Ko Lanta en zuiderlijker

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Frida de Boer

Ko Lanta en zuiderlijker

#1 Bericht door Frida de Boer » maandag 12 juni 2006, 10:29

Hallo,

Hoe veilig is het in het zuiden van thailand en dan bedoel ik verder dan Krabi? En hoe zit het met de moessonregens? In de meeste reisgidsen lees ik dat op bijv. Ko Lanta de meeste accomodatie dicht is omdat het waait met veel regen. Nu ben ik al vaker in Thailand geweest en het vaak getroffen met het weer maar ik ben dan ook niet eerder zuiderlijker geweest dan Krabi. En wij zijn van plan om ons visum te verlengen bij de Maleisische grens heeft iemand daar ervaringen mee.

Alvast bedankt voor de info,

Groet,
Frietsje

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » maandag 12 juni 2006, 10:55

Ik zat 2 jaar terug in juli op Koh Lanta. Ik raad het je echt af :!: :!: :!:

We waren de enigste gasten in een hotel met 50 kamers/bungalows. Veel regen en heel veel wind op het strand kon je niet liggen door de harde wind, zwemmen was helemaal niet te doen ivm met de golven en stroming, tevens heel veel drijf afval in zee en op het strand.

Plus punt was dat we een prive kok hadden en 2 andere mensen die dag en nacht klaar stonden. Ondanks het bovenstaande hebben we ons toch goed vermaakt.

Okie

Over het diepe zuiden kan ik je niet verder helpen maar als je netjes in toeristen gebieden blijft zal je geen problemen krijgen.

ja rune

#3 Bericht door ja rune » maandag 12 juni 2006, 18:08

Ik ben in februari/maart dit jaar in Nakhon Si Thammarat geweest. Hierna zijn we via Trang met de lokale bus naar Satun (stuk zuidelijker dan Krabi, bijna tegen Maleisische grens) gegaan. Hier zijn we twee dagen gebleven. Niet veel te zien, maar toevallig was er toen een soort van festival. Erg leuk, aangezien hier niet veel toeristen komen en iedereen (vooral jongeren, wij zijn ook pas 18 jaar) 'Hello' roept en soms engels met je probeert te praten. Ook keek zo'n beetje iedereen ons de hele tijd aan als we over de markt enz. liepen daar.
Vanuit Satun zijn we daarna met een Sawngthaew naar Tha Tammalang (7 km ten zuiden van Satun) gegaan. Dit is een soort haven'tje met douane. Vanaf hier gingen we met een bootje (100 Baht ongeveer dacht ik) naar Kuala Perlis in Maleisië (45 min. varen). Bij de douane krijg je van te voren een vertrekstempel uit Thailand en worden er wat gegevens nagecheckt van je paspoort. Het was ff wachten (1 á 2 uur) voordat de boot vertrok, want we waren de eerste en ze wilden hem redelijk vol hebben voordat we vertrokken. Mede-passagiers waren allemaal Thai/Maleisisch. We zijn een week in Maleisië gebleven en zijn daarna vanaf Kuala Lumpur teruggegaan met een nacht VIP-bus naar Hat Yai, Thailand.
We zijn dus ook door/in de zuidelijke provincies geweest waar afgeraden wordt om heen te gaan. We hebben in Satun en die andere zuidelijke provincies niets gemerkt van onveilige taferelen. Het enige iets heftige was toen een pick-up ineens op volle snelheid de grens overscheurde richting Thailand en daarbij tussen verscheidene mensen doorslingerde op hoge snelheid.
Vanuit Hat Yai zijn we met de lokale bus via Trang naar Krabi gegaan. Vanaf hier met een busje vanuit reisbureau'tje naar Ko Lanta. Wij hadden erg goed weer en erg relaxe zee (bijna geen golven, zacht zand op de bodem), maar wij zijn hier dan ook in februari/maart dit jaar geweest en niet in de zomer. Over deze periode kan ik niets zeggen over hoe Ko Lanta dan is.
Groetjes,
Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”