Broodje shoarma

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#31 Bericht door jumbo » zaterdag 27 mei 2006, 01:00

Als die dingen verkocht worden dan zal het wellicht in emporium of siam paragon zijn.
Thai zijn niet zo koffie minden en als ze iets drinken dan is het oplos, ook omdat de gewone koffiezetapparaten voor hen niet echt betaalbaar zijn, meer een luxe.

Ik kocht tot voor kort oplos espresso en capucino. Lekker... dus ik ga nu voor een espresso/capucino apparaat. Ik had er al een maar die is door oververbruik kapot gegaan. :)

Er gaat niks boven een kaffee korat (koffie met lao khao)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#32 Bericht door jumbo » zaterdag 27 mei 2006, 01:36

Tawan en anderen

Ik heb even gekeken naar het import idee

Als je import duty, tax, handling en transport meeneemt kom je af fabrieksprijs en een marge (25%) ongeveer op de dubbele prijs uit van de prijs in Nederland.....dus vergeet de Thaise markt.
Dan heb je nog de pads die ook onder een zelfde regiem geplaatst kunnen worden en dan moet je al met al een container van beiden binnenhalen en krijg je dus ook met opslag (extra kosten) en misschien houdbaarheid te maken

Een beter idee is een paar forumtecheuten dat ding laten slopen en een nieuwe maken en dan verder kijken. Voorgaande is de normale gang van zaken in Azie (en europa trouwens) met nieuwe marktideen op andere continenten. Senso is een registrered trademark dus een naamsverandering is voldoende, de gebruikte techniek is niet te beschermen.

Dan de markt op zich; een groot deel van de europenanen en amerikanen (de huidige markt van de senseo) in Bangkok kennen de Senseo wellciht dus pakweg 40-50.000 personen waarvan een persentage het ding al heeft en een percentage niet geinteresseerd is. Blijft over een groter percentage dat wel geinteresseerd kan zijn or worden.
Die moet je du gaan bereiken (marketing) en dat gaat weer wat extra kosten

Ik wil niet negatief lijken maar gewoon een prima idee negatief (worst case) benaderen.

Mochten jullie nog niet uit het veld geslagen zijn en wat hulp willen bij de bedrijfsmatige aanpak, uiteraard........

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

koffie

#33 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 02:44

Beste koffieleuten ,

Na 2 jaar vakantie hier in Thailand begin ik weer zin te krijgen om iets te ondernemen.
we hebben hier al een naaiatelier opgezet en exporteren vechtsportartikelen naar Nederland.

Ook ben ik sinds 2 weken de sole agent geworden van werelds sterkste fatburner de STACKER uit U.S.A. niet veel dikke mensen hier maar er is toch veel vraag naar.

De dame van Philips reageerde idd een beetje dom maar oke ik heb een begin , ik zie wel wat ervan komt Manuel

En als het te moeilijk is ben ik best bereid te onderzoeken of ik het idee Senseo koffie niet kan namaken hier in Thailand.

Al zou het alleen maar zijn om rugklachten van Diana te voorkomen
omdat ze zoveel pads moet sjouwen.

met vriendelijke groeten ,

Tawan

Thaiseo .Co.Ltd.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#34 Bericht door Manuel » zaterdag 27 mei 2006, 02:47

Gelijk, niet haalbaar om het op deze manier te doen. En nog maar te vergeten het 'ontmoedigen' wat Phillips doet om de markten 'schoon' te houden totdat ze zelf klaar zijn om die markt open te breken. Ze zitten echt niet te wachten op paralel importen.

Helaas, ik had ze willen gebruiken voor mijn hotel, maar niet haalbaar op deze manier.

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

koffie

#35 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 02:53

Het gaat goed,

Zojuist kreeg ik en pb met supertip

Pak een rol closetpapier knip er rondjes van en gooi er goeie
koffie in daarna rondjes dichtplakken......klaar
Geschatte productieprijs 5 baht

Meer tips welkom

Thaiseo.Co.Ltd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: koffie

#36 Bericht door jumbo » zaterdag 27 mei 2006, 03:57

tawan schreef:Beste koffieleuten ,

Na 2 jaar vakantie hier in Thailand begin ik weer zin te krijgen om iets te ondernemen.
we hebben hier al een naaiatelier opgezet en exporteren vechtsportartikelen naar Nederland.

Ook ben ik sinds 2 weken de sole agent geworden van werelds sterkste fatburner de STACKER uit U.S.A. niet veel dikke mensen hier maar er is toch veel vraag naar.

De dame van Philips reageerde idd een beetje dom maar oke ik heb een begin , ik zie wel wat ervan komt Manuel

En als het te moeilijk is ben ik best bereid te onderzoeken of ik het idee Senseo koffie niet kan namaken hier in Thailand.

Al zou het alleen maar zijn om rugklachten van Diana te voorkomen
omdat ze zoveel pads moet sjouwen.

met vriendelijke groeten ,

Tawan

Thaiseo .Co.Ltd.

Tawan

Ik hoop niet dat de stacker ephedrine bevat want dat is illegaal in Thailand.
Overigens is er ook een leverancier in Nederland, kan je effe kijken ter vergelijk,
http://www.azarius.nl/

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

stacker

#37 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 04:20

Beste Jumbo ,

Bedankt voor je advies betreffende de stacker.

