Hoe vaak mag je per jaar op een toeristen visum thailand in?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Hoe vaak mag je per jaar op een toeristen visum thailand in?
Ik zou graag willen weten hoe vaak je per jaar op een toeristenvisum Thailand in mag?
Ik ben in oktober 2006 geweest en in april 2007. Allebei de keren korter dan 30 dagen. Nu is het de bedoeling dat ik op 14 juli weer ga.
Graag je reactie of weet iemand waar ik dit na kan vragen.
Alvast bedankt,
Groeten Michiel
Ik ben in oktober 2006 geweest en in april 2007. Allebei de keren korter dan 30 dagen. Nu is het de bedoeling dat ik op 14 juli weer ga.
Graag je reactie of weet iemand waar ik dit na kan vragen.
Alvast bedankt,
Groeten Michiel
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
Met een toeristen visa zijn er geen beperkingen voor het aantal entries en het aantal dagen van verblijf.
De enige beperking is voor diegenen die ZONDER visa Thailand binnenkomen. Voor deze groep geldt dat je maximaal 90 dagen per 6 maanden in Thailand mag verblijven.
Voor de goede orde. De stempel die je krijgt wanneer je Thailand binnenkomt zonder visa is GEEN visa. De status die je hebt wordt wel 'Visa Exempt' genoemd.
De enige beperking is voor diegenen die ZONDER visa Thailand binnenkomen. Voor deze groep geldt dat je maximaal 90 dagen per 6 maanden in Thailand mag verblijven.
Voor de goede orde. De stempel die je krijgt wanneer je Thailand binnenkomt zonder visa is GEEN visa. De status die je hebt wordt wel 'Visa Exempt' genoemd.
-
- Volwaardig lid
Ik zal daar later nog uitgebreid mijn ervaringen over vertellen. Tussen theorie en realiteit ligt een hemels verschil. 1 Als ge een tourist visa gaat aanvragen moet ge nr. 5 Airline ticket (fully paid) with flight no. date of entry/exit and name. Staat er niet bij maar de exit datum van uw vlucht moet vroeger zijn dan vervaldatum visa. 6 Hotel reservation in Thailand with name and dates of checking in/out. (nu verplicht) 7 Details of your intinerary or explanation of purpose to visit Thailand. En dan natuurlijk de booby traps PLEASE BE NOTED THAT : consular officers reserve the rights to ask for additional documents as deemed necessary. In the abscence of a required document, a letter indicating the unavailability of such document must be provided. Als toetje : als ge uw aanvraag hebt ingediend en ondertekend staat er vanonder'" I hereby declare that if a visa is not issued to me, I shall not request any refund of visa fee paid to the Royal Thai Embassy"(zo nog niet achter vragen ). Als afsluiter : The visa does not entitle the bearer to enter the kingdom. The immigration status and period of stay to be granted are decided by the Thai immigration authorities upon the arrival at the border post. Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
-
- Volwaardig lid
Ik zal daar later nog uitgebreid mijn ervaringen over vertellen. Tussen theorie en realiteit ligt een hemels verschil. 1 Als ge een tourist visa gaat aanvragen moet ge nr. 5 Airline ticket (fully paid) with flight no. date of entry/exit and name. Staat er niet bij maar de exit datum van uw vlucht moet vroeger zijn dan vervaldatum visa. 6 Hotel reservation in Thailand with name and dates of checking in/out. (nu verplicht) 7 Details of your intinerary or explanation of purpose to visit Thailand. En dan natuurlijk de booby traps PLEASE BE NOTED THAT : consular officers reserve the rights to ask for additional documents as deemed necessary. In the abscence of a required document, a letter indicating the unavailability of such document must be provided. Als toetje : als ge uw aanvraag hebt ingediend en ondertekend staat er vanonder'" I hereby declare that if a visa is not issued to me, I shall not request any refund of visa fee paid to the Royal Thai Embassy"(zo nog niet achter vragen ). Als afsluiter : The visa does not entitle the bearer to enter the kingdom. The immigration status and period of stay to be granted are decided by the Thai immigration authorities upon the arrival at the border post. Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
-
- Expat
Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
unquote
Kom op man,zo erg is het niet.
