ziektekostenverzekering

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

ziektekostenverzekering

#1 Bericht door carpediem » zondag 24 juni 2007, 14:30

Ik zou nog laten weten hoe het was afgelopen met mijn ziektekostenverzekering.(ergens een posting van febr. 2007)

Was voor 01-01-2006 uitgeschreven uit Ned.
Betaalde premie voor mijn verzekering(was jaar en dag mijn verzekering)
Kreeg keurig mijn polis.

Dacht dus dat ik verzekerd was!

Moest ik de honden wakker gaan maken?
Toch maar gedaan.

Na wat E-mailtjes en telefoontjes werd het me duidelijk dat ik al die tijd vanaf 01-01-2006 definitief uitgeschreven was.

Dus anderhalf jaar onverzekerd rondgelopen.

Van de verzekering daarover niente gehoord.

Zou wel mijn premie terugkrijgen vanaf die tijd.

Dus me gelijk maar verzekerd bij Oom verzekeringen. Was binnen 12 uur geregeld.

Dit jaar maar is kijken of dit de juiste keus is. Ben nu in ieder geval verzekerd.

Betaal plus/minus 2500 euro per jaar met 1000 euro eigen risico; valt mij wel mee. (ben 63jaar)

Heb wel de neiging om een klacht in te dienen.

Moet Dutch gelijk geven; Mijn hele leven betaald, nauwelijks iets gedeclareerd en nu kunnen ze niets voor je doen.
pluk de dag (carpediem)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#2 Bericht door dutch » zondag 24 juni 2007, 15:55

Healthcareinternational.UK
Totaal (per leven) bedrag usd 1.000.000,-
Alleen ziekenhuis opname.
Eigen risico 2000 usd
HIV max 20.000 usd
Orgaantransplantatie max. 100.000 usd
Ongevallen verzelering 75.000 usd
Repatriering van je lichaam naar Nederland 100%
Ticketvergoeding naar Nederland (bij overlijden naaste famile) 100%
Geen uitsluiting van bepaalde behandelingen

Jaarpremie:usd 594,-
Ben 64 jaar en kreeg deze tip binnen via de webmaster van het forum van de nederlandse vereniging :D

Zielig vind ik het dat je naar UK moet uitwijken omdat Nederland niets te bieden heeft :twisted:

Uiteraard kan je andere paketten samenstellen tot max.2.000.000 usd(per levensduur)

Wereldburger in Thailand
Expat
Expat
Berichten: 145
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 03:12
Locatie: Samroiyot

#3 Bericht door Wereldburger in Thailand » dinsdag 26 juni 2007, 01:59

LMG

60 t/m 65 jaar premie 39.595 baht per jaar.

Tot 60 jaar geen medisch onderzoek verplicht, alleen bij twijfel over reeds bestaande medische problemen.

Alleen verzekerd voor ziekenhuisopname, dus niet voor huisarts, tandarts fysiotherapeut e.d.
Dit is wel mogelijk tegen dan wel meer premie betalen, maar gezien de lage kosten hiervoor in Thailand meestal niet aan te bevelen.

Loopt tot 80 jaar maar per 5 jaar steeds duurder.

Geen Eigen risico en dekking tot 2.5 miljoen baht.

Ben eens met de stelling dat het waardeloos je niet meer vezekerd kunt zijn in Nederland en dat terwijl behandelingen hier stukken goedkoper zijn.
Soms wordt behandeling in het buitenland zelfs aangeboden door de ziektekostenverzekeraars en betaald.
Laatst gewijzigd door Wereldburger in Thailand op dinsdag 26 juni 2007, 05:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"THE FIRST STEPS ARE WORTHLESS IF THE PATH IS NOT FOLLOWED TO ITS END"

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#4 Bericht door dutch » dinsdag 26 juni 2007, 02:57

dutch schreef:Healthcareinternational.UK
Totaal (per leven) bedrag usd 1.000.000,-
Alleen ziekenhuis opname.
Eigen risico 2000 usd
HIV max 20.000 usd
Orgaantransplantatie max. 100.000 usd
Ongevallen verzelering 75.000 usd
Repatriering van je lichaam naar Nederland 100%
Ticketvergoeding naar Nederland (bij overlijden naaste famile) 100%
Geen uitsluiting van bepaalde behandelingen

Jaarpremie:usd 594,-
Ben 64 jaar en kreeg deze tip binnen via de webmaster van het forum van de nederlandse vereniging :D


Zielig vind ik het dat je naar UK moet uitwijken omdat Nederland niets te bieden heeft :twisted:

