Wat is jullie ervaring met het fotograferen in Thailand met de vochtigheid.
Het is bekend dat het zeer vochtig kan zijn in Thailand, ook is het bekend dat het vochtigheid slecht is voor camera's
Maar hoe erg is dat in de praktijk?
vochtigheid
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
vochtigheid
Travel for more knowledge
-
- Volwaardig lid
- jumbo
- Expat
Re: vochtigheid
IK heb een normale camere doe er niets speciaals mee en hij werkt nog altijd, dus geen zorgen.FCnieuwbouwwijkzuid schreef:Wat is jullie ervaring met het fotograferen in Thailand met de vochtigheid.
Het is bekend dat het zeer vochtig kan zijn in Thailand, ook is het bekend dat het vochtigheid slecht is voor camera's
Maar hoe erg is dat in de praktijk?
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
Met mijn Digi Canon nog nooit een probleem gehad.
Met mijn Canon EOS 1000F wel, een sluiter probleem. Is voorzien van ( ergens ) een rubber ringetje, en geen problemen meer.
Ik verneem wel regelmatig van gasten die in hotels verblijven, dat zij soms condens problemen hebben met een video camera. De oorzaak zou zijn: vanuit de airco ruimte direct naar buiten. Een gehoord advies is: Wikkel het in een handdoek en berg het op in de kast. Ik kan het niet bevestigen.
Mart
Met mijn Canon EOS 1000F wel, een sluiter probleem. Is voorzien van ( ergens ) een rubber ringetje, en geen problemen meer.
Ik verneem wel regelmatig van gasten die in hotels verblijven, dat zij soms condens problemen hebben met een video camera. De oorzaak zou zijn: vanuit de airco ruimte direct naar buiten. Een gehoord advies is: Wikkel het in een handdoek en berg het op in de kast. Ik kan het niet bevestigen.
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Ik heb in de twee keer geen problemen gehad met mijn (eenvoudige) camera. Dit jaar gaat er ook een digitale mee. Ben benieuwd.
2de keer had ik een videocamera mee. Heb toen alleen problemen gehad tijdens een rondvaart tussen de fruitbomen door. Hoge luchtvochtigheid. De videocamera kon daar niet tegen melde hij mij netjes in zijn schermpje.
Gelukkig had ik ook het fototoestel mee en heb gelukkig nog een wat leuke foto's voor in het plakboek.
SyBerk
2de keer had ik een videocamera mee. Heb toen alleen problemen gehad tijdens een rondvaart tussen de fruitbomen door. Hoge luchtvochtigheid. De videocamera kon daar niet tegen melde hij mij netjes in zijn schermpje.

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!