Hotel boeken in Thailand of zo inlopen?

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Evert.

Hotel boeken in Thailand of zo inlopen?

#1 Bericht door Evert. » zaterdag 29 april 2006, 15:20

Dag,

Ik wil graag naar Samui Central Village op Samui dus, weet iemand waar ik dit kan boeken in Thailand( Samui), of kan ik gewoon 'inlopen en vragen of er een bepaalde kamer vrij is?

Ik ga half oktober.

Gast

sadee

#2 Bericht door Gast » zaterdag 29 april 2006, 16:07

probeer sawadee.com dat is latijd wel goedkoop

Evert.

Re: sadee

#3 Bericht door Evert. » zaterdag 29 april 2006, 16:20

Anonymous schreef:probeer sawadee.com dat is latijd wel goedkoop

Uhh Ja /nee, ik heb geen creditcard dus moet in Thailand zelf boeken en direct cash betalen.
Dus vandaar mijn vraag waar kan ik het desbetreffende hotel/resort boeken of zal ik gewoon inlopen??

Edje
Expat
Expat

#4 Bericht door Edje » zaterdag 29 april 2006, 16:31

Evert. schreef:

Uhh Ja /nee, ik heb geen creditcard dus moet in Thailand zelf boeken en direct cash betalen.
Dus vandaar mijn vraag waar kan ik het desbetreffende hotel/resort boeken of zal ik gewoon inlopen??
Oktober/November is een rustige periode, dus gewoon naar binnen lopen en vergeet niet af te dingen.
Groetjes; Edje

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » zondag 30 april 2006, 04:07

Edje schreef:
Evert. schreef:

Oktober/November is een rustige periode, dus gewoon naar binnen lopen en vergeet niet af te dingen.
Sites zoals sawadee.com worden beheerd door agenten en je kan hen dus vragen om het geld (ook vanuit nederland) direct op hun bankrekening te storten/betalen. Edje heeft verder gelijk dat het een rustige periode is en dan kan je een walk-in tarief (lager als normaal) krijgen, houdt echter rekening met de invloed van Loy Kratongh in pakweg de 2e week van November dan kan het drukker zijn, maar dat is meestal enkele dagen,

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

brAm
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door brAm » zondag 07 mei 2006, 12:53

waarom bepaald dat resort? Als ik naar samui ga dan boek ik nooit van te voor, volgens mij zijn er zelf elk jaar nieuwe resorts te vinde daar, het gaat er snel aan toe op samui. Maar heb je een speciale reden om dat je echt dat resort wil? Zoniet ga gewoon naar samui, stap binnen in "Samui Central Village" en als ze geen kamer vrij hebbe neem je gewoon een ander, resorts en kamers genoeg op samui ;). BTW als je op lamai wil zitte en je blijft voor langere periode, ga dan naar lamaiview... daar heb je een schitterende ruime kamer voor 7500 baht per maand, met airco/ijskast/tv/dvd/warm water enzo voort. Er zijn nog goedkopere kamers ook maar ik betaal liever wat meer voor een goede, zoals iedereen wel denk ik.

max
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door max » zondag 07 mei 2006, 16:06

Evert,

Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.directrooms.com, zij bieden over het algemeen zeer lage prijzen aan, dit hotel voor 2215Thb voor een single Garden Villa in oktober.

Directrooms komt bij mij bijna altijd als meest voordeligste uit de bus, en heeft een zeer groot hotelaanbod.

Je regelt alles via internet, en betaalt via credit card.

Je schreef dat je geen credit card hebt. Ik raad je aan om er wel eentje aan te schaffen. Ik heb hem altijd bij me op mijn reis als een soort buffer, je weet immers nooit wat er gebeurd, stel je raakt je traveller cheques kwijt (of zijn al op) en je hebt problemen met je bankpas (of die ben je ook kwijt), dan heb je altijd nog je credit card.

Max

Andre
Expat
Expat
Contacteer:

hoog seizoen...

#8 Bericht door Andre » zondag 07 mei 2006, 18:59

Beste Thailandliefhebbers,

ik ben slechts 2 jaar met bedrijfje bezig maar heb daarnaast info van vele inbound-ground-handlers. Thailand leeft het hele jaar. Ik kan je verklappen dat de maanden mei & juni voor wat betreft EU minder is. De boekingen die op dit moment al heb staan in juli bevestigen de cijifers va vorig jaar. Kortom, als je wat wil boeken.......doe het vooraf. In thailand voor touroperators is het hoogseizoen ockt-jan. Voor Nl-ers ligt dat net ff anders.

Met vriendeljke groet,

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#9 Bericht door Manuel » maandag 08 mei 2006, 08:08

Andre heeft gelijk....

Laag seizoen voor Thailand is inderdaad Mei to October. Maar, hoog seizoen vanuit europa is inderdaad in de zomermaanden.

Slechtste maanden voor het toerisme (inkomen...!) zijn in mijn opinie mei en september....

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”