in thailand wonen zonder veel geld

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greensiam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 03 juni 2006, 12:43

in thailand wonen zonder veel geld

#1 Bericht door greensiam » zaterdag 03 juni 2006, 23:26

Even het volgende. Ik ben dus niet in het bezit van veel geld. Zeker geen bedragen van 800.000 bath zoals ik dat hier las. Ik ben in het bezit van ongeveer € 12.000. Ik kan met mijn Thaise vrouw in Khon Kaen voor ongeveer de helf van dat bedrag een klein zeer goedlopend supermarktje overnemen. Er moet toch op de een of andere manier wel iets te vinden zijn waardoor ik wel kan blijven zonder iedere keer weer een nieuwe visa moet gaan halen. Hoe groot is de controle van de plaatselijke politie, en zijn ze niet makkelijk om te kopen. Ik krijg altijd zo de indruk van dat land dat er zo veel te regelen valt. Wie weet hier meer over. En trouwens als haar hele familie voor mij garant zou staan is dat dan ook niet afdoende. Zoveel kost ik niet hoor. En ik weet van aanpakken dus kan haar hele familie helpen met al het werk wat er te doen is.

Peter.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » zondag 04 juni 2006, 02:05

hooi Peter,

ik weet alleen de officiele regels... ik heb nooit hoeven sjoemelen .. omdat ik voldoende geld en inkomsten heb...
ik weet wel , dat als je in je supermarkje wilt werken , jij een werkvergunning moet hebben ... je mag nog geen biertje uit de koeling halen...
thailand is inderdaad corrupt, maar daar moet je de juiste personen voor kennen en over geld beschikken ..
als je in Khonkaen bent , kan jij mij wel eens bellen 01-7394992 dan kunnen wij wat afspreken en mischien kan ik jou nog met wat verder helpen..

groetjes,

willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

greensiam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 03 juni 2006, 12:43

#3 Bericht door greensiam » maandag 05 juni 2006, 10:26

Erg bedankt voor je aardige advies. Mijn vrouw en ik zijn op moment constant bezig ons te bedenken hoe we hier nou mee om moeten gaan. Het is voor mij natuurlijk een hele stap om alles hier in Holland op te geven met het risico dat als ik in thailand problemen krijg ik alleen nog bij mijn moedertje in Amsterdam terecht kan. En inderdaad je kan in thailand veel ritselen maar dat kost gewoon geld. Toch is er helemaal niks meer hier wat mij tegen houd. Ben op het moment werkeloos en op mijn vakgebied is dus totaal geen werk meer te vinden. En om op mijn leeftijd nog een heel ander vak te gaan leren trekt mij totaal niet. Ik wil gewoon met mijn lieve vrouw een rustig bestaantje hebben in Thailand. Het land waar ik in 1986 al mijn hart verloor. Ik voel me daar gewoon zo vreselijk thuis. Veel heb ik niet nodig. Eten een bed en mijn lieve thaise familie om mij heen en mijn leventje is compleet. Wat ik wel zeker als eerste ga doen als ik in Khon kaen woon is thais leren praten. Een vriendinnetje van mijn vrouw spreekt goed engels en is lerares thais op een klein schooltje. Ik ga je zeer zeker bellen als ik daar zit. Lijkt me leuk om nog eens meer van je te horen. Misschien gewoon via e-mail kan ook. Tot nu alvast bedankt voor je advies

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

wonen thailand zonder veel geld

#4 Bericht door Altena » maandag 05 juni 2006, 14:15

Je verhaal lezende maak ik op dat er een soort help mij aan donatie's verweven zit.

Wat Willem schreef is helder en duidelijk en kan mij daar geheel in vinden.
Toch is er helemaal niks meer hier wat mij tegen houd.
maak dan de stap
Ben op het moment werkeloos en op mijn vakgebied is dus totaal geen werk meer te vinden. En om op mijn leeftijd nog een heel ander vak te gaan leren trekt mij totaal niet.
Ik wil gewoon met mijn lieve vrouw een rustig bestaantje hebben in Thailand.

Wie wil dat niet?
Het land waar ik in 1986 al mijn hart verloor. Ik voel me daar gewoon zo vreselijk thuis. Veel heb ik niet nodig. Eten een bed en mijn lieve thaise familie om mij heen en mijn leventje is compleet. Wat ik wel zeker als eerste ga doen als ik in Khon kaen woon is thais leren praten.
Misschien hier als eerste mee aanvangen?

Begrijp geheel je verlangen, wensen maar hopelijk berijp je ook dat het wonen,leven voor een ieder op zijn eigen ervaring is gestoeld, geslaagd of niet geslaagd.
Kan je het in het goed geregelde Nederland (sociale voorzieningen) (al) niet redden, wil je je dan zelf laten geloven dat het in Thailand wel zal gaan lukken zonder voldoende finaciele middelen (backup)?

