permanent wonen na pensionering

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ad
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 06 november 2006, 23:15

permanent wonen na pensionering

#1 Bericht door ad » maandag 06 november 2006, 23:23

Over 5 jaar wil ik met mijn vrouw in Thailand gaan wonen. Mijn vrouw is dan 65 en ik 55. We hebben dan een pensioen dat voldoende is om aan de eis van 65.000 bath per maand te voldoen. Daarnaast beschiken we dan over een redelijk kapitaaltje.

Is het dan mogelijk om een permanente verblijfsvergunning te krijgen of moet dat tot in lengte van dagen jaarlijks worden verlengd?

Ik ben ook geïnteresseerd in de recreatiemogelijkheden in Thailans zoals golf, uitgaan, bioscoop, theater etc. Wat biedt Thailand op dat gebied?
rentenieren in thailand ?

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 07 november 2006, 05:00

met een non-immigrant visa, dat elke 90 dagen verlengd wordt, kan je een jaarvisa aanvragen, wat ook elk jaar verlengd kan worden
zo is het nu, maar ik weet niet hoe het over 5 jaar is...
golfen , bioscopen en ander vermaak is in ruime mate aanwezig in thailand

de beste info kan je krijgen bij het thai consulate in amsterdam..

blijf in ieder geval doorgaan met ademhalen..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: permanent wonen na pensionering

#3 Bericht door Ben » dinsdag 07 november 2006, 05:43

ad schreef:Over 5 jaar wil ik met mijn vrouw in Thailand gaan wonen. Mijn vrouw is dan 65 en ik 55. We hebben dan een pensioen dat voldoende is om aan de eis van 65.000 bath per maand te voldoen. Daarnaast beschiken we dan over een redelijk kapitaaltje.

Is het dan mogelijk om een permanente verblijfsvergunning te krijgen of moet dat tot in lengte van dagen jaarlijks worden verlengd?
http://www.sunbeltasiagroup.com/ lees deze maar eens door ad

succes.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#4 Bericht door Mystic » dinsdag 07 november 2006, 07:26

Ad, als je nog niet weet wat er allemaal in Thailand te doen en te zien is, zou je dan niet eerst eens een paar keer op vakantie gaan daar?

Je gaat toch niet wonen in een land dat je (nog) niet kent?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#5 Bericht door dutch » dinsdag 07 november 2006, 11:21

Ja Mystic,dat was ook het eerste wat ik dacht.

Dat het Thailand zou worden wist ik al heel lang ( en inderdaad na talloze bezoeken,veelal bij de familie)
Het voorbereiden voor een emigratie mag je inderdaad wel een jaar of vijf voor nemen.

Misschien heeft de poster niet alle informatie gegeven maar.....als je vraagt wat er allemaal te beleven valt?? :lol:

ad
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 06 november 2006, 23:15

#6 Bericht door ad » dinsdag 07 november 2006, 19:10

Ik ben inderdaad alle mogelijkheden aan het onderzoeken. Er komen meer landen in aanmerking, maar Thailand trekt ons wel. Thailand heeft richt zich actief op het aantrekken van ouderen om daar te komen wonen en heeft daartoe ook fors geïnvesteerd in de gezondheidszorg.

We zijn van plan om volgend jaar in Thailand op vakantie te gaan en zo het land te leren kennen. Maar dan zie je maar een beperkt deel van het echte Thailand. Ervaringen die op dit forum uitgewisseld worden, zijn een goede aanvulling.

Wat we ook willen weten is in welk deel van Thailand wij het beste kunnen gaan wonen. Ook daarvan hoop ik via dit forum meer te weten te komen.
rentenieren in thailand ?

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#7 Bericht door pietk » woensdag 08 november 2006, 00:28

Hallo Ad, Voordat ik hier met mijn vrouw kwam wonen, waren wij al een keer of 15 voor langere tijd in Thailand geweest om te kijken hoe het is en waar te gaan wonen.
Voor iedereen is het belangrijk dat hij/zij zich op hun gemak voelen in hun nieuwe woonomgeving. Het lijkt mij dan ook zeer nuttig om op voorhand met eigen ogen te aanschouwen wat jullie event. toekomstige woonplaats wordt, wat daar voor jullie te beleven is op het gebied van uitgaan en sport etc. ,
Ik ga er maar van uit dat een evt. verhuizing van jullie naar Thailand niet voor tijdelijk is


Ik wil je vragen hoe vaak zijn jullie nu in Thailand geweest, want geloof me maar, 1 vakantie is te weinig om een goed inzicht te krijgen. Het is een groot land.

Piet

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » woensdag 08 november 2006, 05:20

thailand is inderdaad groot , de oppervlakte is te vergelijken met frankrijk..
van noord tot zuid zo'n 2.000 km en het breedste gedeelte 800 km..
ook maakt het veel verschil waar je wilt wonen, de toeristenplaatsen, de steden of op het rustige platteland...
wij wonen voor ons op een ideale plek , een dorpje in de buurt van khonkaen
bij ons is het zo stil , dat je de vlinders in de tuin kan horen fladderen.. en toch is er in de buurt veel te beleven, golfcourses, zwembaden , fietspaden bioscopen, supergrote supers en warenhuizen.. en natuurlijk kan je op het www prakties van alles vinden..

maar ga eerst eens , indien mogelijk , een paar keer overwinteren en het land doorkruisen , dan vind je wel een plekje waar je voorlopig wilt gaan wonen..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#9 Bericht door rogerphayao » zaterdag 11 november 2006, 20:55

Er is een nieuw boek verschenen met als titel RETIRING IN THAILAND Live in paradise for pennies on the dollar. De auteurs zijn Philip Bryce en Sunisa Wongdee Terlecky ISBN 1-887521-70-4. Het is in gemakkelijk goed leesbaar en begrijpelijk Engels geschreven en een echte aanrader.
Comentaar van een man die te laat het boek las : Had ik het maar eerder gelezen dan had ik enkele flaters minder gedaan in mijn leven. Koop nooit te vlug een huis. Huur eerst tot je er zeker van bent dat je het land aankunt en het land jou. Ga niet de dicht in de buurt van je Thaise familie wonen.... enzovoort.

Het boek geeft je op zijn minst stof tot nadenken.


Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

ad
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 06 november 2006, 23:15

#10 Bericht door ad » zondag 12 november 2006, 16:41

Hoi Willem, overwinteren zit er niet in maar we gaan wel komend jaar op vakantie naar Thailand om eens rond te kijken.

Hoi Roger, het boek wat je noemt ga ik aanschaffen. Ik ben eigenlijk niet van plan een huis te kopen omdat je nooit echt de eigenaar bent. Ik ben van plan te gaan huren en ga er van uit dat ik voor € 500 per maand een goede woning met volledige inrichting kan krijgen.
rentenieren in thailand ?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#11 Bericht door Ben » zondag 12 november 2006, 18:28

ad schreef:Hoi Willem, overwinteren zit er niet in maar we gaan wel komend jaar op vakantie naar Thailand om eens rond te kijken.

Hoi Roger, het boek wat je noemt ga ik aanschaffen. Ik ben eigenlijk niet van plan een huis te kopen omdat je nooit echt de eigenaar bent. Ik ben van plan te gaan huren en ga er van uit dat ik voor € 500 per maand een goede woning met volledige inrichting kan krijgen.

Hoi Ad , inderdaad goede voorlichting kan geen kwaad ,kom maar eens kijken wat er allemaal te doen en te beleven is hier.
of het eten bevalt de cultuur levensstijl van de Thai en je kan wel je eigen leven lijden hier maar je ontkomt er niet aan , en het zal er veel aan liggen waar je wilt wonen in het noorden in Bangkok of ergens aan zee dat zijn al 3 aardige verschillen .
maar je kan hier alle kanten op in elk geval het klimaat is beter dan in Nederland .

Je zou ook eens kunnen kijken naar de mogelijkheid en en , half jaar hier en een half jaar in Nederland gewoon lekker lang op vac in Thailand
daarvoor zijn er ook wel mogelijkheden .

Gr Ben .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » dinsdag 14 november 2006, 03:22

In Thailand veranderen dingen en zaken en regels regelmatig met een tussenpoze van 1 week.

Wat nu wel en/of niet mogelijk is, is over 5 jaar misschien wel en/of niet mogelijk.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#13 Bericht door khonkaen » woensdag 22 november 2006, 07:31

ja Mart, ik wil geen doemdenker zijn, maar misschien bestaat de ons bekende wereld , inclusief thailand over 5 jaar niet meer...
en als het nog bestaat, dan zullen de regels ook wel weer veranderd zijn..
dus het kan geen kwaad om alvast eens te gaan kijken , nu het nog wel bestaat




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

ad
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 06 november 2006, 23:15

#14 Bericht door ad » woensdag 22 november 2006, 13:40

We willen komend jaar onze vakantie doorbrengen in Thailand. We denken aan een rondreis, eerst het noorden en daarna nog een weekje standvakantie. Wat is hiervoor de beste periode.
rentenieren in thailand ?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#15 Bericht door Ben » woensdag 22 november 2006, 13:51

ad schreef:We willen komend jaar onze vakantie doorbrengen in Thailand. We denken aan een rondreis, eerst het noorden en daarna nog een weekje standvakantie. Wat is hiervoor de beste periode.

Meteen in Jan feb 2007 .

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”