vervoer en alcohol.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

vervoer en alcohol.

#1 Bericht door Ben » woensdag 17 januari 2007, 07:00

Krijg net een sms binnen . vertaald door mrs Ben.

De regering is bezig met een nieuw wetsvoorstel over het rijden
onder invloed . wie dronken achter het stuur zit gaat de bajes in
kan op borgtocht vrij komen 50.000 bath in afwachting proces .

Wie een ongeluk veroorzaakt onder invloed 200.000 bath boete
innemen rijbewijs levenslange rij ontzegging en een celstraf door de rechter
bepaald.

Punt 3 het cellentekort

:lol:

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » vrijdag 19 januari 2007, 07:25

een uitmuntend idee als dat doorgaat...

en wat betreft punt 3 , zullen de bouwvakkertjes wel blij zijn , dan kunnen ze alvast een paar honderd nieuwe gevangenissen gaan bouwen...

voor de thaise chauffeurs geldt, als ik een paar borrels of biertjes op heb
ben ik toch niet dronken ??

willem
niets is perfect en niets is blijvend

henkthaissen

dronken in thailand

#3 Bericht door henkthaissen » zondag 25 februari 2007, 00:40

Hallo luitjes. Ik had een keer mot met mijn vriendin en ben toen met de auto een eind gaan rijden met muziek op van bon jovi, en in een hand thaise whisky om de ellende weg te spoelen.Maar na een uur rijden was ik al weer in zo"n stemming dat ik weer naar huis reed.Ik moest even stoppen om te plassen, maar toen ik klaar was met plassen(was gewoon langs de weg gestopt) en terug ging naar de auto kreeg ik me toch een klap van die whisky want ik had in het uurtje rijden een liter weg gewerkt.Wat is dat een spulletje zeg. Maar ja ik ben neer gevallen en twee agenten hebben mij gevonden en op de achterbank van mijn auto gelegt en de auto naar hun wijkburo gereden.Toen ik de volgende dag wakker werd en om me heen keek zag ik police box phetchabun staan. Ik zag meself al een paar maanden in de bajes zitten met constante aanblik van hongerige mannen die nog jaren moesten en maar naar mijn kont zaten te kijken. Maar ja er kwamen twee agenten uit het buro en gingen zich eerst wassen,en toen liet een me de lege fles whisky zien.Ik lachte maar wat zenuwachtig maar hoopte er maar het beste van.Ik moest mijn buideltasje afgeven waar mijn geld en papieren in zaten en vroeg of ik even mocht bellen. Dat mocht en terwijl ik aan het bellen zijn zie ik door de ruit hoe allebei de agenten 2000 bath uit mijn beurs pakten.Toen ik terug kwam vroeg ik met handen en voeten pratend wat de bedoeling was.Ze zeiden dat ik kon gaan.(De buit was binnen) Ik was dolgelukkig want hoefde niet de bajes in om mijn aambeitjes weg te laten schuren en het was maar 2000 bath dus ik kwam goed weg. (Ze zwaaide me nog allebei uit Lang leve thailand

khonkaen
Erelid
Erelid

#4 Bericht door khonkaen » zondag 25 februari 2007, 01:37

ja jongens , ' geld wat stom is, maakt recht wat krom is'

een uitspraak van wijlen mijn grootmoeder, die ovral wel een passende spreuk op wist...

willem
niets is perfect en niets is blijvend

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » zondag 25 februari 2007, 02:02

khonkaen schreef:ja jongens , ' geld wat stom is, maakt recht wat krom is'

een uitspraak van wijlen mijn grootmoeder, die ovral wel een passende spreuk op wist...

willem
hmm mijn vader had ook van die WestFriese wijsheden, grappig om dat weer een tegen te komen op een thailand gerelateerde website

Terug op het topic
Drank en rijden gaat nergens samen en hier hoef je voor het taxigeld niet te laten of kan je een avondje een BOB inhuren om je rond te rijden a raison van je kosten voor 6 biertjes in Nederland

Ik heb vaak genoeg farangarty's gezien waarbij er veel alcohol rondging en de 'mannen' toch gewoon achter het stuur kruipen onder het motto 'wat kan mij gebeuren en wat akn het me kosten als het gebeurd'

Waarom het risico nemen dat je een ander zijn vader, moeder, dochter, zoon, kleinkind, broer of zus de vernieling inrijdt.

Het werd HOOG tijd dat ze hier eens wat serieuzer op in gingen en de brommerrijders en pick-up eigenaren eens gewoon lekker laten gaan en gaan proberen de werkelijke ramppiloten aan te houden.

