Nederlanders in Chiang Mai

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

Nederlanders in Chiang Mai

#1 Bericht door tineke » dinsdag 17 oktober 2006, 07:43

Ik woon sinds januari 2006 in Chiang Mai en hoewel ik het hier in veel opzichten geweldig vind, mis ik wel de Nederlandse contacten.
Zijn er meer Nederlanders die graag ervaringen e.d. vanuit het Thaise met andere Nederlanders willen delen?
Op het moment ben ik hier zelf vooral sportief bezig, maar daaruit doe ik geen Nederlandse contacten op.
Wie heeft er tips of weet een nederlandse expatverening of iets dergelijks.
Bij voorbaat dank.

groetjes,
Tineke

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlanders in Chiang Mai

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 17 oktober 2006, 07:57

tineke schreef:Ik woon sinds januari 2006 in Chiang Mai en hoewel ik het hier in veel opzichten geweldig vind, mis ik wel de Nederlandse contacten.
Zijn er meer Nederlanders die graag ervaringen e.d. vanuit het Thaise met andere Nederlanders willen delen?
Op het moment ben ik hier zelf vooral sportief bezig, maar daaruit doe ik geen Nederlandse contacten op.
Wie heeft er tips of weet een nederlandse expatverening of iets dergelijks.
Bij voorbaat dank.

groetjes,
Tineke
Er is een guesthouse (iemand de naam) dat door een NL gerund wordt, dan heb je kwa sport in ieder geval de voetbalavonden :wink:
Ik denk dat de nederlandse clubs (maar ja of je daar wat mee wilt...) zihc in Bangkok en Pattaya bevinden respectievelijk voor hockeyballen (2 uitzonderingen daargelaten) en pensionado's

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

reactie op jumbo

#3 Bericht door tineke » dinsdag 17 oktober 2006, 12:24

Dank voor je antwoord!

Bedoel je misschien een guesthouse dat oranje is geverfd aan de buitenkant?
Dat heb ik wel gezien, maar niet uitgecheckt en weet ook niet hoe het heet.
Voetballen en vrouwen??? Maar wel leuk waarschijnlijk voor HET Nederlandse gevoel.

Thanks,
Tineke

Gast

Re: Nederlanders in Chiang Mai

#4 Bericht door Gast » dinsdag 17 oktober 2006, 12:43

tineke schreef:Ik woon sinds januari 2006 in Chiang Mai en hoewel ik het hier in veel opzichten geweldig vind, mis ik wel de Nederlandse contacten.
Zijn er meer Nederlanders die graag ervaringen e.d. vanuit het Thaise met andere Nederlanders willen delen?
Op het moment ben ik hier zelf vooral sportief bezig, maar daaruit doe ik geen Nederlandse contacten op.
Wie heeft er tips of weet een nederlandse expatverening of iets dergelijks.
Bij voorbaat dank.

groetjes,
Tineke
En op welke wettelijke basis verblijft Tineke in Chiang Mai ?? iedere maand visarun ? of heb je werkvergunning ?

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#5 Bericht door tineke » dinsdag 17 oktober 2006, 12:59

Ik ben hier als expat, antwoord van "3 vliegen in 1 klap" niet?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » dinsdag 17 oktober 2006, 13:46

tineke schreef:Ik ben hier als expat, antwoord van "3 vliegen in 1 klap" niet?
Haha leuk antwoord :lol:

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#7 Bericht door Okie » dinsdag 17 oktober 2006, 14:32

Meerdere guesthouses in Chiang Mai die door een Nederlands/thais echtpaar worden gerund, Hollanda Montri guesthouse, Awana sleep en swim, beide met een website op de Chiang Mai pagina en probeer het eens op het Chiang mai prikbord.

Okie

tineke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 10:35

#8 Bericht door tineke » dinsdag 17 oktober 2006, 14:55

Bedankt Okie!
Eens kijken of ik me een beetje wijs kan maken met de website en het prikbord.

Hebben jullie (alle nederlanders die dit lezen) hier in Thailand wel contact met ( vooral leuke gezellige) andere Nederlanders?
Of wonen de meeste van jullie in Bangkok? Of hebben jullie genoeg aan evt. het werk wat jullie doen?

Ben,
Veel dingen zijn makkelijk geregeld voor een expat toch?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#9 Bericht door Ben » dinsdag 17 oktober 2006, 15:17

tineke schreef:Bedankt Okie!
Eens kijken of ik me een beetje wijs kan maken met de website en het prikbord.

Hebben jullie (alle nederlanders die dit lezen) hier in Thailand wel contact met ( vooral leuke gezellige) andere Nederlanders?
Of wonen de meeste van jullie in Bangkok? Of hebben jullie genoeg aan evt. het werk wat jullie doen?

