geen visum
Moderator: Loempia
geen visum
Ik heb een probleem: ik ga zondag naar thailand voor 38 dagen. Niet erbij nagedacht dat je dus na 30 dagen een visum nodig hebt, maar ticket terugreis is al geboekt. Kan ik daar heen met dit ticket en daar in bangkok mijn visum verlengen, of gaan ze daar moeilijk over doen. Ik kan natuurlijk mijn vlucht wijzigen naar eerder vertrekken en dan mijn visum verlengen en nogmaals mijn ticket weer wijzigen. Maar hier komen nogal wat kosten bij kijken. Heeft iemand advies??
-
- Volwaardig lid
Voor zover ik weet kan je die 30 dagen met 10 dagen verlengen bij het imigration office(1900 baht + pasfoto????) of je zal even de grens over moeten en daar hoef je echt niet voor te vliegen. 3 dagen naar Cambodja bijvoorbeeld. Blijf je alleen in Bangkok? Want als je een beetje rond gaat reizen kan je altijd even de grens over wippen
Okie
Okie
Dankje voor de reactie. Zullen ze niet moeilijk doen als je daar in bangkok binnenkomt?
Okie schreef:Voor zover ik weet kan je die 30 dagen met 10 dagen verlengen bij het imigration office(1900 baht + pasfoto????) of je zal even de grens over moeten en daar hoef je echt niet voor te vliegen. 3 dagen naar Cambodja bijvoorbeeld. Blijf je alleen in Bangkok? Want als je een beetje rond gaat reizen kan je altijd even de grens over wippen![]()
Okie
-
- Volwaardig lid
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Expat
- Contacteer:
Dat intereseerd de airline echt wel.......Edje schreef:Waarom zouden ze op schiphol mogelijk problemen maken? dat interessert toch niemand iets.
Indien een passagier binnenkomst geweigerd wordt is de airline verantwoordelijk voor terugkeer naar land van herkomst en een boete daarnaast.
Sinds Thailand geen verblijf van langer dan 30 dagenb toestaat zonder visa is dit dus van belang. Elke persoon die Thailand binnenkomt moet een visa hebben of bewijs van door/terug reizen binnen de geldigheid van de visa waiver geldigheid.
-
- kenner
Zelf ga ik 30/12 tot en met 11/2 naar Thailand, 43 dagen dus. Eigenlijk was ik van plan om tussentijds bij Nongkhai via de Friendship Bridge de grens met Laos over te steken, om zo korter dan 30 dagen te blijven.
Voor de zekerheid heb ik toch laatst China Airlines maar eens gebeld vanwege alle verhalen dat je geweigerd kunt worden bij het inchecken e.d. Volgens de medewerker kan de airline 1000 dollar boete krijgen als zij mensen meenemen die niet over het vereiste visum beschikken. Daarom is het te begrijpen dat zij hier streng op controleren. (In april van dit jaar werden toen ik naar Thailand ging door EVA Air de paspoorten ook gechecked op visa). Aan de andere kant is mij gedurende die 10 keer dat ik Thailand binnenkwam bij de douane nog nooit gevraagd een retourticket te laten zien, dus wat dat betreft... maar theoretisch zou het wel kunnen en dan heb je een probleem.
Nu hebben andere forumleden in het verleden wel eens gemeld dat je indien je niet over een visum beschikt ook een formulier kunt ondertekenen bij de incheckbalie dat de airline niet aansprakelijk is. De medewerker van CI had hier echter nog nooit van gehoord (?), volgens hem is dat niet mogelijk en wordt iedereen zonder geldig visum zonder meer geweigerd bij het inchecken. De mededeling dat je binnen 30 dagen de grens overgaat was volgens hem niet genoeg. Alleen een (e)ticket of een hotelreservering kon daarvoor volgens hem als bewijs dienen. Omdat ik dit allemaal nogal vaag vond heb ik mijn vraag nogmaals per email aan CI voorgelegd. Een andere medewerker mailde me precies hetzelfde verhaal als antwoord. Daarmee ging mijn plan om bij Nongkhai de grens over te gaan dus niet door...
Misschien dat men uiteindelijk op Schiphol wel niet zo streng is als mij is verteld, maar ik dacht, ik meld het toch maar even. Je loopt toch een bepaald risico en ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere.
Uiteindelijk heb ik trouwens met de 1 bath actie van Air Asia van 18/1 tot en met 22/1 een retourtje Penang geboekt. Probleem opgelost en zo kan ik tenminste met een gerust hart mijn vriend gaan bezoeken.
