Budget-advies
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Budget-advies
Graag advies i.v.m. onze budgetplanning.
Zijn van plan 3 weken door Thailand te trekken (Bangkok, Koh Samui/Koh Panang, Chiang Mai en omstreken) en daarbij vooral te overnachten in goede guesthouses en kleine hotelletjes en pensions. Is volgens jullie een gemiddelde prijs van 750 Baht per nacht voor een tweepersoonskamer een reëel begrotingsbedrag?
Ooit gehoord dat je in Thailand voor eten en drinken met z’n tweetjes zo’n 25 tot 30 euro per dag moet uittrekken. Klopt dat een beetje met de realiteit?
Zijn van plan 3 weken door Thailand te trekken (Bangkok, Koh Samui/Koh Panang, Chiang Mai en omstreken) en daarbij vooral te overnachten in goede guesthouses en kleine hotelletjes en pensions. Is volgens jullie een gemiddelde prijs van 750 Baht per nacht voor een tweepersoonskamer een reëel begrotingsbedrag?
Ooit gehoord dat je in Thailand voor eten en drinken met z’n tweetjes zo’n 25 tot 30 euro per dag moet uittrekken. Klopt dat een beetje met de realiteit?
- jodokus
- Volwaardig lid
-
- Erelid
- Ben
- Expat
ligt eraan waar je eet maar voor 30 euro kunnen wij met zijn 2enjodokus schreef:Ooit gehoord dat je in Thailand voor eten en drinken met z’n tweetjes zo’n 25 tot 30 euro per dag moet uittrekken. Klopt dat een beetje met de realiteit?
Voor dat bedrag kan je ook gemakkelijk twee dagen eten, ( en lekker ).
de hele week eten en drinken .
ga je alleen maar naar restaurants kan je er inderdaad 2 dagen voor eten en drinken .
-
- Volwaardig lid
Inderdaad dag-budget, zo lees ik het ook
En als je daar per dag drie tot vier keer voor gaat eten, tussendoor nog ergens wat gaat drinken, en niet alleen bij foodstalls, een biertje lust, ben je dat ook wel snel kwijt dunkt me,
twee keer twee bier is al gauw 400 bth=8euro
En als je daar per dag drie tot vier keer voor gaat eten, tussendoor nog ergens wat gaat drinken, en niet alleen bij foodstalls, een biertje lust, ben je dat ook wel snel kwijt dunkt me,
twee keer twee bier is al gauw 400 bth=8euro

LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF
-
- komt net kijken
Nou, dat is duidelijk. Voor 25 euri per dag hoeven we in Thailand geen honger en dorst te lijden
Maar nu even terug naar een redelijke overnachtingsprijs voor een aardig guesthouse of pensionetje.
Het antwoord van Kohraya is nogal verwarrend:
"Voor 750 bath heb je een fatsoenlijke kamer met airco, maar als je wat meer luxe wil (zoals airco), mag je toch op 25 à 30€ per persoon rekenen."
Dat is nogal een sprong in prijs, van pak’m beet 15 euro naar 30 euri per persoon (?) Bovendien: echte luxe zoeken we niet en we geven de voorkeur aan een ventilator boven airco. Als het maar schoon is en voorzien van een eigen douche & toilet, dat zijn zo onze basisvoorwaarden. En dan lijkt ons 50-60 euro voor z’n tweetjes behoorlijk fors
Help ons uit de droom, o Thailand-kenners!

Maar nu even terug naar een redelijke overnachtingsprijs voor een aardig guesthouse of pensionetje.
"Voor 750 bath heb je een fatsoenlijke kamer met airco, maar als je wat meer luxe wil (zoals airco), mag je toch op 25 à 30€ per persoon rekenen."
Dat is nogal een sprong in prijs, van pak’m beet 15 euro naar 30 euri per persoon (?) Bovendien: echte luxe zoeken we niet en we geven de voorkeur aan een ventilator boven airco. Als het maar schoon is en voorzien van een eigen douche & toilet, dat zijn zo onze basisvoorwaarden. En dan lijkt ons 50-60 euro voor z’n tweetjes behoorlijk fors