300 meter van mijn huis zijn er kort geleden nog een bruid en bruidegom omgekomen omdat de chauffeur dronken was en de macht over het stuur verloor. 'will you know my name...when I see you in heaven'

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Mystic » zondag 25 februari 2007, 05:19

Bezopen achter het stuur vind ik misdadig mr. Thaissen, ik vind het geen "leuk" verhaal, wat mij betreft hadden de heren U mogen r**t keveren 8)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » zondag 25 februari 2007, 06:45

Een liter whisky en achter het stuur?? :evil:
Waardeloze prul,blijf in Holland svp

pietk
Expat
Expat

#8 Bericht door pietk » zondag 25 februari 2007, 08:59

Ik dacht dat een Nederlander wel wist wat de gevolgen kunnen zijn en dan toch nog......... Hoe stom kun je zijn. Jammer dat ze je hebben laten gaan zonder te bestraffen.

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door jodokus » zondag 25 februari 2007, 09:09

Het is goed verzonnen, maar een hele liter achter elkaar opdrinken overleef je in de meeste gevallen niet

Indien wel, dan ben ik het volledig met Mystic eens..... :evil: :evil: :evil:
Toch wel...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Wereldvreemd » zondag 25 februari 2007, 09:59

dutch schreef:Een liter whisky en achter het stuur?? :evil:
Waardeloze prul,blijf in Holland svp
Kom mensen met een liter Whiskey op achter het stuur liever niet in Nederland en niet in Thailand tegen.

Volgende keer met liefdesverdriet, of een eindje scheuren of zuipen. Combinatie is niet zo heel best.
- -

henkthaissen

vervoer en alcohol

#11 Bericht door henkthaissen » zondag 25 februari 2007, 15:52

chNou luitjes, wat zijn jullie negatief zeg. Ik zal het nogmaals zeggen dat ik een liter whiscky op had, waar ik achtersf helemaal niet trots op was. (zegt iets over mijn gevoel op dat moment )Hebben jullie nooit iets gedaan waar je achteraf spijt van had? Ik rij nooit dronken omdat ik weet wat je aan kan richten met alcohol op, en bovendien drink ik misschien twee keer per jaar een paar pilsjes . Er is geen excuus voor mijn dom gedrag, maar als jullie in mijn schoenen hadden gestaan waren jullie ook blij geweest dat je er zo van af was gekomen.En dan meteen te reageren van:ze hadden je dit en ze haddene dat moeten doen.(laat de eerste maar een steen gooien...Ik heb zelf ook kinderen en het zal je maar gebeuren, maar die dag liep het niet goed af.En dutch door jou andwoord blijkt je wijsheid. Ik hoop dat de mensen om jou heen anders reageren als jij een fout maakt.En wereldvreemd,,je hebt gelijk dat je beter het een of het andere kan doen.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Mystic » zondag 25 februari 2007, 17:52

Negatief? Nou, ik drukte me nog zacht uit.......
Je kalkt dit verhaal neer alsof het een bak is!

En tuurlijk maak ik fouten, ik grossier erin, spijt heb ik zelden en onmatig ben ik ook, dus van alle markten thuis ;)

Sommige dingen gaan gewoon echt te ver, en aangezien je jouw story op een openbaar forum hebt neergezet, kun je reakties verwachten, ook reakties waar je helemaal niet op zat te wachten.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

henkthaissen

vervoer en alcohol

#13 Bericht door henkthaissen » zondag 25 februari 2007, 18:10

Ik heb het niet vertelt als bak. Ik wil zeggen dat het ook anders kan aflopen als je word aangehoudenEr zijn misschien standaard regels voor alcohol op achter het stuur maar dat ligt er toch maar net aan wie je tegen komt.

dutch
Expat
Expat

#14 Bericht door dutch » maandag 26 februari 2007, 01:52

.)
Laatst gewijzigd door dutch op maandag 26 februari 2007, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat

#15 Bericht door dutch » maandag 26 februari 2007, 01:54

Neem toch echt niets terug van mijn eerdere post :evil:
En wij hebben het niet meer over hoe het af kan lopen op de "thaise: manier(We kunnen allemaal genoeg verhalen vertellen), maar hoe je instelling is t.o.v. deze story en nu je reactie(s) daarop.
Fouten maak ik, maar drinken achter het stuur is misdadig (GEEN FOUT).

(Omdat ik mijn auto niet kan/kon missen voor mijn werk en ik op onregelmatige tijden ,onverwacht moest rijden,ben ik gewoon gestopt.
Ik wist dat de gevolgen voor mij en mijn gezin en mijn evt. slachtoffers,desastreus konden zijn.)
Valt me overigens ook op dat je het ternauwernood over mogelijke slachtoffers hebt.Alleen maar over mogelijke gevolgen voor jezelf!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”