Baai Nai Pan Noi op Koh Phangan

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Viola

Baai Nai Pan Noi op Koh Phangan

#1 Bericht door Viola » zondag 30 april 2006, 09:31

Is deze baai moeilijk te bereiken vanaf de haven waar de veerboot aankomt?
Hoelang doe je er ongeveer over met een taxi? En is er in die baai wat te doen qua restaurantjes?

Het schijnt de mooiste baai van het eiland te zijn en denk dat we daar in het Panviman resort gaan verblijven. Iemand ervaring met dit resort?

Nog 3.5 week, dan gaan we!!! Cant wait!!

Piet Paulusma

Re: Baai Nai Pan Noi op Koh Phangan

#2 Bericht door Piet Paulusma » zondag 30 april 2006, 11:35

Viola schreef:Is deze baai moeilijk te bereiken vanaf de haven waar de veerboot aankomt?
Hoelang doe je er ongeveer over met een taxi? En is er in die baai wat te doen qua restaurantjes?

Het schijnt de mooiste baai van het eiland te zijn en denk dat we daar in het Panviman resort gaan verblijven. Iemand ervaring met dit resort?

Nog 3.5 week, dan gaan we!!! Cant wait!!
Viola,

Ik weet dat het weer over 4 weken echt beroerd word in die omgeving.
Regen, storm, totaal geen zon.

Uw weerman Piet Paulusma.

Gast

Re: Baai Nai Pan Noi op Koh Phangan

#3 Bericht door Gast » maandag 01 mei 2006, 07:42

Viola,

Ik weet dat het weer over 4 weken echt beroerd word in die omgeving.
Regen, storm, totaal geen zon.

Uw weerman Piet Paulusma.[/quote]

lekker a-relaxed antwoord piet

Harry

#4 Bericht door Harry » maandag 08 mei 2006, 06:13

Weer zal wel meevallen , wij zijn er vorig jaar in juni nog geweest .
Je gaat met een 4x4 de bergen over voor ik dacht 100 bath/persoon , dit was vorig jaar de enige manier om er te geraken, de 4x4's staan te wachten als je van de ferry komt, het is 25 km.
Panviman was mooi maar hoort daar niet echt thuis, baan panburi is zeer mooi doch beter is zonder reserveren 100 meter verder te gaan, wij betaalden daar 450 bath/nacht, proper rustig in het (onderhouden)groen
Blijf echter zeker op de kant van Thong Nai Pan NOI , het is er mooier en rustigger.
Eetstalletjes genoeg met lekker eten ook.

Harry

Gast

#5 Bericht door Gast » maandag 08 mei 2006, 09:34

Bedankt voor je reactie. En hoelang doe je over die 25 km? Ik heb het Panviman al gereserveerd... maar wat bedoel je met "hoort daar niet echt thuis"? Jullie hadden dus een prima weertje?

Harry

#6 Bericht door Harry » maandag 08 mei 2006, 14:45

Het weer was inderdaad zeer goed , 3 weken in de golf verbleven en een dag regen gehad.
Het is een ritje van ongeveer een uur, je moet je echt aan de bullbar van de jeep vasthouden om er niet uit te schuiven bergop.
Het panviman heeft naar ik meen een eigen jeep, als die jeep er niet staat beter gewoon met een andere meerijden en maar op het laatst zeggen dat je naar het panviman wil anders betaal je dubbel, ze denken dat je rijk bent als je daar naartoe gaat.
Het is teveel luxe voor die plaats , wat te stijfjes en het word teveel afgeschermd van andere toeristen, je verwacht daar echt geen resort met zwembad en allemaal dezelfde handdoeken enzo...., je gaat natuurlijk altijd eten en naar het strand waar je wil , maar in de kleinere resorts met ontbijt aan het strand vinden wij het gezeligger

Harry
Ps: ik denk dat onze collega zich meer zorgen moet maken dan enkel over het weer, een goede dokter bv ?

Harry

#7 Bericht door Harry » maandag 08 mei 2006, 15:22

Er is ook vanaf het strand elke dag om 9 uur een boot die naar Koh Samui gaat , hij legt aan in maenam op samui , ticketjes worden verkocht 100 meter links van het panviman strand, je moet wel met je bagage tot aan je knieën het water in maar het heeft als voordeel dat je niet meer terug met de jeep over de berg moet en je ook niet met een volle toeristenboot terug moet.

Harry

Gast

#8 Bericht door Gast » maandag 08 mei 2006, 17:09

Dat van die boot is super want wij gaan daarna naar Samui!

Ik ben ook nog nooit in zo'n luxe resort geweest maar we gaan ook maar 3 dagen. Maar ik zag het op internet en vond het zo mooi!

