tijdelijk verblijf in thailand, rondtrekken 1 jaar

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm en Myrthe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 18:03
Locatie: Breda

tijdelijk verblijf in thailand, rondtrekken 1 jaar

#1 Bericht door Harm en Myrthe » woensdag 20 september 2006, 13:18

Hoi,

Kan iemand mij vertellen waar wij rekening mee moeten houden als we ons huis gaan verhuren, als we in Thailand zitten. Ik heb de belastingdienst gebeld en deze vertelde mij dat ik mijn verzoek schriftelijk moet richten aan de belastinginspecteur. We willen een jaar weg en dan ons huis verhuren. Hoeveel belasting moeten we dan gaan betalen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast hartelijk dank voor de info :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: tijdelijk verblijf in thailand, rondtrekken 1 jaar

#2 Bericht door jumbo » woensdag 20 september 2006, 15:43

Harm en Myrthe schreef:Hoi,

Kan iemand mij vertellen waar wij rekening mee moeten houden als we ons huis gaan verhuren, als we in Thailand zitten. Ik heb de belastingdienst gebeld en deze vertelde mij dat ik mijn verzoek schriftelijk moet richten aan de belastinginspecteur. We willen een jaar weg en dan ons huis verhuren. Hoeveel belasting moeten we dan gaan betalen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast hartelijk dank voor de info :lol:
De belasting inspecteur eerst gebeld en daarna vragen??
Ik denk dat je dat gewoon als een 'grijs' gebied moet zien en het prive beter kan verhuren dan via een instelling die het wellicht aan de belastingen vermeldt.....er zijn zat van die bemiddelaars, zelfs gewone makelaars dus informeer eerst eens bij hen???

Ik weet niet hoelang jullie denken in Thailand te gaan verbijven maar er zijn nieuwe regels voor toeristen neem contact op met het consulaat in amsterdam

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”