Van Damnoen Saduak naar tijgertempel
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Van Damnoen Saduak naar tijgertempel
Hoi!
Vanwege tijdgebrek willen we de floating market en de tijgertempel op een dag bezoeken.
We slapen de nacht ervoor al in damnoen saduak zodat we om een uur of tien 's ochtends wel klaar zijn met de markt. Nu is mijn vraag hoe we vanaf daar zo snel mogelijk bij de tijgertempel komen, zodat we er toch ongeveer om een uur of twee kunnen zijn of misschien wel eerder. Ik denk zelf aan een auto met chauffeur, maar valt dat te regelen vanuit damnoen saduak (lijkt me niet echt een touristisch plaatsje verder aangezien ze maar 1 hotel hebben) en hoeveel kost dat?
Of moet ik in Bangkok regelen dat iemand me die morgen oppikt bij damnoen saduak en dan naar de tijgertempel toe rijdt. En komt zo iemand dan wel opdagen? Hoop dat iemand mij hier meer over weet te vertellen :-)
groetjes,
Adinda
Vanwege tijdgebrek willen we de floating market en de tijgertempel op een dag bezoeken.
We slapen de nacht ervoor al in damnoen saduak zodat we om een uur of tien 's ochtends wel klaar zijn met de markt. Nu is mijn vraag hoe we vanaf daar zo snel mogelijk bij de tijgertempel komen, zodat we er toch ongeveer om een uur of twee kunnen zijn of misschien wel eerder. Ik denk zelf aan een auto met chauffeur, maar valt dat te regelen vanuit damnoen saduak (lijkt me niet echt een touristisch plaatsje verder aangezien ze maar 1 hotel hebben) en hoeveel kost dat?
Of moet ik in Bangkok regelen dat iemand me die morgen oppikt bij damnoen saduak en dan naar de tijgertempel toe rijdt. En komt zo iemand dan wel opdagen? Hoop dat iemand mij hier meer over weet te vertellen :-)
groetjes,
Adinda
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- komt net kijken
hai!
greenwood travel biedt een busje met prive chauffeur voor 2000 per dag en als je ergens anders eindigd dan waar je begonnen bent moet je een dag xtra betalen... wat betekend dat ik uiteindelijk 80 euro kwijt (exclusief brandstof) ben voor een relatief korte rit, lijkt me dat dit ergens anders goedkoper (zeker voor thaise normen) kan toch? Weet het verder ook niet echt... tis mijn eerste verre reis zonder pa en ma
groetjes Adinda
greenwood travel biedt een busje met prive chauffeur voor 2000 per dag en als je ergens anders eindigd dan waar je begonnen bent moet je een dag xtra betalen... wat betekend dat ik uiteindelijk 80 euro kwijt (exclusief brandstof) ben voor een relatief korte rit, lijkt me dat dit ergens anders goedkoper (zeker voor thaise normen) kan toch? Weet het verder ook niet echt... tis mijn eerste verre reis zonder pa en ma

groetjes Adinda
-
- Zeer veel ervaring
Dan maar een overnachting in Kanchanaburi?Adinda12 schreef:hai!
greenwood travel biedt een busje met prive chauffeur voor 2000 per dag en als je ergens anders eindigd dan waar je begonnen bent moet je een dag xtra betalen... wat betekend dat ik uiteindelijk 80 euro kwijt (exclusief brandstof) ben voor een relatief korte rit, lijkt me dat dit ergens anders goedkoper (zeker voor thaise normen) kan toch? Weet het verder ook niet echt... tis mijn eerste verre reis zonder pa en ma![]()
groetjes Adinda

Waar wil je na het bezoek aan de tijgertempel naar toe?
Als het regent in mei, is april voorbij !
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!!
Als het sneeuwt zo rond eind november, dan wordt het weer snel december!!

-
- komt net kijken
Ik ga na de tijgertempel wel in Kanchanaburi overnachten, maar dan willen we de volgende ochtend weer naar de Erawan watervallen, Nakhon Pathom en Ayuthaya. Ed, weet jij of ik zo'n busje kan regelen bij damnoen saduak of dat ik kan regelen in bang kok dat het busje me daar oppikt? En moet ik dat bij een touroffice regelen of gewoon op straat?
-
- Expat
-
- kenner
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Vanuit Kanchanaburi (stad) kan je eenvoudig vervoer regelen naar bijvoorbeeld de Tiger Temple (taxi is goed te doen) en ook naar de Erawan watervallen.Adinda12 schreef:Ik ga na de tijgertempel wel in Kanchanaburi overnachten, maar dan willen we de volgende ochtend weer naar de Erawan watervallen, Nakhon Pathom en Ayuthaya. Ed, weet jij of ik zo'n busje kan regelen bij damnoen saduak of dat ik kan regelen in bang kok dat het busje me daar oppikt? En moet ik dat bij een touroffice regelen of gewoon op straat?
Kijk maar eens op deze site of misschien beter nog op deze. Op deze laatste staan de vervoersmogelijkheden vermeld van Kanchanaburi stad naar alle bezienswaardigheden in de omgeving, waaronder Erawan National Park.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- komt net kijken
danjewel voor alle reacties
ik zit er nu aan te denken om mijn schema een beetje om te draaien, dus in plaats van damnoen saduak naar tiger temple en de volgende dag erawan en nakhon pathom >>>> damnoen saduak naar nakhon pathom en de volgende dag erawan en tiger temple....
Wat is jullie mening hierover? Wat is beter?
Groetjes,
Adinda

ik zit er nu aan te denken om mijn schema een beetje om te draaien, dus in plaats van damnoen saduak naar tiger temple en de volgende dag erawan en nakhon pathom >>>> damnoen saduak naar nakhon pathom en de volgende dag erawan en tiger temple....
Wat is jullie mening hierover? Wat is beter?
Groetjes,
Adinda
-
- Veel ervaring