Wens je heel veel en oprecht succes toe.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

greensiam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 03 juni 2006, 12:43

#5 Bericht door greensiam » maandag 05 juni 2006, 23:11

Mijn Hemel. Ik weet als geen ander dat je nergens komt in het leven zonder geld. Deze droom is waarschijnlijk op dit moment niet veel meer dan een droom. Ik zit maar koortsachtig te denken hoe ik hier uit kom. Voor mijn vrouw is het zo makkelijk omdat ze thai is. Het enige wat haar misschien tegen kan houden is mij. Maar dat wil ik niet. Ik voel dat zij hier in dat mieserige Nederland ongelukkig is. Als ik niet direct mee kan met haar denk ik dat ik gek word. Ja dat verdomde geld. Misschien moet ik haar dan toch maar vooruit sturen en met dat kleine beetje geld wat ik heb haar daar ietslaten beginnen zodat ze zichzelf wel kan bedruipen. En dan zelf maar kijken hoe ik iedere keer met wat bijelkaar geschraapt geld haar kan opzoeken voor een aantal maanden. Tot dat er een momnet komt dat ik misschien daar toch iets kan. Klinkt allemaal wel erg zielig he. donatie's die zullen er zeker niet komen. Alleen hard werken kan mij ergens brengen. Ben oprecht jaloers op jullie die het gewoon wat slimmer hebben aangepakt in het verleden.

Peter.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#6 Bericht door Mystic » dinsdag 06 juni 2006, 00:16

Je bent werkeloos zeg je, en je zit thuis, tijd genoeg om aan je droom te werken,
Leer Thais, ga k*** werk doen voor het geld, whatever, kom in de benen, en maak je droom waar, zo doen anderen het ook, want hard werken is gewoon slim, enneh, niet teveel eisen stellen om die droom te bereiken.
Waar een wil is, is een weg,

Succes,

Mys
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » dinsdag 06 juni 2006, 02:59

zie het niet te somber in .. als je met weinig tevreden bent , red je het wel ..

je kan mij eventueel mailen op willem1934@yahoo.com


groetens

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Lukt wel

#8 Bericht door Mart » dinsdag 06 juni 2006, 04:18

Peter,

Als je het wil kan het wel.
Geen donatie, maar als je info wenst buiten het forum,
email chaaminfo@gmail.com

Mart
Cha-am

greensiam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 03 juni 2006, 12:43

#9 Bericht door greensiam » dinsdag 06 juni 2006, 09:16

Heel erg bedankt voor jullie toch wel bemoedigende woorden aan mij. IK heb er veel aan. Ik moet inderdaad uitkijken dat ik niet te veel ga somberen op dit moment. Kom inderdaad in een soort negatieve spiraal terecht anders. Ik mis Thailand en mijn thaise familie echt vreselijk. Ik heb net mijn verzekering gesproken om er achter te komen hoeveel het gaat opleveren als ik mijn levensverzekeringen die ik al zo'n 25 jaar onder mijn hoede heb laat afkopen. Met dat geld ga ik mijn vrouw helpen met het opzetten van een klein winkeltje in het huis van haar moeder. Ze woont in een klein levendig straatje in Khon Kaen. Naast haar heeft haar broer een heel goed lopende supermarkt. Vaak vragen ze aan hem of hij ook schoolartikelen verkoopt. Dan moet hij natuurlijk nee gaan verkopen. Toen kwam de gedachte dus bij hem op dat mijn vrouw dat prima zou kunnen doen in een op dit moment leeg gedeelte van moeder's huis. Het moet alleen wat opgeknapt worden. Volgens mijn vrouw moet dat voor niet al te veel geld lukken. Als dat winkeltje eenmaal zou kunnen draaien, kan ik dat later uitbouwen met wat internet mogenlijkheden voor de mensen in de buurt. Ook is daar veel behoefte aan omdat de mensen niet allemaal over een pc met internet verbinding beschikken. Ik ben blij met de e-mail adressen van jullie. Ik zal vast veel meer vragen krijgen als dit eenmaal op gang komt. Ik hoop alleen dat ik er wel deel aan kan nemen. Ik bedoel we hoeven er niet veel te verdienen hoor. Maar dat gezeur over dat visum probleem baart me wel zorgen, en dat ik daar eigenlijk op deze manier helemaal niet mag werken. Mijn vrouw weet zeker dat het allemaal niet zo'n vaart zal gaan lopen en dat ze mij gewoon met rust laten. In ieder geval wel de eerste tijd mijn visum verlengen met 3 maanden en als ik er eenmaal zit kom je wel weer achter andere dingen. Mijn moeder heeft mij en mijn vrouw in ieder geval al aangeboden ons bij haar in te later schrijven en mijn flat in Holland op te gaan geven zodat die zware woonlasten van mij afvallen. Heb in principe WW tot april 2007. Misschien kan ik dat laten afkopen en er mee stoppen zodra ik mijn flat heb opgegeven. Leverd misschien ook nog wat op. Als ik bij mijn moeder intrek kan ik zo vaak en zo lang als mogenlijk is naar Thailand. En de momenten dat ik in Holland ben ga ik gewoon wat simpel fabriekswerk doen. Spaar zo weer snel geld om weer naar Thailand te gaan. Maar het liefst wil ik daar gewoon blijven en mijn vrouw steunen. Erg lang verhaal maar ik moet gewoon even van mij afschrijven. Zeker tot later mannen.

