visa bij emigratie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2403
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

visa bij emigratie

#1 Bericht door serpay » maandag 21 augustus 2006, 18:21

het valt mij op dat er maar zeer weinig gesproken wordt over emigreren en de z.g. 30 dagen visa run.
wordt dit door de xpats verbannen of is dit julie niet duidelijk of denken jullie dat die mensen het niet redden in thailand?
niet iedereen kan terugvallen op inkomsten uit nederland.
dus voor sommige(denk het merendeel) moeten iedere maand thailand verlaten.
zeg dan voortaan dat dit ook een optie is.
en begin niet alleen over een jaarvisum met de daarbijkomende kosten en over niet legaal mogen werken zonder workpromited.
ik werk ook in thailand en er is niemand die daar wat van zegd, ja ik weet dat het niet mag.
Alfisti rebeli

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 05:43

Serpay, ik denk dat je zelf het antwoord al geeft. "Ik weet dat het niet mag'. Het betekent dus dat het illigaal is en het resultaat kan zijn dat je gearresteerd wordt en daarna gedeporteerd. Indien je illigaal werkt is de kans ook dat je op de zwarte list komt en je Thailand niet meer in mag.

Ik vind het moraal niet correct om mensen een illigale route aan te raden, daarom altijd de berichten over visa en werk vergunning. Dit is de enige legale manier die een ieder zou moeten volgen. Indien we hier dat niet zouden doen zouden we weer uitkomen bij de discussie die het rijden zonder rijbewijs besprak.....

Ik denk dat het meerendeel van de werkende buitenlanders een visum en/of werkvergunning heeft. Het risico is gewoon te groot om hier zonder te zijn. Of sommigen terug kunnen vallen op inkomsten uit Nederland vind ik niet relevant in deze discussie, voor mij gaat dat in ieder geval niet op.

Ik zal de 30 dagen visa run als optie geven voor een toerist die zijn korte termijn verblijf op een legale manier wil verlengen in Thailand. Dit gaat in mijn opinie niet op voor personen die deze 'loophole' gebruiken om illigaal te werken.

Mijn advies. Een non-immigrant-B is redelijk makkelijk te verkrijgen. Dit geeft je geen legale manier om te werken maar brengt je een stap dichter in de buurt. Ga vanuit die situatie, dus zonder 30 dagen run, eens bekijken hoe je je werk vergunning kan bemachtigen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 22 augustus 2006, 06:37

Manuel schreef:Serpay, ik denk dat je zelf het antwoord al geeft. "Ik weet dat het niet mag'. Het betekent dus dat het illigaal is en het resultaat kan zijn dat je gearresteerd wordt en daarna gedeporteerd. Indien je illigaal werkt is de kans ook dat je op de zwarte list komt en je Thailand niet meer in mag.

Ik vind het moraal niet correct om mensen een illigale route aan te raden, daarom altijd de berichten over visa en werk vergunning. Dit is de enige legale manier die een ieder zou moeten volgen. Indien we hier dat niet zouden doen zouden we weer uitkomen bij de discussie die het rijden zonder rijbewijs besprak.....

Ik denk dat het meerendeel van de werkende buitenlanders een visum en/of werkvergunning heeft. Het risico is gewoon te groot om hier zonder te zijn. Of sommigen terug kunnen vallen op inkomsten uit Nederland vind ik niet relevant in deze discussie, voor mij gaat dat in ieder geval niet op.

Ik zal de 30 dagen visa run als optie geven voor een toerist die zijn korte termijn verblijf op een legale manier wil verlengen in Thailand. Dit gaat in mijn opinie niet op voor personen die deze 'loophole' gebruiken om illigaal te werken.

Mijn advies. Een non-immigrant-B is redelijk makkelijk te verkrijgen. Dit geeft je geen legale manier om te werken maar brengt je een stap dichter in de buurt. Ga vanuit die situatie, dus zonder 30 dagen run, eens bekijken hoe je je werk vergunning kan bemachtigen.
Ik denk dat je ook niet kunt spreken over emigreren en dan de 30 dagen visarun eraan kunt koppelen zoals Serpay doet.

