Identificatie op de luchthaven

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Identificatie op de luchthaven

#1 Bericht door Denhakke » zondag 03 december 2006, 14:53

In januari/februari maken wij onze jaarlijkse reis naar Thailand. Nu zou mijn vriendin haar moeder en de kinderen van haar broer willen meenemen naar Phuket maar deze zijn 4 en 7 jaar oud. Nu is de vraag hoe dat Thaise kinderen die nog geen paspoort hebben zich moeten identificeren op de luchthaven voor een binnenlandse vlucht ?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » zondag 03 december 2006, 15:21

Voor zover ik het weet niet, ze krijgen een ID kaart als ze boven een bepaalde leeftijd komen. Weet de leeftijd niet precies zal een ander wel mee komen denk ik.

Zoontje(11) van mijn vriendin is afgelopen juli meegeweest naar Samui en die heeft ook geen ID kaart er werd ook niet naar gevraagd, ze wouden alleen even z'n gezicht zien.

Okie

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Denhakke » zondag 03 december 2006, 15:29

Mijn vriendin zegt dat ze vanaf de leeftijd van 15 een paspoort krijgen in Thailand, maar als je dan de algemene voorwaarden leest van een luchtvaartmaatschappij zou iedereen in het bezit moeten zijn van een identiteitskaart, paspoort of een officieel document waarop een foto staat. Met de actuele veiligheidsvoorzieningen die momenteel op de luchthavens getroffen worden vind ik het dan raar dat kinderen geen documenten moeten voorleggen.

khonkaen
Erelid
Erelid

#4 Bericht door khonkaen » maandag 04 december 2006, 03:53

de thai kunnen een ID kaart krijgen als ze 15/16 zijn... voor binnenlandse vluchten is dat niet nodig...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » zondag 10 december 2006, 10:35

Inderdaad is 15 jaar de minimumleeftijd voor ID kaarten hier, paspoort kan dan ook, tot dan liften ze in het binnenland mee met de ouder(s) of zelfs grootouder(s)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Okie » zondag 10 december 2006, 11:54

Als ik het goed heb had mijn vriendin iets van een geboorte bewijs voor haar zoontje mee, de afgelopen keer. Dat kan ook voor leeftijds verificatie zijn geweest dit ivm met de leeftijdsgrens voor zijn ticket.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”