Ik heb in al die jaren(sinds 76) nog nooit een(1) probleem meegemaakt.
Zorg gewoon dat je alles goed invult (dat ergert de mensen die na je komen niet) en geef bij de ambassade gewoon aan wat je wilt en ze informeren je dan wat het beste is.
(Overigens was (of is) de ambassde onderdeel van het ministerie v.BZ en is de immigratie dienst van een ander ministerie,misschien vandaar dat "formeel"voorbehoud)
Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
unquote
Zorg gewoon dat je alles goed invult (dat ergert de mensen die na je komen niet) en geef bij de ambassade gewoon aan wat je wilt en ze informeren je dan wat het beste is.
(Overigens was (of is) de ambassde onderdeel van het ministerie v.BZ en is de immigratie dienst van een ander ministerie,misschien vandaar dat "formeel"voorbehoud)
-
- Expat
Zo is het , ik heb ook al die jaren nooit probemen gehad, ook niet met ons trouwen daar , alle visums , andere papieren om alles in orde te maken en ook de adoptie van onze zoon , informeer je goed , breng alles mee wat je nodig hebt (heb een beetje geduld ;-) ) en ze helpen je steeds .dutch schreef:quote
unquote
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
-
- Expat
- Contacteer:
Niet voor iedereen maar allen voor diegenen die op foute visa en voorwaarden Thailand binnenkomen en hier verblijven.Luc schreef: Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
Voor de meesten onder ons dus geen probleem.
PS. Al die voorwaarden zijn niks bijzonders indien je visa voorwaarden wereldwijd in gedachten neemt....
-
- Volwaardig lid
Manuel, wat bedoelt ge met foute visa voorwaarden Thailand binnenkomen en hier verblijven ??? Ik weet dat sinds de militairen (Sondhi) de coup hebben gepleegd U.S.A. en Europese gemeenschap fondsen hebben bevroren en geldinflow hebben gestopt of vertraagd en formeel hebben geprotesteerd tegen de junta. Dit is één van de reacties van de machthebbers om te laten zien wat ,als gij dat doe, doe ik dit. Ik heb vroeger ook nooit geen problemen gehad. Kunt ge me zeggen welk visa iemand zou nodig hebben die 1 niet met een Thai national wil trouwen, 2 geen 50 jaar is, 3 niet hoeft of wil werken. 4 geen Thaise kinderen op zijn naam heeft. 5 Toch kan aantonen dat hij /zij zich makkelijk voor verschillende jaren zelf kan bedruipen en dat geld ook effectief op verschillende Thaise bankrekeningen heeft staan. ???? Of als hij/zij niet aan 1-2-3-4 voldoet moet die er maar uit ,of er niet in ????Manuel schreef:Niet voor iedereen maar allen voor diegenen die op foute visa en voorwaarden Thailand binnenkomen en hier verblijven.Luc schreef: Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
PS. Al die voorwaarden zijn niks bijzonders indien je visa voorwaarden wereldwijd in gedachten neemt....
-
- Expat
wat is dit voor een discussie. Het is toch aan de Thaise overheid om te bepalen wat voor soort visa zij wensen te verstrekken en aan welke voorwaarden voldaan dient te worden. Een ieder heeft zijn eigen voorkeuren en een land kan zich moeilijk gaan schikken aan alle individuele wensen die er leven. Voldoe je niet aan 1.2.3.4. en kom je niet in aanmerking voor een werkvergunning dan zul je je moeten beperken tot een toeristenvisum. Je komt nog altijd makkelijker Thailand binnen als een Thaise onderdaan in Europa.
