Bedelronde monniken in Bangkok
Moderator: Loempia
Bedelronde monniken in Bangkok
Wie kan mij vertellen waar wij naar de bedelronde van de monikken kunnen gaan ??? Hoofdzakelijk om te fotograferen. Hoe laat is dat ongeveer???
Weet er ook iemand iets over een straat in bangkok waar de bedelkommem gemaakt worden? Ik heb er iets over gelezen in de LP en zou graag zo´n kom willen meenemen als ik daar ben.
Weet er ook iemand iets over een straat in bangkok waar de bedelkommem gemaakt worden? Ik heb er iets over gelezen in de LP en zou graag zo´n kom willen meenemen als ik daar ben.
-
- Expat
- Contacteer:
Ik vind het woord bedelen niet van toepassing, maar dat terzijde.....
Monnikken vind je in principe overal in de roege ochtend om hun rondes t3e maken waarbij zij geeerd worden door het geven van eten. Ik denk ongeveer vanaf 5 uur to 7 uur 's ochtends. Zelfs op grote wegen als Sukhumvit zal je ze vinden. Ik kan helaas geen bepaalde straat geven waar je er mer zal zien...
Monnikken vind je in principe overal in de roege ochtend om hun rondes t3e maken waarbij zij geeerd worden door het geven van eten. Ik denk ongeveer vanaf 5 uur to 7 uur 's ochtends. Zelfs op grote wegen als Sukhumvit zal je ze vinden. Ik kan helaas geen bepaalde straat geven waar je er mer zal zien...
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
manuel heeft het je al gezegd, maar ik wil het nog een beetje aanvullen
het komt hier op neer, volgens het Bhoedisme is geven belangrijker dan krijgen, vandaar dat het een eer is om aan de monikken te mogen geven, het zijn dan ook diegenen die iets geven die dank u zeggen ... het is namelijk zo, dat je een goed gevoel krijgt door te geven en dat heb je dus aan de monikken te danken !!!
het komt hier op neer, volgens het Bhoedisme is geven belangrijker dan krijgen, vandaar dat het een eer is om aan de monikken te mogen geven, het zijn dan ook diegenen die iets geven die dank u zeggen ... het is namelijk zo, dat je een goed gevoel krijgt door te geven en dat heb je dus aan de monikken te danken !!!
Laatst gewijzigd door zonneke op vrijdag 21 april 2006, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veel ervaring
monniken wonen in een tempel en vanuit daar beginnen zij met hun ronde. Logischer wijs zou je dus dicht bij een tempel de meeste monikken tegen komen.
begint inderdaad al vroeg zo rond een uur of 5.
Ik weet dat mijn vrouw al we bij haar famile zijn vaak al om half 5 op staat om eten te koken om dit aan te monikken te schenken. Dit wordt inderdaad gezein als een grote eer om dit te mogen doen.
begint inderdaad al vroeg zo rond een uur of 5.
Ik weet dat mijn vrouw al we bij haar famile zijn vaak al om half 5 op staat om eten te koken om dit aan te monikken te schenken. Dit wordt inderdaad gezein als een grote eer om dit te mogen doen.
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- kenner
- Contacteer:
Re: Bedelronde monniken in Bangkok
Voor de bedelkommen (Monk's Bowls) moet je in de buurt van Golden Mount zoeken, zie ook bijgevoegde map. Dit is een scan van een gedeelte van Nancy Chandler's map of Bangkok waar ook vele andere bezienswaardigheden en tips op vermeld staan, ziet er als als een kindertekening uit maar een bron van informatie.Inge schreef:Wie kan mij vertellen waar wij naar de bedelronde van de monikken kunnen gaan ??? Hoofdzakelijk om te fotograferen. Hoe laat is dat ongeveer???

Laatst gewijzigd door Thaifreak op dinsdag 11 juli 2006, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- kenner
- Contacteer:
Hoi Paul,PaulV schreef:Hallo Thaifreak,
Waar is die map verkrijgbaar.
groet,
Paul
Deze kaarten bestaan voor Bangkok en Chiang Mai en zijn verkrijgbaar in de 'betere' boekenwinkels in Thailand, Asia Bookstore enz. Zie ook op de website http://www.nancychandler.net/
Ik was met de feestdagen (kerst en oud en nieuw) in bangkok, Prince palace hotel, als ik 's-morgens om een uur of 7, ben altijd vroeg wakker, naar buiten keek, richting een brug zag ik ze lopen.
Dus s-morgen vroeg heb je de meeste kans om ze te zien.
als het je om een foto gaat wil ik die wel voor je maken, ik ga er over een week of 3 weer heen.
Groetjes
Johan
Dus s-morgen vroeg heb je de meeste kans om ze te zien.
als het je om een foto gaat wil ik die wel voor je maken, ik ga er over een week of 3 weer heen.
Groetjes
Johan
- Ben
- Expat
Re: Bedelronde monniken in Bangkok
Monniken bedelen niet alles is wel zoal gegegd hier.
en als je er foto's van wilt maken goeie tip GEEF GUL
en vroeg uit de veren !!

en als je er foto's van wilt maken goeie tip GEEF GUL
en vroeg uit de veren !!

- Edje
- Expat
-
- kenner
- Contacteer:
Zo beter? Ik had hem iets groter staan zodat het beter leesbaar was, maar is nu aan je wensen aangepast.Edje schreef:Thaifreak, maak afbeeldingen aub eerst geschikt voor het web voor je ze plaatst. Je ontregeld op deze manier de paginagrootte zodat er van links naar rechts gescrold moet worden, erg lastig dus.
-
- Erelid
het eten geven aan 'bedelmonniken' heeft met tamboen te maken , een goeie daad voor je khamma...
een monnik hoeft dus niet te bedanken , maar andersom moet jij de monnik bedanken door een wai , omdat hij jou in de gelegenheid heeft gesteld een goeie daad te doen en zo je khamma te verbeteren ...
willem,nederthai
een monnik hoeft dus niet te bedanken , maar andersom moet jij de monnik bedanken door een wai , omdat hij jou in de gelegenheid heeft gesteld een goeie daad te doen en zo je khamma te verbeteren ...
willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend