Van Bangkok met DAGtrein naar Surat Thani?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Van Bangkok met DAGtrein naar Surat Thani?
Wij willen eerst naar Kanchanaburi en dan vanuit BKK weer met de DAGtrein naar Surat Thani. Vanuit daar pakken we een boot naar een van de eilanden (wrs eerst Koh Samui...). Welke adviezen hebben jullie inzake die treinreis naar Surat Thani?? Hoe lang duurt die reis? Ik wil overdag want ik wil het zeker allemaal zien! Moeten we nog ergens perse uitstappen en kunnen we dan ook weer makkelijk met de trein mee? Of gaat ie maar 2x per dag, haha!!??
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- komt net kijken
Maar je kunt dan wel 's nachts lekker slapen en uitgerust aankomen. Anders ben je kapot als je aankomt in Samui.. Verder is het een behoorlijke zit als je 12 uur (bij mij duurde de rit bijna 14 uur..) achter het raam gaat zitten kijken. Maargoed, wat je zegt, het voordeel is wel dat je wat ziet van de reis.ingrid358 schreef:Waarom dan niet overdag. 'snacht zie je niks...
Hoevaak de trein gaat en hoelaat kun je hier vinden: http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
Have fun! 8)
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Denk dat een ticket naar Samui ongeveer 4000 baht kost, even checken op http://www.bangkokair.com
Vliegen is ongeveer een uurtje, 1 uur van te voren aanwezig, een uur om vanuit Bangkok op Suvarnaphumi airport te komen en een half uur om vanuit Samui airport naar je hotel te komen, zeg 4 uur. Met de trein/bus/boot ben je een goeie 20 uur onderweg, als het niet langer is.
Okie
Vliegen is ongeveer een uurtje, 1 uur van te voren aanwezig, een uur om vanuit Bangkok op Suvarnaphumi airport te komen en een half uur om vanuit Samui airport naar je hotel te komen, zeg 4 uur. Met de trein/bus/boot ben je een goeie 20 uur onderweg, als het niet langer is.
Okie
- Edje
- Expat
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- komt net kijken
wacht wacht wacht even.... ik heb de hele tijd in mijn hoofd dat 100 bath omgerekend 7 euro is?? Niet dus? 1000 bath = 20 euro!
Jeetje nou ik keek net op http://www.nokair.com (vliegtarieven) en ik kwam uit op ± 1600 bath voor een enkeltje! Dus das maar 32 euro??
Wauw dat wordt dan vliegen!! (vond nl 280 euro wel iets veel, haha)
Jeetje nou ik keek net op http://www.nokair.com (vliegtarieven) en ik kwam uit op ± 1600 bath voor een enkeltje! Dus das maar 32 euro??
Wauw dat wordt dan vliegen!! (vond nl 280 euro wel iets veel, haha)
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- komt net kijken
raweng=opgelet
VANAF Kan-Buri ligt de nwe airport geheel ANDERE kant van BKK:= dus je bent langer van kanburi naar airpt onderweg als de vliegreis duurt! niet erg handig!
Weliswaar duurt bus (of trein=duurt langer) reis langer, maar het echte TIJD verlies is veel minder: de nacht slapen doe je of in hotel/guesthse Of in bus of trein, dan verlies je toch nix geen ''vakantietijd? nah?
Komend vanaf Kan-buri kan je trein nemen vanaf nakorn Pathom of ratchaburi= beiden zo'n 1,5 uur per gewone bus. De dagtrein is mildly intersting: wat je ziet is rijstplantges, nog meer, wat suikerriet en monotone velden. Bovendien hebben de LUXE=sprinter dagtreinen erg ''opaque''= getint glas (die zon toch he) en doet elke thai meteen de gordijnen dicht zora er 1 glimp zon is (ik ook inmiddels)
VANAF Kan-Buri ligt de nwe airport geheel ANDERE kant van BKK:= dus je bent langer van kanburi naar airpt onderweg als de vliegreis duurt! niet erg handig!
Weliswaar duurt bus (of trein=duurt langer) reis langer, maar het echte TIJD verlies is veel minder: de nacht slapen doe je of in hotel/guesthse Of in bus of trein, dan verlies je toch nix geen ''vakantietijd? nah?
Komend vanaf Kan-buri kan je trein nemen vanaf nakorn Pathom of ratchaburi= beiden zo'n 1,5 uur per gewone bus. De dagtrein is mildly intersting: wat je ziet is rijstplantges, nog meer, wat suikerriet en monotone velden. Bovendien hebben de LUXE=sprinter dagtreinen erg ''opaque''= getint glas (die zon toch he) en doet elke thai meteen de gordijnen dicht zora er 1 glimp zon is (ik ook inmiddels)