Wat meenemen / welke schoenen tijdens jungletrekking

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mureon1980

Wat meenemen / welke schoenen tijdens jungletrekking

#1 Bericht door Mureon1980 » maandag 18 september 2006, 17:31

Hallo,

Eind november gaan wij voor 3 weken naar Thailand waar in ons programma ook 2 jungletrekkingen zitten (in Chang Mai en in Koh Sok). Nu vragen wij ons af welke schoenen je het best kunt aantrekken tijdens zo'n jungletrekking. Zijn goede sportschoenen voldoende of kun je beter volstaan met goede wandel- of bergschoenen?
En wat raden jullie aan om mee te nemen tijdens de jungletrekking (qua kleding, slaapspullen, andere schoenen? etc).
Zo hebben wij lakenzakken aangeschaft voor de nachten maar is dit warm genoeg in november?

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#2 Bericht door cornelis » maandag 18 september 2006, 19:37

Qua schoenen kan ik je aanraden om snel drogende maar toch stevige schoenen mee te nemen. Het Franse merk Palladium heeft canvas tropenschoenen: lekker licht, voldoende stevigheid en snel drogend.

Zie bijvoorbeeld deze link. Zelf hebben we afgelopen keer gewoon bergschoenen meegenomen, maar buiten de trekkings loop je hiermee gewoon te zeulen. En als ze van binnen nat worden, zijn ze voorlopig ook niet droog! Dus volgende keer zitten er Palladiums bij de bagage 8)
Groet,
Cornelis

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Okie » maandag 18 september 2006, 19:43

Een paar goed ingelopen schoen(sport/wandel), slipper of sandalen (ik heb alle trekking op sandalen, teva gedaan). Kleding: tshirts, lange en korte broek, sokken, sweater voor ín de avond nacht, muggenspul(deet 30% of hoger) eventueel kan je dat daar kopen. Neem niet te veel mee op de trekking je loopt het alleen maar mee te sjouwen. Lakenzak is in principe genoeg meestal worden er dekens uit gereikt bij de slaap plaatsen, gebruik dan wel die lakenzak.

Veel plezier

Okie

Sandra

#4 Bericht door Sandra » woensdag 20 september 2006, 11:46

Ik raad je aan om echte goede stevige wandelschoenen mee te nemen.
De tour heb ik 1 dag gelopen op Tevas (sandalen) maar na 1 dag waren m'n voeten kapot en er zitten veel bloedzuigers die zo naar binnen kunnen. De 2e en 3e dag mocht ik de (te grote) schoenen van de gids lenen. Goede schoenen zijn dus écht belangrijk, ik heb er ook van geleerd. Verder een lakenzak altijd meenemen want meestal zijn de "matrasjes" nog nooit uitgewassen, dus het is fijn om in je eigen zak te liggen. Een klein handdoekje, en wat kleren. En niet te vergeten een (hoofd)zaklamp, erg belangrijk want er is nergens licht.
Veel plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”