I am not in Thailand but Thailand is in me
- Ben
- Expat
Luc schreef:Manuel, wat bedoelt ge met foute visa voorwaarden Thailand binnenkomen en hier verblijven ??? Ik weet dat sinds de militairen (Sondhi) de coup hebben gepleegd U.S.A. en Europese gemeenschap fondsen hebben bevroren en geldinflow hebben gestopt of vertraagd en formeel hebben geprotesteerd tegen de junta. Dit is één van de reacties van de machthebbers om te laten zien wat ,als gij dat doe, doe ik dit. Ik heb vroeger ook nooit geen problemen gehad. Kunt ge me zeggen welk visa iemand zou nodig hebben die 1 niet met een Thai national wil trouwen, 2 geen 50 jaar is, 3 niet hoeft of wil werken. 4 geen Thaise kinderen op zijn naam heeft. 5 Toch kan aantonen dat hij /zij zich makkelijk voor verschillende jaren zelf kan bedruipen en dat geld ook effectief op verschillende Thaise bankrekeningen heeft staan. ???? Of als hij/zij niet aan 1-2-3-4 voldoet moet die er maar uit ,of er niet in ????Manuel schreef:Niet voor iedereen maar allen voor diegenen die op foute visa en voorwaarden Thailand binnenkomen en hier verblijven.Luc schreef: Zo iedereen vrees en bibber want de Thaise man achter het bureautje zal beslissen.
Niet 1234 , Met geld , NR 5 NON B met workpermit

-
- Volwaardig lid
Waar het overgaat is dat ze een (toerist)-visa weigeren omdat ervan de eerste vier punten geen een word aan voldaan.chaiyaphum schreef:wat is dit voor een discussie. Het is toch aan de Thaise overheid om te bepalen wat voor soort visa zij wensen te verstrekken en aan welke voorwaarden voldaan dient te worden. Een ieder heeft zijn eigen voorkeuren en een land kan zich moeilijk gaan schikken aan alle individuele wensen die er leven. Voldoe je niet aan 1.2.3.4. en kom je niet in aanmerking voor een werkvergunning dan zul je je moeten beperken tot een toeristenvisum. Je komt nog altijd makkelijker Thailand binnen als een Thaise onderdaan in Europa.
- joepattaya
- Expat
Waarom wordt er toch altijd een vergelijk getrokken met andere landen, als er zich in Thailand een probleem voordoet?
"Het is voor Thai moeilijker in NL binnen te komen, als voor NL in Thailand binnen te komen"
Ja? En? Dus?
Dat doet helemaal niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat er in Thailand een soort van regelgeving is die door iedere instantie ander sgehanteerd wordt. Lukraak worden er regels aangepast of aangescherpt of wordt de interpretatie afhankelijk gemaakt van de stand van de maan.
Of dat in andere landen ook zo is, dat interesseert mij persoonlijk geen zier. Wat mij interesseert is, dat ik dit jaar voor de 4e keer een verlenging van mijn visa extentie denk te krijgen, maar dat ik niet van te voren weet of ik die krijg ja of nee!! Zijn de regels gewijzigd, zitten er nieuwe mensen op immigratie, ga ik op maandag morgen of een andere dag.........allemaal vragen waar geen mens een antwoord op weet.
"Het is voor Thai moeilijker in NL binnen te komen, als voor NL in Thailand binnen te komen"
Ja? En? Dus?
Dat doet helemaal niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat er in Thailand een soort van regelgeving is die door iedere instantie ander sgehanteerd wordt. Lukraak worden er regels aangepast of aangescherpt of wordt de interpretatie afhankelijk gemaakt van de stand van de maan.
Of dat in andere landen ook zo is, dat interesseert mij persoonlijk geen zier. Wat mij interesseert is, dat ik dit jaar voor de 4e keer een verlenging van mijn visa extentie denk te krijgen, maar dat ik niet van te voren weet of ik die krijg ja of nee!! Zijn de regels gewijzigd, zitten er nieuwe mensen op immigratie, ga ik op maandag morgen of een andere dag.........allemaal vragen waar geen mens een antwoord op weet.