Is het centrum (of kun je het geen centrum noemen) vlakbij? En zijn er nog dingen die we echt niet mogen missen op Koh Phangan? Full Moon Party is niks voor ons, maar we houden wel van uitgaan en aan de bar hangen. Maar dat kan zeker alleen in Haad Rin? Maar is dat te doen met de taxi of is het een uur heen en een uur terug?

Harry

#9 Bericht door Harry » maandag 08 mei 2006, 18:29

Een centrum is het zeker niet , een paar kleine winkeltjes en een tatoe schop en wat eetstalletjes, het beste ligt juist tegenover de tatoeschop en is onder een tentje , vader moeder en klein dochtertje, 4 tafeltjes, goed en goedkoop .
Uitgaan doe je daar niet maar er word op verschillende plaatsen op het strand , steeds het noi strand vuren gemaakt in het zand en matten gelegd rond tafeltjes is echt gezellig om te zitten .
Er vertrekken dagelijks een paar bootjes om te gaan snorkelen of om naar de andere baaien te gaan , met dit laatste uitstapje kun je bijna alle baaitjes zien zoals than sadet , uitstapje naar watervallen inbegrepen, 500 bath/p.
Wij hebben toen drie dagen aan de haad rin kant gezeten , ook leuk om met bromfiets rond te rijden , is maar een weg , haad rin is niets op zich wel wat winkeltjes en eethuisjes maar als je maar drie dagen hebt zou ik er niet heen gaan.
De taxi's rijden enkel als de ferry's aankomen , wil je op een ander moment weg reken dan op 500 bath enkel.
Er kan natuurlijk op een jaar veel veranderen.

Harry

Gast

#10 Bericht door Gast » dinsdag 16 mei 2006, 07:46

Bedankt voor je reacties Harry, daar heb ik wat aan!

Ik denk dat we dan maar niet naar Haad Rin zullen gaan, we gaan daarna toch naar Samui dus daar kunnen we ons hart ophalen met aan de bar hangen :lol:

Wij gaan ook zeker niet in het resort eten 's avonds, heb ook ergens gelezen dat de prijzen errug hoog zijn. Maar er zit trouwens toch wel een heel mooi restaurant aan het strand bij het Panviman, beetje hoger gelegen?

gast

#11 Bericht door gast » dinsdag 16 mei 2006, 12:08

Anonymous schreef:Bedankt voor je reacties Harry, daar heb ik wat aan!

Ik denk dat we dan maar niet naar Haad Rin zullen gaan, we gaan daarna toch naar Samui dus daar kunnen we ons hart ophalen met aan de bar hangen :lol:

Wij gaan ook zeker niet in het resort eten 's avonds, heb ook ergens gelezen dat de prijzen errug hoog zijn. Maar er zit trouwens toch wel een heel mooi restaurant aan het strand bij het Panviman, beetje hoger gelegen?
Pfff zie het ter plekker toch....je wilt alles nu al hebben uitgezocht.

harry

#12 Bericht door harry » dinsdag 16 mei 2006, 14:06

Het panviman is het hoogst gelegen en er zit inderdaad een restaurant aan wij zijn echter neit verder geweest in het panviman dan een keertje in het "zwart" gaan zwemmen.
De restaurantjes aan het strand zijn echter zeer goed , op de hoek van het weggetje en het strand is(daar waar de dagelijkse negen uur boot komt) is een restaurant waar je u vis kan uitkiezen , de baracuda was zeer lekker , 200 bath maar dat was wel de duurste , pintje (halve liter) 80 bath, fried rice 60 bath, dus allemaal goed betaalbaar.

Harry

jolly

hoe lang doet de boot erover van nai pan noi nr samui?

#13 Bericht door jolly » vrijdag 19 mei 2006, 19:53

Ik las dat het naar de pier aan de andere kant een uur is.
Hoe lang doet de boot erover van nai pan noi naar samui?
En hoeveel tijd ben je kwijt om naar haad rin te komen? Het snelst is per boot?

Harry

#14 Bericht door Harry » zaterdag 20 mei 2006, 00:01

Ik denk dat we ongeveer 2 uur hebben gevaren naar samui maar het was een leuke tocht we waren met nog geen 15 man aan boord , hoge zee en bleke thais.
Als je terug wil via de weg en de overzet ben je zeker een halve dag kwijt.

groetjes
Harry

Jeroen_V
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: zondag 07 mei 2006, 23:32

#15 Bericht door Jeroen_V » dinsdag 20 juni 2006, 13:50

Hey harry,ik vertrek overmorgen naar koh Phangan...
kan je me wat meer vertellen over baan panburi,zou er waarschijnlijk heengaan.heb al op de site gekeken maar dat zegt niet alles natuurlijk... :wink:

en heb je misschien al van het sabai beach resort gehoord?

Alvast bedankt
vriendelijke groeten uit chiang mai 8)
jusqu'ici tout va bien...

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”