Uiteraard kan je andere paketten samenstellen tot max.2.000.000 usd(per levensduur)
Vergeten te vermelden:
Aanmelden voor je 65ste.
Geldig gedurende het leven.
Zelf aangemeld op 28 Mei en geaccepteerd per 10 Juni. :D

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » donderdag 28 juni 2007, 03:06

Hier is Willem de afwijker weer...
in de 14 jaar , dat ik in thailand woon, 1x een voetoperatie gehad wegens bloedvergiftiging, kostte incl 14 dagen liggeld ca 7.000thb...
ja en dan kan je nog een autoongeluk krijgen waarbij ze je in bewusteloze toestand naar BKK vervoeren... maar daar ben ik niet zo bang voor, mijn vrouw rijdt als Lewis Hamilton en niet als Jos Verstappen..
naast de deur hebben we een groot gemeenteziekenhuis , zelfs met een hartafdeling , wat de 2.000.000 inwoners van de KK provincie ten dienste staat.. verder zijn er nog 4 particuliere klinieken..
in NL ben je gewend verzekerd te zijn voor alles en nog wat en van de wieg tot het graf..
zoniet in thailand, daar heeft iedereen wel een spaarpotje , waar hij zkh of dokter van kan betalen als dat nodig is..
trouwens de huisgenootjes komen in aanmerking voor de 30 bht regeling


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » donderdag 28 juni 2007, 03:25

Willem, afwijking of niet, ik ben het niet met je eens. :wink:

Dat jij geen verzekering hebt afgesloten is uiteraard jouw beslissing, maar ga nu weer niet verder schrijven over dit onderwerp.
Reeds eerder heb ik gereageerd op je stelling en zelfs aangetoond wat het kan kosten.

En dan nog even dit. Ik heb ook een Thaise echtgenote, 2 boys met oa de Thaise nationaliteit, die kunnen in het bezit komen van een 30 B kaart, maar ik heb ze allemaal verzekerd bij BUPA. Zelfs onze Thaise staf heeft een extra verzekering.

Onlangs heeft Manuel nog een ongelukje gehad, lees nog eens wat dat allemaal gekost heeft.

Zelfs voor een toerist is het onverstandig om hier zonder reisverzekering op vakantie te komen.

En voor buitenlanders die zich hier ( semi ) permanent vestigen zou het een verplichting moeten zijn, zeker als men een inkomen heeft zoals jij.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » donderdag 28 juni 2007, 04:05

Mart schreef:Onlangs heeft Manuel nog een ongelukje gehad, lees nog eens wat dat allemaal gekost heeft.
Voor diegenen die het gemist hebben. Het is zeker van toepassing op dit onderwerp....
Mijn verblijf van 9 dagen in het ziekenhuis kostte grofweg 400.000 Thb.
Indien ik niet naar een 'goed' ziekenhuis was gegaan had ik waarschijnlijk een nier verloren wat zelfs in dit ziekenhuis een eerste optie was. Toch behouden en ben zeer tevreden geweest over de gehele behandeling in het Bangkok-Phuket ziekenhuis. Provinciale ziekenhuizen zijn in dat respect niet te vergelijken met internationale, prive, ziekenhuizen.

Ik sluit mij dus geheel met Mart aan.....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » donderdag 28 juni 2007, 05:30

Idem dito hier,

onverzekerd rondlopen in een land zonder een sociaal stelsel voor buitenlanders is russische roulette....

Ook als je altijd thuis bent....verleden jaar nog (nuchter...) uitgegleden op het pas gedweilde terrastrappetje; gebroken ribben, gekneusde arm


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#9 Bericht door dutch » donderdag 28 juni 2007, 09:08

Ik dank de hogere macht (welke dan ook) op mijn blote knieen dat ik uiteindelijk toch een verzekering heb gevonden. :D
Ik kies uitsluitend voor de ziekenhuis opnames.Heb voldoende financieen voor het "kleine" werk.
Manuel is het sprekende voorbeeld van iets wat kan gebeuren.
( In mijn stad was een nederlander die gedurende een lange autorit,een trombose ontwikkelde.Hij heeft 3 weken IC in Bkk gelegen en een zeer langdurige nabehandeling in Korat (totale kosten rond de 650.000 baht.
(Geen verzekering-te oud !!)) :evil:

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » donderdag 28 juni 2007, 17:53

dutch schreef:.... 3 weken IC in Bkk gelegen en een zeer langdurige nabehandeling in Korat (totale kosten rond de 650.000 baht.
En dat is niet duur! 3 weken ICU kunnen veel hoger oplopen naar gelang het ziekenhuis. Merendeel van mijn kosten waren 4 dagen ICU en operatie. Kosten daarna waren relatief laag.