Emigreren is een legale vorm van verhuizen naar een ander land (met of zonder werk of inkomsten van welk land dan ook) terwijl de visarun juist iets is om onder de criteria van de immigratie wetgeving van het betreffende land (in dit geval Thailand) uit te komen.

Ik ben het met Manuel eens, we dienen de legale mogelijkheden aan te geven en niet alle illegale mogelijk- en onmogelijkheden.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2403
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#4 Bericht door serpay » dinsdag 22 augustus 2006, 19:47

ik ben officieel geemigreerd met alle papieren en wel .
maar door mijn investeringen weet ik niet of ik na verloop van tijd kan aantonen of wel genoeg inkomsten per maand heb of voldoende saldo op een thaise rekening. daardoor word ik misschien genoodzaakt om visa runs te doen.
nu wel in het bezit van een jaarvisum en workpremited.
we zien wel over een paar jaar nu is het voor mij investeren voor de toekomst.
o ja ben ook pas 43 jaar en nog een leven voor me.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2006, 03:51

serpay schreef:ik ben officieel geemigreerd met alle papieren en wel .
maar door mijn investeringen weet ik niet of ik na verloop van tijd kan aantonen of wel genoeg inkomsten per maand heb of voldoende saldo op een thaise rekening. daardoor word ik misschien genoodzaakt om visa runs te doen.
nu wel in het bezit van een jaarvisum en workpremited.
we zien wel over een paar jaar nu is het voor mij investeren voor de toekomst.
o ja ben ook pas 43 jaar en nog een leven voor me.
Dan is het nu tijd om je residency aan te vragen, dan heb je al die toestanden niet in de toekomst

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

gast

#6 Bericht door gast » woensdag 23 augustus 2006, 06:09

Hoi jumbo, om residency te krijgen moet je al een paar jaar non o hebben gehad!! En dan nog, je dient thais te spreken ik ken maar heeeeel weinig mensen die het voor mekaar hebben gekregen om een resindency te krijgen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2006, 06:36

gast schreef:Hoi jumbo, om residency te krijgen moet je al een paar jaar non o hebben gehad!! En dan nog, je dient thais te spreken ik ken maar heeeeel weinig mensen die het voor mekaar hebben gekregen om een resindency te krijgen.
gast


Residency kan je krijgen na 3 jaar een visa te hebben gehad en je moet 20 zinnetjes Thai spreken ove jezelf en je werk en waar je woont
Het kost ongehuwd 200.000 en gehuwd 100.000
Voor citizenship gelden andere regels waaronder taalbeheersing.

Persoonlijk ken ik er ook maar een paar die residency hebben aangeevraagd omdat het de anderen geen uitkomst biedt, zoals expats die toch weer vertrekken, of ze zijn getrouwd waardoor de noodzaak van een visa na pensionering al middels het getrouwd zijn is opgelost en andere oplossingen.


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2403
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#8 Bericht door serpay » woensdag 23 augustus 2006, 23:28

residency ik snap hem even niet ,ben officieel ingeschreven in thai;and bij amphur.
ben getrouwd voor budda en gemeente kor kor .
moet ik nu nung sen baht betalen voor aanvraag van RESIDENCY of moet ik dat geld op een thaise rekening kunnen tonen?
nee ik leef pas een jaar in thailand visa 2e jaar ok
denk dat er voor mij niet veel anders op zit als nu niet meer zo veel te investeren dit jaar.
groetje servie en noi
Alfisti rebeli

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » donderdag 24 augustus 2006, 01:45

hooi Servie,

volgens mij kan je na 3 jaar een jaarvisa , een resident certificate aanvragen..
wat de voordelen hiervan zijn , weet ik niet
dus ik blijf maar tevreden met wat ik heb en elke 3 maanden mijn neus laten zien bij immigratie in Nongkhai..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » donderdag 24 augustus 2006, 02:03

khonkaen schreef:hooi Servie,

volgens mij kan je na 3 jaar een jaarvisa , een resident certificate aanvragen..
wat de voordelen hiervan zijn , weet ik niet
dus ik blijf maar tevreden met wat ik heb en elke 3 maanden mijn neus laten zien bij immigratie in Nongkhai..


