eva airways.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
amber

eva airways.

#1 Bericht door amber » vrijdag 12 mei 2006, 14:07

Ik ga in Augustus met een aantal vrienden naar Thailand, nu is het mogelijk om over een paar dagen vooraf stoelen te reserveren. Kan iemand mij tips geven waar ik het beste kan zitten. (i.v.m. beenruimte, televisie kijken). Ik vlieg Econemy class. Alvast bedankt

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Okie » vrijdag 12 mei 2006, 14:51

Hoi Amber kijk even op de web site van Eva air daar vind je de stoel indeling van het vliegtuig waar je mee vliegt.
http://www.evaair.com/image/global/chin ... COMBIa.jpg

Ik zelf zit meestal op 42 C of 42 H net voor het toilet blok wat me eigenlijk wel bevalt. Kijk zelf maar waar je wilt zitten :)

Okie

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Mystic » vrijdag 12 mei 2006, 17:57

Waar kun je dat reserveren?
Ik vlieg ook met Eva, maar dit is voor mij nieuw.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door renerrr » vrijdag 12 mei 2006, 23:20

Als je een membercard aanvraagt( kostenloos) kun je, in ieder geval bij china airlines, altijd een stoel reserveren, of online "inchecken" waarbij je een stoel virtueel kunt "aanklikken".

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Okie » vrijdag 12 mei 2006, 23:45

Mystic als je reis buro een beetje waar voor z'n geld geeft dan regelen ze dat voor je :wink: Daarom boek ik ook alleen bij 333 travel :P

Okie

Gast

#6 Bericht door Gast » zaterdag 13 mei 2006, 09:48

Ik heb kontakt gehad met de ANWB reisshop waar ik m'n tickets geboekt heb. (met Eva) Ze kunnen wel stoelen voor mij reserveren alleen geen stoelen met extra beenruimte. Die stoelen geeft Eva weg bij inchecken. Of je moet een doktersverklaring hebben dat het echt nodig is.
Balen want m'n man is bijna 2 mtr. Dus voor ons gewoon heel vroeg inchecken...en maar hopen dat ze niet weggegeven worden....
We zien wel, we gaan in ieder geval weer naar Thailand! Daar hebben we het iets te krap zitten wel voor over!

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door coco » zaterdag 13 mei 2006, 09:49

Foutje..bovenste komt van mij. Vergeten in te loggen!

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zaterdag 13 mei 2006, 11:31

Beste voor stoel reservering is gewoon de luchtvaartmaatschappij direct bellen. Moet bij alle maatschappijen kunnen, ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet kon en in 95% van alle vluchten ook daadwerkelijk die stoel gekregen. (Die andere 5% werd ik opgewaardeerd naar business class)

Ook, emergency exit stoelen mogen niet worden gereserveerd. Reden is dat alle mensen op die rijen zogenoemde 'able bodie' moeten zijn, Dit betekent dat ze fysiek in staat moeten zijn om de emergency exit te openen indien nodig. Eeen reis agent die zegt dat het wel kan; onzin!

Zogenaamde 'bulkhead seats' (bijv laatste rij voor de toiletten of pantry) hebben in mijn mening minder been ruimte. Het lijkt groter, maar je kan je been echt niet verder uitstrekken wat wel het geval is indien er ewen stoel voor je is.

Beste seats in 747..... Laatste 2 rijen met maar 2 stoelen per rij aan de buitenkant.....

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Okie » zaterdag 13 mei 2006, 12:47

Die eerste rij na de toileten worden vaak vrij gehouden voor mensen met een baby, kunnen ze de slaap wieg tegen de muur plakken. Die laatste 2 rijen met 2 naast elkaar worden vaak vrij gehouden voor het personeel, dit gaat natuurlijk niet op als he vliegtuig vol zit.

Okie

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » zaterdag 13 mei 2006, 13:02

Heb nog nooit in 10 tallen vluchten personel op die plaatsen gezien. Onder andere gevlogen met Thai, Lufthansa, SAS, Singapore, Cathay, United, Air France, KLM, BA, American Airlines, China etc. etc.

Lijkt mij ook een slecht beleid; beste stoelen voor de service staff.....

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#11 Bericht door Zaan » zaterdag 13 mei 2006, 15:29

renerrr schreef:Als je een membercard aanvraagt( kostenloos) kun je, in ieder geval bij china airlines, altijd een stoel reserveren, of online "inchecken" waarbij je een stoel virtueel kunt "aanklikken".
Volgens de site van CA;

Hoe kunt u uw stoel reserveren?

Passagiers die reizen in de First of Dynasty Class, Paragon, Emerald of Gold Card members van China Airlines zijn, kunnen een stoel reserveren. Dit kan tot uiterlijk 24 uur voor uw vertrek. Voor passagiers die reizen in Economy Class bestaat er de mogelijkheid om een voorkeur voor een plaats aan te geven, maar dit is geen garantie dat de plaats inderdaad aan u wordt toegewezen. U kunt uw wensen aan de reserveringsagent kenbaar maken

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door renerrr » zaterdag 13 mei 2006, 22:02

Bedankt Zaan;
Dit is helemaal een duidelijk verhaal lijkt me:-)

Gr Rene.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”