Hallo allemaal,
Ik heb zoals het er nu uitziet in mijn komende vakantie in Thailiand de beschikking over een auto. Nu hebben mijn vrouw en ik het plan bedacht om met de auto naar koh Samui te gaan.
Ik heb ondertussen al de nodige rijervaring in Thailand opgedaan in mijn afgelopen vakanties in Thailand, dus het rijden zelf zal geen probleem moeten zijn.
Waar ik meer naar op zoek ben zijn ervaringen van anderen die dit al eerder hebben gedaan en heb daarom de volgende vragen:
- Wat is ongeveer de reisduur waar ik rekening mee moet houden.
- Welke Ferry kan ik het beste nemen naar Samui.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.
Eddy
Met de Auto van Bangkok naar Koh Samui
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
- Ben
- Expat
Re: Met de Auto van Bangkok naar Koh Samui
Gewoon normaal rijden met een aantal stops moet je tellen op 8 uured2000 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb zoals het er nu uitziet in mijn komende vakantie in Thailiand de beschikking over een auto. Nu hebben mijn vrouw en ik het plan bedacht om met de auto naar koh Samui te gaan.
Ik heb ondertussen al de nodige rijervaring in Thailand opgedaan in mijn afgelopen vakanties in Thailand, dus het rijden zelf zal geen probleem moeten zijn.
Waar ik meer naar op zoek ben zijn ervaringen van anderen die dit al eerder hebben gedaan en heb daarom de volgende vragen:
- Wat is ongeveer de reisduur waar ik rekening mee moet houden.
- Welke Ferry kan ik het beste nemen naar Samui.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.
Eddy
tot aan de ferry , het kan sneller maar dat raad ik je niet aan vac he!!
Tussen Chumpon en Surathani zit een stuk slecht wegdek oneffenheden gaten en versleten wegdek beter als je daar nog met daglicht rijdt let daar op de rest valt reuze mee.
-
- Erelid
ja bkk -- surat is wel een uurtje of 8.. voor samui moet je daar nog een paar uurtjes bijtellen
van surat naar donsak een uurtje, een uurtje op de ferry wachten en dan met de ferry 1 1/2 uur naar samui..
wij hebben dat stuk vaak gereden als we van samui naar familie in isaan gingen ...we hadden geen haast en overnachtten altijd in chumpon
uiteindelijk zijn we maar in isan gaan wonen...
op samui zit je altijd met de ferry , die wij de 'pleurispont' noemden
zo'n 6 jaar geleden hebben we het wel meegemaakt dat wij om 04.00 in de rij stonden en qm 10.00 de ferry hadden ...
maar eea zal inmiddels wel verbeterd zijn ...
goeie reis
willem
van surat naar donsak een uurtje, een uurtje op de ferry wachten en dan met de ferry 1 1/2 uur naar samui..
wij hebben dat stuk vaak gereden als we van samui naar familie in isaan gingen ...we hadden geen haast en overnachtten altijd in chumpon
uiteindelijk zijn we maar in isan gaan wonen...
op samui zit je altijd met de ferry , die wij de 'pleurispont' noemden
zo'n 6 jaar geleden hebben we het wel meegemaakt dat wij om 04.00 in de rij stonden en qm 10.00 de ferry hadden ...
maar eea zal inmiddels wel verbeterd zijn ...
goeie reis
willem
niets is perfect en niets is blijvend
-
- Veel ervaring