In Nederland zijn ongelooflijk veel stackers met ephedrine verkocht nu mag dat niet meer omdat ephedrine nu een medicijn is.

De nieuwe stackers zonder ephedrine zijn al goedgekeurd in Bangkok
Een hele goede vriend van mij in Nederland heeft de exclusieve rechten van stacker usa voor Europa en Azie.

In de usa zijn miljoenen gebruikers en ook in europa worden de stackers ongelooflijk veel verkocht

De fabrikant NVE in usa is multimiljonair geworden en ook mijn vriend zit nu met vele miljoenen in Spanje

Voor mij is het een uitdaging om stackers hier op de markt te zetten
Een thaise geeft veel geld uit aan uiterlijk en drogisterijen en cosmeticashops genoeg hier

Bovendien is de stacker een enorme energiebooster vele malen sterker dan bv m150

Ik wil het gewoon proberen hier en heb allerlei ideeen om stacker hier ook populair te maken zoals volgende week hebben we een afspraak met de thaise spoorwegen om machinisten stackers te laten proberen

Als het een beetje wil aanslaan gaan we adverteren via kranten , tijdschriften etc en ook via de tv liggen er mogelijkheden

Helaas lukt het me niet om de hele dag in de zon te liggen
Tawan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: stacker

#38 Bericht door jumbo » zaterdag 27 mei 2006, 04:24

Tawan

ik denk inderdaad dat er een markt is ook omdat obesity in Thailand onder de jeugd ook een probleem aan het worden is en er al allerlei 'sliming products' worden aangeboden in de Thai drugstores/pharmacies
Mocht je zakelijke issues tegenkomen ben ik altijd bereid om advies te geven

Succes

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

stacker

#39 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 04:32

Jumbo ,

wat jij net mailt is de ECHTE reden van het enorme succes van Stacker.
ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt maar mijn complimenten betreffende je brede kennis

misschien kun je laten weten wat je gedaan hebt in Nederland en wat je nu doet ?

Tawan

Bartje

#40 Bericht door Bartje » zaterdag 27 mei 2006, 08:45

Manuel schreef:Gelijk, niet haalbaar om het op deze manier te doen. En nog maar te vergeten het 'ontmoedigen' wat Phillips doet om de markten 'schoon' te houden totdat ze zelf klaar zijn om die markt open te breken. Ze zitten echt niet te wachten op paralel importen.

Helaas, ik had ze willen gebruiken voor mijn hotel, maar niet haalbaar op deze manier.
Als je er 20 wilt hebben dan laat je die toch gewoon opsturen, evenals de pads? tja wel veel pads sturen maar daar kun je in Thailand wel een oplossing voor vinden! 50 kg pads zijn 3600 kopjes koffie(72 stuks in een kg) Tis maar een tijdelijke oplossing maar die Senseo komt echt wel op de markt in Azie :)

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#41 Bericht door diaantje » zaterdag 27 mei 2006, 10:06

HOI jUMBO !!!

wat is Faffee Korat ???

gr diana

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#42 Bericht door diaantje » zaterdag 27 mei 2006, 10:16

Hoi Tawan,

Nu noeten we zeker kennis maken hoor :!:

Vechtsportbenodigheden :!: :!:
Ik loop hierrond met een zoon van 16 die er helemaal wild van is vecht hier in ned.elke dag bij diversen sportscholen!!
Ook als we in thailand zijn is hij niet weg te slaan bij de sportschool,hij gaat meestal bij die waar de weekendmarkt staat !!
Ook druk bezig met mijn man om hier in de toekomst voor hem een sportschool op te zetten !!

gr.diana

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

sportschool

#43 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 11:23

Hallo Diana ,

Als jullie een sportschool willen opzetten kan ik zeker links en rechts wat advies geven.

Hier in hua hin ( tegenover Dusit ) maken we bokszakken en stootkussens voor Europa , elke maand duizenden.

In Nederland heb ik veel vrienden in de vechtsport zoals Peter Aerts ,
Ernesto Hoost en vele andere.

2 maanden geleden had ik nog kontakt met Ramon Dekkers
Hij is hier in Thailand een legende en ik mag zijn naam gebruiken
als ik dat wil.

Als jij shoarmakruiden meebrengt kunnen we ruilen tegen bokszakken

Oja , mijn dochter vliegt 1 week na jullie naar Bangkok.

Tawan

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#44 Bericht door diaantje » zaterdag 27 mei 2006, 13:26

He tawan.

Wat zeg je me nou !!!!!!!!!!
peter aerts een wederzijdse vriend dus :!:

Heb je onlangs overleden Peter Smit ook gekend ?
Ik denk het wel !!( dit was een zeer grote vriend van ons)

Jeetje echt niet normaal wat is de wereld toch klein he !!!!!

gr diana

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

#45 Bericht door tawan » zaterdag 27 mei 2006, 14:25

Alleen de naam Peter Smit ken ik,hem persoonlijk niet.

Ik denk dat we heel wat te kletsen hebben hier in Thailand straks.

Als je op http://www.sportiefbv.nl kijkt zie je mijn oude bedrijf, dit bedrijf is nu overgenomen door vrienden van mij.

Tawan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”