Nederlandse verdronken voor Thaise kust

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Nederlandse verdronken voor Thaise kust

#1 Bericht door Nimnuan » maandag 14 augustus 2006, 10:28

Ik heb zelf ook wel eens ondervonden dat de stroming erg sterk kan zijn (in mijn geval in Rayong) en waarschuwingen stonden er wel, maar in het Thais. Dus even een extra waarschuwing voor degene die nu gaan!

Gea

kan je meer vertellen?

#2 Bericht door Gea » maandag 14 augustus 2006, 12:17

Ik heb dit bericht vernomen van familie. Mijn zusje van 26 jaar en haar vriend verblijven nu ook in Thailand. maak me dus enigszins zorgen omdat ik al een week niets meer van hem heb vernomen.
Wat is er precies gebeurd met de Nederlandse, wanneer, wie, of wat dan ook!
Weet je wat meer en kan je mij daarover vertellen.
kan ook via geamaassen@hotmail.com

Bedankt alvast en groet,
Gea

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#3 Bericht door cornelis » maandag 14 augustus 2006, 12:28

http://www.bangkokpost.com/News/14Aug2006_news10.php
Teens rescued in rough seas

CHAKKRIT WAEWKLAIHONG

Trat _ Two Thai tourists were rescued from the sea off Koh Chang Lagoon Resort here yesterday. The male tourists, aged about 17, were swimming in front of the hotel with three foreign tourists when they were suddenly swallowed by big waves and disappeared.

The three foreign tourists went to their rescue and provided first-aid.

Rescue officers said the Thai tourists, from Phetchabun, visited Koh Chang with their families before the incident.

On Saturday, a Dutch woman drowned in waters off Koh Chang while swimming with her family. On the same day, four local tourists were swept away by a big wave, but rescuers saved them.

Authorities complained tourists had ignored warnings against swimming in the rough sea.

Somkiat Vicharn, head of the Klong Yai meteorological office in Trat, said prevailing northeasterly winds may cause heavy rains and high seas.

People in the eastern provinces of Chanthaburi, Rayong and Chon Buri as well as tourists on Koh Chang in Trat should take special care when going in the water, he said.

Mr Somkiat rejected the possibility of a sea vortex off Koh Chang. The weather conditions would probably remain another few days, he said. Tourists should remain on shore when the sea turns choppy with big waves.
Groet,
Cornelis

Gea

gevonden

#4 Bericht door Gea » maandag 14 augustus 2006, 12:33

Heb het bericht net zelf gevonden op de Telegraaf.nl
Gaat niet over mijn zusje. Dus laat maar.
Greetz Gea

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#5 Bericht door cornelis » maandag 14 augustus 2006, 12:37

Wij zijn zelf net terug uit Thailand, de laatste week ook op Koh Chang doorgebracht. Zwemmen in zee was absoluut niet aan te raden. Ik ben zelf een goede zwemmer, maar merkte wel dat de onderstroom erg sterk was. Verbazend hoeveel mensen de waarschuwing van hotelpersoneel e.d. negeren en toch gaan zwemmen. Ook kinderen! Overigens nodigde de golfslag uberhaupt niet uit tot een zwempartijtje in zee....
Groet,
Cornelis

Gea

bedankt alsnog

#6 Bericht door Gea » maandag 14 augustus 2006, 12:37

Oh, dat was waarschijnlijk tegelijk.
Bedankt alsnog voor jesnelle reactie.
Ik heb ff gegoogled en ben het bericht toen tegengekomen in de Telegraaf.
Mijn zusje (voor het eerst in Thailand) is gewoon niet al te consequent met berichtjes achterlaten en het duurde al weer even sinds het laatste bericht.
Onze familie in Thailand is altijd nogal voorbarig met dit soort nieuwtjes en hierdoor raakte mijn moeder nogal gestrest (en heeft mij daarin meegesleept!).

Dus alsnog bedankt en groet Gea

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#7 Bericht door Mystic » maandag 14 augustus 2006, 13:20

Tsja, er zijn ook maar 5 Nederlanders in Thailand, dat maakt de kans ook wel erg groot :lol:
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#8 Bericht door Nimnuan » maandag 14 augustus 2006, 14:19

Mystic schreef:Tsja, er zijn ook maar 5 Nederlanders in Thailand, dat maakt de kans ook wel erg groot :lol:
:lol:

Gea

tja

#9 Bericht door Gea » maandag 14 augustus 2006, 15:14

Jullie hebben waarschijnlijk geen Thaise moeder met dientengevolge Thaise tantes en oma die het woord kansberekenen nog nooit hebben gehoord.
Helaas betrap ik me er nu zelf op ook deze vervelende opblazerij overgenomen te hebben.
En ja ja ik had beter kunnen weten..
Dus bij deze, touche..

rionald

#10 Bericht door rionald » maandag 14 augustus 2006, 16:59

geeft niks hoor, als je je zulke zorgen maakt is elke bron van informatie geoorloofd vind ik.

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#11 Bericht door jipke » maandag 14 augustus 2006, 17:28

Ik vertrek morgen naar Thailand en wilde oa gaan snorkelen bij Koh Chang, ik hoop maar dat de zee wat rustiger wordt........

cornelis
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 06 juli 2006, 20:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#12 Bericht door cornelis » maandag 14 augustus 2006, 18:25

Ligt eraan waar je gaat snorkelen. Wij zaten bij White Sand Beach, daar valt weinig te snorkelen. Als je in de luwte zit tussen Koh Chang en Trat, zal het wel meevallen allemaal. Of in een luwe baai aan de zuidkant van het eiland. Noord en West is m.i. onmogelijk momenteel.
Groet,
Cornelis

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#13 Bericht door jipke » maandag 14 augustus 2006, 22:05

Oké , dank je voor de tip !

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”