De OP vertrekt trouwens als ik het goed heb begrepen vandaag naar Thailand zonder visum, misschien kan hij ons nog laten weten of hij uiteindelijk problemen heeft ondervonden bij het inchecken en zo ja of en hoe dat is opgelost
Desalniettemin hoop ik natuurlijk dat alles voorspoedig zal verlopen en wens ik hem een goede reis toe en een fijn verbijf in Thailand :!:
Groetjes,
Chompoo.
Voor de zekerheid heb ik toch laatst China Airlines maar eens gebeld vanwege alle verhalen dat je geweigerd kunt worden bij het inchecken e.d. Volgens de medewerker kan de airline 1000 dollar boete krijgen als zij mensen meenemen die niet over het vereiste visum beschikken. Daarom is het te begrijpen dat zij hier streng op controleren. (In april van dit jaar werden toen ik naar Thailand ging door EVA Air de paspoorten ook gechecked op visa). Aan de andere kant is mij gedurende die 10 keer dat ik Thailand binnenkwam bij de douane nog nooit gevraagd een retourticket te laten zien, dus wat dat betreft... maar theoretisch zou het wel kunnen en dan heb je een probleem.
Nu hebben andere forumleden in het verleden wel eens gemeld dat je indien je niet over een visum beschikt ook een formulier kunt ondertekenen bij de incheckbalie dat de airline niet aansprakelijk is. De medewerker van CI had hier echter nog nooit van gehoord (?), volgens hem is dat niet mogelijk en wordt iedereen zonder geldig visum zonder meer geweigerd bij het inchecken. De mededeling dat je binnen 30 dagen de grens overgaat was volgens hem niet genoeg. Alleen een (e)ticket of een hotelreservering kon daarvoor volgens hem als bewijs dienen. Omdat ik dit allemaal nogal vaag vond heb ik mijn vraag nogmaals per email aan CI voorgelegd. Een andere medewerker mailde me precies hetzelfde verhaal als antwoord. Daarmee ging mijn plan om bij Nongkhai de grens over te gaan dus niet door...
Misschien dat men uiteindelijk op Schiphol wel niet zo streng is als mij is verteld, maar ik dacht, ik meld het toch maar even. Je loopt toch een bepaald risico en ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere.
Uiteindelijk heb ik trouwens met de 1 bath actie van Air Asia van 18/1 tot en met 22/1 een retourtje Penang geboekt. Probleem opgelost en zo kan ik tenminste met een gerust hart mijn vriend gaan bezoeken.
De OP vertrekt trouwens als ik het goed heb begrepen vandaag naar Thailand zonder visum, misschien kan hij ons nog laten weten of hij uiteindelijk problemen heeft ondervonden bij het inchecken en zo ja of en hoe dat is opgelost

Desalniettemin hoop ik natuurlijk dat alles voorspoedig zal verlopen en wens ik hem een goede reis toe en een fijn verbijf in Thailand :!:
Groetjes,
Chompoo.
Eveline en Tuynuy forever
- Edje
- Expat
En hoe doen die mensen dat dan die 3 mnd visum hebben voor Thailand en daarna door willen reizen naar bv Laos waar je aan de grensovergang een visum van minimaal 21 dagen krijgt. Je keert daarna terug naar TH. waar je alweer een 30 dgn visum krijgt enz. RA RA, dit is toch mogelijk.
Die luchtvaartmaatschap neemt je echt wel mee.
Die luchtvaartmaatschap neemt je echt wel mee.
Groetjes; Edje
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
- jumbo
- Expat
betalen voor een wijziging?? Ik reis vrij vaak en wijzig constant (tot hun ergernis), maar heb daarvoor nog nooit hoeven te betalen en wijzigen is altijd mogelijk.Denhakke schreef:Bij bepaalde luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om de retourdatum te wijzigen tegen betaling. Je koopt een 3 maanden ticket in België/Nederland waar je dan ook een visum voor hebt en verlengt dit in Thailand bij een van de vele reisbureaus.
De check-in op schiphol controleert nu ook of je en retourticket hebt en anders een geldig visa voor de reisperiode.....en je dient goede excuses te hebben voor afwijkingen anders kan je inchecken wel vergeten
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
- jumbo
- Expat
Hmm, ik reis inderdaad 95% businesclass, vandaar mijn ervaringen wellicht, maar ik heb ook wel eens toeristenklasse tickets gewijzigd voor kennissen en familie die over waren, nooit een issue geweest......maar het kan dus klaarblijkelijk dus niet altijddutch schreef:Afhankelijk van de "code" van je ticket.
Er zijn -tig mogelijkheden waaronder (de zeer goedkope) er enkelen zijn ,die gewoon VAST liggen.
De kleine lettertjes bij het boeken verklaren alles(boeken bij de vliegmaatschappij althans!)
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer: