eten op strand

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Diane

eten op strand

#1 Bericht door Diane » dinsdag 25 juli 2006, 12:21

Hallo allemaal. Wij willen februari 2007 naar Koh Samui of Krabi. Van een kennis hoorde ik dat je op Koh Samui s'avonds kan eten op strand.
Stoeltje en tafeltje op het zand, voeten bijna in zee, genieten dus. Krabi moet ook heel mooi zijn (phiphi eiland) om te snorkelen maar is er s'avonds op strand nog iets te beleven of is alles geconcentreerd bij het centrum van ao nang? Graag willen we jou mening horen om onze keuze makkelijker te maken. Het is onze eerste bezoek aan Thailand en we zijn van middelbare leeftijd dus zijn we niet echt op zoek naar disco's en hippe kroegen.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » dinsdag 25 juli 2006, 17:34

Op het strand van Phi Phi is genoeg te beleven 's avonds. Wij zaten bij een hotel met een bar-restaurant op het strand. Was echt een hele leuke sfeer daar 's avonds, iedere avond live-muziek! Waren wel vooral jongeren maar ook voor ouderen moet het leuk zijn volgens mij! Geen house muziek maar gewoon relaxte muziek en sfeer!

Gast

#3 Bericht door Gast » woensdag 26 juli 2006, 11:32

Op Samui heb je dat niet zo. Heel toevallig op het resort waar wij zaten, Seascape, deden ze het. Dat zag er wel heel gezellig uit maar er kwamen nooit veel mensen op af. En dat was volgens mij 1 van de weinige waar je echt met je stoel in het strand zat.... Wij waren er begin juni, wel laagseizoen.. misschien dat dat scheelt...

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#4 Bericht door Mystic » woensdag 26 juli 2006, 11:49

Zowel Krabi, als Koh Samui zijn beide prachtig, maar wel heel verschillend. Ao Nang is een redelijk ontwikkelde badplaats, maar ik heb daar nergens (ook in het nabij gelegen Railey) eetgelegen echt OP het strand gezien zoals op Koh Samui.
Ik heb dat veel gezien op Chaweng, de grootste badplaats van Samui.
Wel veel aan het strand met prachtige gezichten over zee, en de magnefieke rotsen.
Kwa strand/natuur/zee vond ik Krabi mooier als Samui, op Samui is weer meer te doen (als je uitgaat van dingen doen op het land dan he), hoewel je vanuit Krabi ook mooie excursies naar parken landinwaarts kunt maken.
Al met al, ik zou beide bezoeken ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » woensdag 26 juli 2006, 11:54

op koh chang kan je praktisch op het hele strand 'met de voetjes in zee' eten.

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: woensdag 17 augustus 2005, 12:02
Contacteer:

#6 Bericht door hans en pauline » donderdag 27 juli 2006, 14:36

Bij Ao Nang heb je een promenade langs het strand, waar de restaurants en winkeltjes aan liggen. Het strand is breed (weinig schaduw) en niet overal prettig om te liggen ( soms geen frisse geur)
Op het strand zelf vindt je alleen rijen met bamboehutjes, waarin massage gegeven wordt.
De stranden bij Koh Samui (of de eilanden in de buurt ) zijn mooier en intiemer dan bij Ao Nang.
Op Koh Samui hebben wij regelmatig op het strand gegeten ( bv bij Aloha resort, een van de laatste resorts aan het eind van Lamai beach, of op een van de andere stranden, bijv. Big Buddha beach)
Er zijn diverse plekken op Koh Samui waar het eten op het strand geserveerd wordt, maar dat is alleen leuk als hetop een rustig strand gebeurd ( dus niet op Chaweng Beach of Lamai beach, waar veel herrie is 's avonds )
Een aanrader vinden wij : "Bill's Resort" aan het eind (of begin) van Lamai beach, waar je 's morgens in alle rust ontbijt (in de schaduw) pal aan zee (heerlijk eten) en de mogelijkheid om 's avonds de drukte op te zoeken op een afstand van zo'n 10 minuten lopen.
Koh Phi Phi vonden wij ook erg leuk, maar we weten niet hoe het er na de Tsunami uit ziet. Wij hoorden verleden jaar van mensen dat het eiland nauwelijks begroeid is.
Op Koh Samet wordt overigens ook heel veel op het strand gegeten.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”