Groetjes van Peter

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#10 Bericht door Jim » dinsdag 06 juni 2006, 10:19

succces man.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#11 Bericht door Altena » dinsdag 06 juni 2006, 13:20

Peter,

probeer eerst rust in het hoofd te krijgen, nu is er teveel gaande en dat kan nooit goed gaan.

Je intentie om een andere (her) start te maken Thailand is duidelijk maar helaas voor ons allen, zonder geld geen ................

Is hard maar realiteit.

heb even een gedeelte "geprikt" uit je laatste posting.
Mijn moeder heeft mij en mijn vrouw in ieder geval al aangeboden ons bij haar in te later schrijven en mijn flat in Holland op te gaan geven zodat die zware woonlasten van mij afvallen. Heb in principe WW tot april 2007. Misschien kan ik dat laten afkopen
Moet hier uit op gemaakt worden dat je dus in Nederland ingeschreven blijft?
En dat je WW krijgt tot april 2007 is maar de vraag, indien je Nederland verlaat stopt direct je WW uitkering.
De wet schrijft nl voor; dat je beschikbaar moet zijn voor werk en dat ben je niet.

En afkopen de WW........................

dan zal jij de eerste zijn/worden die dat voor elkaar krijgt, hier begint men absoluut niet aan.

Er kunnen allemaal mooie en leuke verhalen verteld worden, maar overdenk alles goed, want geef je alles op; huis, uitkering en je moet terug wat dan???

Oprecht veel sterkte en hoop dat je kan bereiken wat je beoogd.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gast

#12 Bericht door Gast » woensdag 07 juni 2006, 20:01

Als je echt iets wilt lukt het je ook wel.
Misschien kan je een start maken om een half jaar in Thailand te verblijven en dan een half jaar in Nederland alles aanpakken en goedkoop bij je moeder wonen en zodoende langzaam maar zeker iets op te bouwen in Thailand.
Ik weet, niet echt een super oplossing maar wel een begin.
Ben zelf ook bezig om alles uit te pluizen, met alleen al een definitief vertrek uit Nederland en alle wetjes en regeltjes die dit met zich meebrengen ben ik wel even zoet.
Veel succes.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#13 Bericht door willem » woensdag 07 juni 2006, 21:43

peter,ik gun je het allerbeste en gun je ook je droom.maar als jij begint over ww afkopen,denk ik dat je in de totaal verkeerde droom zit.KAN NL NIET.ik heb wel eens geprobeert om mijn vroegpensioen af te kopen.beginnen ze echt niet aan.denk nog eens goed na voordat je de stap zet op deze manier.geef je geest rust en neem wat om handen,je zult zien dat je dan betere ideen krijgt.maar:leef je droom.je zult je droom heus wel waarmaken. :wink:

RC-EddyThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 11 juni 2006, 17:28
Locatie: Hua Hin

Ga ervoor

#14 Bericht door RC-EddyThai » donderdag 15 juni 2006, 16:03

Hoi Peter,
Ik zeg ga ervoor, ik heb het ook gedaan met niet teveel geld en het kan !
Ik wens je veel succes.
groetjes Ed uit Hua Hin
enjoying life in the tropics !!

long18
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 25 juni 2006, 16:31

lijkt my dat er nog genoeg problemen komen

#15 Bericht door long18 » vrijdag 30 juni 2006, 17:21

willem schreef:peter,ik gun je het allerbeste en gun je ook je droom.maar als jij begint over ww afkopen,denk ik dat je in de totaal verkeerde droom zit.KAN NL NIET.ik heb wel eens geprobeert om mijn vroegpensioen af te kopen.beginnen ze echt niet aan.denk nog eens goed na voordat je de stap zet op deze manier.geef je geest rust en neem wat om handen,je zult zien dat je dan betere ideen krijgt.maar:leef je droom.je zult je droom heus wel waarmaken. :wink:
Beste Willem, Je wordt toch even confuus van al dat getierelier ik heb op je advies nu bij het sfb om informatie gevraagd , Ik hoop dat zij het zal sturen, Maar de mogelijkheid bestaat dat het al by de crsh is verdwenen.

Leen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”