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#11 Bericht door Totender » dinsdag 03 juli 2007, 13:36

Zelf ben ik vorige maand naar het Bangkok-pattaya voor een banale oorontsteking. De eerste consultatie 3200 bath, en het follow-up onderzoek 1800 bathjes. Niet dat het onoverkomelijk is (en ik heb trouwens een goede reisverzekering). Maar het toont toch ook aan dat niet alles met een paar 100 bath is opgelost.
Ik ben nog nooit in een lokaal ziekenhuis binnen geweest, maar wat Manuel zegt, lijkt me aannemelijk. In prive ziekenhuizen zullen ze wel wat meer mogelijkheden hebben.

Onlangs las ik trouwens iets interessants over verzekeren in het algemeen. En de vuistregel was: verzeker nooit wat je zelf eenvoudig kan vervangen. Dus verzeker bijv. geen fototoestel, gsm, tv enz....

Die regel toepassen en het lijkt me ideaal een verzekering met bijv €1000 tot 2000/jaar eigen risico af te sluiten. Dus betaal niet onnodig voor kleine ongelukjes, maar wees wel verzekerd als het echt eens misgaat.

Just my 2 cents.
Get Rich or Die Tryin'

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#12 Bericht door Totender » dinsdag 03 juli 2007, 13:39

Hoe zit het eigenlijk met dat eigen risico. Mijn verzekering hier in België heeft een max. vrijstelling per jaar. Is dat bij die buitenlandse verzekeraars ook, of tellen ze daar per opname/voorval?
Get Rich or Die Tryin'

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#13 Bericht door Mart » dinsdag 03 juli 2007, 14:06

Totender schreef: Ik ben nog nooit in een lokaal ziekenhuis binnen geweest,
Ik wel, op bezoek , bij een toerist die geen reisverzekering had en ook geen spaargeld.

Hij lag op een zaal met 17 andere Thaise patienten. Hij had een zuurstof masker en naast zijn bed stond een cylinder - kennelijk met zuurstof - Het deed me denken aan de oude smit die ook een paar cylinders had om te lassen. Geen regelapparatuur, gewoon direct regelen op de cylinder.
Geen aircon, een paar ventilatoren, dat was alles.

Eten, dat moest door andere worden aangevoerd, meestal doet de familie dat, maar hij was alleen op vakantie. Met een aantal landgenoten hebben wij het op ons genomen.

Na een dag was ik er weer, weer 18 op zaal, ik zag wel veel nieuwe gezichten, een aantal waren afgevoerd.

Via een spontane inzamelingsaktie lag hij de derde dag op een aparte kamer met aircon, en ook dat kost echt meer als 100 B per dag.

Zoals geschreven, geen reisverzekering. Zijn terugreis kon niet worden veranderd, LTU, doodziek is hij afgevoerd naar BKK.

In Nederland is hij genezen, en kom dit jaar opnieuw naar Thailand.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#14 Bericht door dutch » dinsdag 03 juli 2007, 14:10

Ik betaal bij het Bangkok hospital Nakhorn Ratchasima (zelfde directie) voor een consult bij de internist 200 baht.
Lab.onderzoek 200 baht
Heb je een oortransplantatie gehad :D :D :D (geintje hoor!)
Eigen risico bij mijn verzekering is per JAAR

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#15 Bericht door Totender » dinsdag 03 juli 2007, 14:18

dutch schreef:Ik betaal bij het Bangkok hospital Nakhorn Ratchasima (zelfde directie) voor een consult bij de internist 200 baht.
Lab.onderzoek 200 baht
Heb je een oortransplantatie gehad :D :D :D (geintje hoor!)
Eigen risico bij mijn verzekering is per JAAR
Geen transplantatie :D
Gewoon in mijn oor gekeken, dan met de stofzuiger erin, wat antibiotica en oordruppels gekregen, and that was it. Toch 3000+ pattatjes kwijt...
Het was mijn eerste (en hopelijk laatste) in een Thais hospitaal, dus of dit abnormaal duur was, weet ik niet.
Toch moest ik bij het zien van de rekening dadelijk terugdenken aan alles wat ik hier op het forum had gelezen van goedkope gezondheidszorg.

Maar soit, ze hebben me goed geholpen (ook Europ Assistence trouwens).
Get Rich or Die Tryin'

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”