bustijden

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeflien
komt net kijken
komt net kijken

bustijden

#1 Bericht door eeflien » vrijdag 25 augustus 2006, 12:35

Hallo!

Wij vertrekken begin december met zn 4 naar thailand. We zullen regelmatig met bus en trein reizen maar ik vind niet direct een goeie website met de busuren en tarieven doorheen gans Thailand (wel deze van loei, die ik op dit forum gevonden heb maar had graag alles). Kunnen jullie mij een website doorgeven waar ik dit kan vinden aub?

We zouden ook met de nachttrein naar phitsanulok gaan (en daarna naar chiang mai). Dit zou rond 10 december zijn. We komen 7 december aan in Bangkok. Zou het mogelijk zijn om dan nog een treinticket te reserveren? Ik heb namelijk al gehoord dat het in december tamelijk druk is. Of is dit meer naar eind december toe? We zitten namelijk met een strak reisschema. Nu ja, als we aan geen treinticket meer geraken, zijn er wel altijd busplaatsten vrij zeker?

Alvast bedankt!
Thailand, here we come!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » vrijdag 25 augustus 2006, 14:00

Houdt er maar rekening mee dat de bus tussen grote plaatsen elk uur vertrekt. Hierbij een link naar een timetable of het allemaal nog klopt joost mag het weten :? http://www.transport.co.th/Eng/NORTH1.htm

Over het algemeen rijden er meerdere bus companies op de langere trajecten Bangkok - Chiang Mai of Bangkok - Phuket dus vaak meerdere keuzes.

De trein rond die periode moet het naar mijn mening geen probleem zijn om een trein kaartje te kopen voor dat traject de ergste drukte zal de week voor Kerst, met als hoogtepunt de dagen voor en na nieuw jaar zijn. Koop je kaartje voor de trein als je aankomt in Bangkok bij een reisburo of op het station. Hierbij de link van de spoorwegen kan je alvast een treintje kiezen :) http://www.railway.co.th/english/index.asp

Veel plezier

Okie

pong

denk even aan de 20e eeuw

#3 Bericht door pong » maandag 04 september 2006, 14:16

toen er hier in Nl ook nog geenwebsites e.d. waren: geldt nog voor 80% van Thailand. Geen getreur: er gaan VEEL meer bussen dan je zou denken/vermoedt, dat is nu eenmaal zo in een land met weinig autobezit. Die website beslaat enkel de staatsbussen van de BoKoSo=staatsbusbedrijf, lange afstand. LEES eens die reisgids, en op veelgebruikte kortere afstanden gaat tenminste elk uur, zo niet elke 30/20 min een bus, vliegensvlug en spotgoedkoop, wel smalle zitjes. Treinen: tja, als je dat spesjaal wil, aleen enkele hoofdlijnen van/naar BKK, ALLEEN de eksprestreinen staan op de website, de overige, zeertrage stoptreinen NIET, bovendien staan veel stopplaatsen er ook niet op.
toen ik zelf jong was en rondreisde was het doodsimpel: bij aankomst gewoon even 4 min langer op het busstation en navraag doen nar de volgende verbinding.. Al dat idiote allesvantevoren100% regelen ook tegenwoordig vanwege dat @web

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”