ik word volgen jaar 65 en wil voor lang naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 13 juni 2006, 15:33

ik word volgen jaar 65 en wil voor lang naar thailand

#1 Bericht door hen » dinsdag 13 juni 2006, 18:58

volgend jaar word ik 65 jaar en wil naar Thailand voor lange tijd ik heb dan aow pensioen etc wil dan een huisje huren wat moet ik in holland doen bv met ziekenverz kan ik het met een postadres af ik heb veel vragen ieder antwoord is van harte welkom
2007 word ik 65 en denk er aan om naar thailand te gaan voor lange tijd .Een huisje huren en gaan genieten van het prachtige land Ik begin met vroege inf over bv de papieren langverblijf enz ik hoop hier inf te krijgen van mensen met ervaring

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#2 Bericht door fredlk » woensdag 14 juni 2006, 01:15

Je moet de maatschappij waar jij je ziektekostenverzekering hebt, vragen om dit om te zetten in een Buitenlandpolis. De premie per maand voor Thailand varieert van ongeveer 370 Euro bij de Ohra tot ongeveer 690 Euro bij de Amersfoortse. Daarvoor moet jij je uit laten schrijven bij de gemeente. Een postadres aanhouden is niet voldoende voor een 'binnenlandse' ziekteverzekering.

Fred.
"What we think, we become."

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#3 Bericht door Loe » woensdag 14 juni 2006, 13:13

De bedragen zijn wel erg hoog en dat terwijl Thailand veel goedkopere zorg levert.

groetjes Loe

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

65 jaar

#4 Bericht door Altena » woensdag 14 juni 2006, 13:27

Hen,

Het best kan je de volgende site's eens gaan bezoeken deze instantie's kunnen je elke uitleg geven die voor jou van toepassing is/kan zijn.

http://home.szw.nl/index/dsp_index.cfm
(min.van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)

http://svb.nl
(Sociale Verzekeringsbank)
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » vrijdag 16 juni 2006, 02:07

hooi hen,

ik woon 14 jaar in thailand .. heb huis en haard in nl. verkocht en mij laten uitschrijven...
ik ontvang mijn aow en pensioen bruto= netto ..
in thailand bestaan geen sociale verzekeringen ...
ik heb ook geen ziektekosten verzekering...
ik heb in al die jaren 1x in een gemeenteziekenhuis gelegen wegens een bloedvergiftiging aan mijn voet... de gezondheidszorg is hier goed en goedkoop... ik was totaal ca 7.000thb kwijt , incl. 14 dagen op zaal liggen , de operatie , de medicijnen en de nazorg..
kan je nagaan wat ik op premies bespaard heb...

met een non immigrant 0 visa multiple entree kan je hier een jaarvisum aanvragen.. de voorwaarden zijn 800.000 thb geverifieerd op een thaise bank OF een geverifieerd inkomen van minimaal 65.000 per maand , door de ned. ambassade in bkk.....
eventueel nog een gezondheidsverklaring of je geen hiv of tbc hebt..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#6 Bericht door fredlk » vrijdag 16 juni 2006, 02:46

met een non immigrant 0 visa multiple entree kan je hier een jaarvisum aanvragen.. de voorwaarden zijn 800.000 thb geverifieerd op een thaise bank OF een geverifieerd inkomen van minimaal 65.000 per maand , door de ned. ambassade in bkk.....
eventueel nog een gezondheidsverklaring of je geen hiv of tbc hebt..
Op de gezondheidsverklaring staat NIETS over hiv, wel tbc of syfilis in de derde fase.

Voor ééns en altijd: als je per maand 65,000 Baht vanuit het buitenland op een Thaise bankrekening laat overmaken, krijg je eind van het jaar een verklaring van de bank dat je aan de minimum-eisen voldoet.
"What we think, we become."

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » maandag 19 juni 2006, 03:06

nou fredik , ik weet niet welke bank jij hebt ... ik heb bkk bank , maar heb nooit een bericht gehad dat ik aan de minimum eisen voldeed,
moest altijd naar de bank en 150 thb betalen..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#8 Bericht door fredlk » maandag 19 juni 2006, 03:46

ik weet niet welke bank jij hebt ... ik heb bkk bank , maar heb nooit een bericht gehad dat ik aan de minimum eisen voldeed,
moest altijd naar de bank en 150 thb betalen..
Ik heb ook Bangkok Bank. Ik ga naar mijn branch aan de Silom Road, ga naar de 2e etage, zeg dat ik een verklaring van inkomsten voor Immigration wil hebben en nadat zij alle bedragen hebben opgeteld, geven ze mij een officieel papiertje waarop staat hoeveel Baht er vanuit het buitenland op mijn rekening is binnengekomen en ook waarvandaan. Hiervoor betaal ik NIETS.
"What we think, we become."

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » maandag 19 juni 2006, 10:46

bedankt, ik zal het onthouden ..






willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”