verhuizen naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#1 Bericht door PaulV » vrijdag 01 december 2006, 01:14

Beste Aart,

Sanuk Properties bouwt zelf geen huizen, maar bemiddelt in de verkoop van projecten. De contacten van Sanuk en haar juridische netwerk liggen met name in het noorden van Thailand (Changrai) en lijken daar ook heel goed te zijn.
In Thailand dient de transactie van grond en huis via het plaatselijke landoffice te lopen. Elk landoffice handelt autonoom en heeft haar eigen werkwijze en interpretatie m.b.t. tot de uitvoering en handhaving van de geldende wetten. Om zeker te stellen dat een transactie succesvol verloopt zijn dan ook goede contacten nodig met de lokale landoffice en kennis van de lokale gerbuiken en werkwijze. Sanuk heeft die contacten en kennis niet in Hua Hin.
Sanuk heeft mij bij de aanschaf van mijn huis uitstekend geholpen om de contracten met de projectontwikkelaar in Hua Hin sluitend te krijgen. Het werk om de transactie langs het landoffice te loodsen heb ik uiteindelijk met een lokale advocaat opnieuw moeten doen.

Succes,
Paul

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: verhuizen naar thailand

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 01 december 2006, 01:14

aart1943 schreef:Ik heb oprechte plannen mij daar te vestigen en ik ben nu 63 jaar. Hebben jullie nog tips voor mij waar ik echt op moet letten. De plannen liggen in de plaats Hua-in. Daar worden leuke huizen gebouwd door Sanur properties.

Groetjes Aart 1943
Teveel om op te noemen ook omdat ieder geval op zich verschilt en van je persoonlijke situatie afhangt
er zitten wat leeftijdsgenoten (min en meer) van je in die omgeving, als die zich kenbaar maken dan kunnen we je wellicht in een gesprek wat wijzer maken.
Verder moet je gewoon het forum een beetje nazoeken en voornamelijk in de onderdelen zoals wonen en werken in Thailand Visa Thailand en dergelijke

Succes

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#3 Bericht door PaulV » vrijdag 01 december 2006, 01:36

Hallo Aart,

Nog wat aanvullende opmerkingen: In Hua Hin zijn er een aantal projecten die kwalitatief wat minder scoren. Het vervelende is natuurlijk dat je dat nooit van de brochures af kunt lezen. Sommige projecten ken ik wel, andere niet (er zijn er nogal wat), maar als je laat weten welke projecten je interesse hebben kan ik misschien ander informeren.

groet,
Paul

Gast

emigreren naar thailand

#4 Bericht door Gast » vrijdag 01 december 2006, 11:49

Hallo Aart,

Hierbij een adres in Hua-Hin van een kennis (nederlander) die makelaar aldaar is.
Bekijk de site, dit is;avalon-villas.com/dutch het e-mail adres is: dinkie@avalon-villas.com.
Waarschijnlijk kan hij je verder helpen.

Groeten en succes,

Aad

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”