-
- Zeer veel ervaring
De prijzen van accomodatie zijn natuurlijk ook afhankelijk van de plaatsen, Koh Samui is beduidend duurder voor dezelfde kwaliteit als bv de Isan en in het hoogseizoen zullen in de toeristische gebieden de prijzen ook stijgen, maar gemiddeld is goed mogelijk om gesthouses met airco te vinden voor 600 - 800 bath per kamer ook in Bangkok. Dus niet per persoon maar per kamer. Uitgave voor eten en drinken is ook afhankelijk van enkele factoren zoals drinkt man graag een pilsje of liever thee etc. Eten in restaurant is mogelijk voor 150 tot 200 bath pp exclusief drank, eten op de markt zal rond de 100 bath pp liggen.
Buiten het hoogseizoen is het dus mogelijk om voor 1500 bath per persoon te eten, drinken en te slapen in een goed bed. Ik ben in ieder geval hieraan nooit meer kwijt geweest.
Veel plezier.
Buiten het hoogseizoen is het dus mogelijk om voor 1500 bath per persoon te eten, drinken en te slapen in een goed bed. Ik ben in ieder geval hieraan nooit meer kwijt geweest.
Veel plezier.
-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Peter & Marianne schreef:Nou, dat is duidelijk. Voor 25 euri per dag hoeven we in Thailand geen honger en dorst te lijden![]()
KDat is nogal een sprong in prijs, van pak’m beet 15 euro naar 30 euri per persoon (?) Bovendien: echte luxe zoeken we niet en we geven de voorkeur aan een ventilator boven airco. Als het maar schoon is en voorzien van een eigen douche & toilet, dat zijn zo onze basisvoorwaarden. En dan lijkt ons 50-60 euro voor z’n tweetjes behoorlijk fors![]()
Kijk eens op deze site

http://www.thailandvoorbeginners.nl en http://www.sawadee.com en http://www.thaiportal.nl
Er staat op bijde heel veel info over Thailand, hoe en wat het kost voor kamer en eten
grt:Denise

-
- Zeer veel ervaring
Wat ik bedoelde: Voor 750 bath heb je een kamer met airco.Peter & Marianne schreef: Het antwoord van Kohraya is nogal verwarrend:
Voor 25 à 30€/dag/pp kan je rondreizen incl. zo'n kamer.
Het budget verschilt van persoon tot persoon, en alhoewel het inderdaad mogelijk is om met 15€ per dag toe te komen, zal het eerder een overlevingstocht worden dan een vacantie.
Ter indicatie: afgelopen zomer trok ik 4 weken door laos, Cambodja en Thailand en deed ik 6 fundives. Mijn gemiddelde dagbudget lag toen op 19€. Laos en Cambodja zijn weliswaar goedkope landen, maar met die duiken zal het bij benadering toch het gemiddelde dagbudget zijn om in Thailand rond te reizen.
-
- Veel ervaring
prijzen van accomodatie zijn voornamelijk afhankelijk wanneer je gaat.
Enkele voorbeelden.
Koh Chang Juni 2004 bungalow incl. airco 700 Baht.
Koh Chang Januari 2006 zelfde bungalow 1500 Baht.
Phuket Juni 2004 Hotel 500 Baht
phuket Janauri 2006 zelfde hotel 1300 Baht.
Ga je in het hoogseizoen betaal je de volle prijs. wat van de prijs af praten is er vaak ook al niet bij in het hoogseizoen, omdat ze denken: huur jij mijn kamer is er wel een andere farang die langs komt die wel de volle prijs betaald. In het laagseizoen is er een lagere bezettingsgraad en zijn er vaak lege kamers in een hotel/bungalow. ER wordt dan vaak gedacht van beter iets krijgen voor mijn kamer ipv dat deze leeg staat.
Dus om je vraag te beantwoorden wat je voor een kamer kan rekenen zal ik zeggen in laagseizoen 600-800 Baht voor een redelijke kamer. in het hoogseizoen zelfde kamer z'on 50%-100% duurder.
Enkele voorbeelden.
Koh Chang Juni 2004 bungalow incl. airco 700 Baht.
Koh Chang Januari 2006 zelfde bungalow 1500 Baht.
Phuket Juni 2004 Hotel 500 Baht
phuket Janauri 2006 zelfde hotel 1300 Baht.
Ga je in het hoogseizoen betaal je de volle prijs. wat van de prijs af praten is er vaak ook al niet bij in het hoogseizoen, omdat ze denken: huur jij mijn kamer is er wel een andere farang die langs komt die wel de volle prijs betaald. In het laagseizoen is er een lagere bezettingsgraad en zijn er vaak lege kamers in een hotel/bungalow. ER wordt dan vaak gedacht van beter iets krijgen voor mijn kamer ipv dat deze leeg staat.
Dus om je vraag te beantwoorden wat je voor een kamer kan rekenen zal ik zeggen in laagseizoen 600-800 Baht voor een redelijke kamer. in het hoogseizoen zelfde kamer z'on 50%-100% duurder.