willem, nederthai
Er zijn geen echte voordelen anders dan dat je geen visa meer nodig bent met alle rompslomp van dien.
Je moet dag geld als fee betalen en dan ben je dus kwijt, echter eenmalig.
Indien je je residency hebt hoef je dus geen runs meer te maken of niet meer elke 90 dagen persoonlijk te rapporteren (waar dan ook) voor de duur van de termijn ( ik geloof in perioden van 4 of 5 jaar) daarna wordt hij gewoon verlengd.
Je kan verder onroerend goed en bedrijven in eigendom hebben al ben ik niet zeker of hier sprake is van percentage's.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#11 Bericht door Manuel » donderdag 24 augustus 2006, 04:56

Ter verduidelijking. De eerste eis voor residency is 3 jaar onafgebroken bezit van een non-immigrant visa met jaarlijkse jaar extentie. Het verblijf op basis van non-immigrant alleen is geen basis tot aanvraag.

Residency kan onder verschillende categorien worden aangevraagd en verdere documentatie is afhankelijk van de categorie. Categorieen zijn:
1. Investment (min 3-10 M THB)
2. Werk/Zakelijk
3. Support van familie
4. Expert / Academicus
5. Other (?)

Na toekenning van residency ontvangt de 'alien' het residence blauwe boek. Hierna moet de persoon zijn adres registreren aan het Amphur kantoor waarna een 'huiskaart' wordt uitgegeven. Na 7 dagen vraag je bij de lokale politie dan een het "alien boek' (red book) aan.

Kosten:
Applicatie = 7,600.00 THB
Na toekenning = 191,400.00 THB
Na toekenning voor een buitenlander getrouwd met een Thai, the partner van een resident en de kinderen van een persoon die nog niet de status van Thai jurudisch persoon heeft bereikt = 95,700.00 THB

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » donderdag 24 augustus 2006, 06:17

Duur of niet duur ?????.

Afhankelijk van de leeftijd.
Bv. nu 68 + 30 = 98 ( dan ???????? )
200.000 : 30 = 6666 per jaar.

30 jaar, elk jaar 4x taxi rit naar imm. buro = 4 x 400 = 1600 per jaar

1 Bier kost 35 tb. Dus 5066 : 35 = 144 flesjes, dat zijn er veel.

He Mart, wakker worden riep mijn vrouw zojuist.

Je drink helemaal geen bier en 98 wordt jij zeker niet, en je hoeft helemaal niet meer naar het imm.buro of werken daar soms hele leuke lieve jonge Thaise vrouwtjes ?


:( 8) :oops: :twisted: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2403
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#13 Bericht door serpay » donderdag 24 augustus 2006, 23:13

laat het wel op me af komen ik snap er nu werkelijk niets meer van.
ga wel gewoon volgend jaar om de 30 dagen het land uit. en weer in dit is wel legaal en laat de thai gewoon voor me werken ik zie het wel vanuit mijn hangmat en corrigeer hem of haar als er iets niet goed is.
dan werk ik niet en houd alleeen mijn hand op aan het eind van de overeenkomst.
zal tegen vallen niet meer mogen werken.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#14 Bericht door Jim » donderdag 24 augustus 2006, 23:46

> zal tegen vallen niet meer mogen werken.

waarom? dan hou je tenminste tijd over voor leuke dingen ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 25 augustus 2006, 03:17

serpay schreef:laat het wel op me af komen ik snap er nu werkelijk niets meer van.
ga wel gewoon volgend jaar om de 30 dagen het land uit. en weer in dit is wel legaal en laat de thai gewoon voor me werken ik zie het wel vanuit mijn hangmat en corrigeer hem of haar als er iets niet goed is.
dan werk ik niet en houd alleeen mijn hand op aan het eind van de overeenkomst.
zal tegen vallen niet meer mogen werken.
Ik snap er ook niet veel meer van Serpay, in de het ene bericht geeft je aan dat je illgegaal werkt, daarna dat je een visum hebt en een workpermit, in het andere heb je geinvesteerd en vervolgens geef je aan dat je volgend jaar wel om de 30 dagen het land uit gaat en vervolgens lees ik dat je getrouwd bent en dus in aanmerking kan komen voor een non-o visum...?????????

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”