Ben,
Veel dingen zijn makkelijk geregeld voor een expat toch?
MMMMMMMMMM Ja maar niet alles , dat ook weer niet

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#10 Bericht door fredlk » dinsdag 17 oktober 2006, 17:30

Dag Tineke,

Ik voel me genoodzaakt jouw vragen te beantwoorden.
Hebben jullie (alle nederlanders die dit lezen) hier in Thailand wel contact met ( vooral leuke gezellige) andere Nederlanders?
Nee en ook niet met ongezellige Nederlanders. :D
Of hebben jullie genoeg aan evt. het werk wat jullie doen?
Ja en nee. Ik werk niet en aan het niet werken heb ik genoeg.

Wat je nou echt vraagt is of ik behoefte heb aan Nederlanders in mijn vriendenkring en het antwoord is nee. Maar ik heb uberhaupt geen behoefte om hier per sé met westerlingen om te gaan. Ik kom van alles tegen, maar mijn vrienden zij n allemaal Thai.

Misschien komt het zo doordat ik hierheen ben verhuisd juist vanwege de mensen en het land en ben ik niet 'verplicht' geweest hier te komen werken of hier vanwege een relatie te komen wonen.

Groetjes,

Fred.
Laatst gewijzigd door fredlk op woensdag 18 oktober 2006, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#11 Bericht door Edje » dinsdag 17 oktober 2006, 18:15

Misschien Cross Roads Travel in Chiang Mai, een Nederlander. Heeft ook eigen accomedatie en misschien nog iets meer voor de NL'r in Chiang Mai.
Groetjes; Edje

Chiangmai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 13 februari 2006, 13:58
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

#12 Bericht door Chiangmai » dinsdag 17 oktober 2006, 23:34

Hallo Tineke,

Het Awana House wordt gerund door een Nederlander met zijn Thaise vrouw.

http://www.awanahouse.com/nederlands/home.htm

Er is overigens wel een Expat Club in Chiang Mai waarin ook Nederlanders actief zijn.

http://www.chiangmaiexpatsclub.com/index.asp

Mocht je plannen hebben om iets dergelijks voor Nederlanders in Chiang Mai te beginnen stuur me dan een PM.

Peter
Visit Amazing Thailand
http://www.go-thailand.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#13 Bericht door jumbo » woensdag 18 oktober 2006, 02:39

Edje schreef:Misschien Cross Roads Travel in Chiang Mai, een Nederlander. Heeft ook eigen accomedatie en misschien nog iets meer voor de NL'r in Chiang Mai.
Dat is degene die ik bedoelde, de andere eerder genoemde ken ik niet.

Fred
Vind je antwoord een beetje cynisch, je hebt geen zin in de contacten behalve dagelijks op het forum :wink: :wink: Vanwaar de 'noodzaak' om te antwoorden??

Tineke
Het is voor iedere expat verschillend, een uurtje per dag surfen kan ook met een drukke(re) baan.
Dit forum heeft al een keer (en 1 gepland) een informele bijeenkomst gehad van enkele 'gezellige' leden (Fred komt niet) maar dat is meestal in de Centrale regio.....
Er zijn naar mij mening niet veel werkende expats op dit forum dus dat kan geen belemmering voor de contacten, maar ze zijn wel allemaal erg druk bezig of contactgestoord

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#14 Bericht door khonkaen » woensdag 18 oktober 2006, 03:07

hooi Tineke,

als je sportief bent en van gewichtheffen houdt , ken ik wel een nederlander in CM , die een meester is in het glazen bier naar zijn mond heffen... later op de avond wordt het wel makkelijker , dan worden het glaasjes whiskey heffen ...


groets,



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#15 Bericht door fredlk » woensdag 18 oktober 2006, 04:26

Fred
Vind je antwoord een beetje cynisch, je hebt geen zin in de contacten behalve dagelijks op het forum Vanwaar de 'noodzaak' om te antwoorden?? ....... bijeenkomst gehad van enkele 'gezellige' leden (Fred komt niet)
Beste Jumbo,

Ik hoop dat je mij niet bedoeld met contactgestoord. En ja, misschien ben ik wel cynisch, maar ik 'moest' Tineke wel beantwoorden omdat ik wilde aangeven dat ieder mens uniek is en dat niet iedereen behoefte heeft aan 'vrienden van thuis' hier in Thailand. Ik heb geen kritiek op een ander, maar wilde alleen maar mogelijke vooroordelen de kiem in smoren.

Mjn redenen om aanwezig te zijn op het forum is om anderen te adviseren indien nodig, maar ook om informatie in te winnen voor mezelf. Ik weet toch niet alles ....... of wel? :oops: :lol: :lol:

En gezellig ben ik toch wel. Ik kan alleen niet tegen geklaag en / of gezeur en dan wordt ik misschien wel wat minder leuk in de omgang. Omdat ik te vaak farang in Thailand hoor klagen, probeer ik uit de buurt te blijven.

Heb ik mezelf verklaard?
Vergeej je / jullie mij? :D

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”