Hoi allemaal,
Op 4 mei a.s. komen we 's morgens vroeg aan in BKK met onze kids van 3 en 4. We gaan voor 5 weken met de rugzak, maar willen eerst helemaal tot rust komen. Daarom denken we erover om 1 of 2 weken aan het strand te beginnen en i.e.g. BKK pas aan het einde van de reis te doen. Is Hua Hin een goed idee om meteen naar door te reizen? Of is het juist begin mei nog leuk aan de westkust (Krabi en eilanden waar het, naar ik begreep, daarna meer gaat regenen)? Hopelijk wil iemand ons van tips voorzien, want het is al zo snel!!
alvast bedankt!
Annemarie
Waarheen na aankomst BKK?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Jim
- Volwaardig lid
Ik weet niet met welke airline je vliegt maar China Airlines komt om 7.00 uur s´morgens aan in BKK. Je bent dan best wel gaar en je kinderen zeker als ze niet goed geslapen hebben. Als ik jullie was nam ik een Taxi of bus naar BK, Khao San road, boek iets voor 2 overnachtingen. Eerst even proberen te slapen en om een uur of 3 opstaan. Je kan dan op je gemak rondkijken en een bus of treinticket naar bv.Hua Hin boeken. ´s avonds lekker eten en de volgende dag bv. met de kinderen gaan varen in een longtailboot en daarna naar Dusit Zoo. De volgende dag ben je al lekker gewend aan de warmte ect. en kun je uitgerust verder reizen. Boek wel op de terugweg nog 1 of 2 overnachtingen in BKK. want de meeste vluchten gaan pas in de Nacht weg. Ga je ook weer uitgerust terug. Veel plezier!!
PS.: voor de kinderen is de tijgertempel in Kanchanaburi ook heel erg leuk!
PS.: voor de kinderen is de tijgertempel in Kanchanaburi ook heel erg leuk!
-
- komt net kijken
Nu wordt het lastig...
..beslissen. Leuke en goeie ideeën hebben jullie. Maarrehh, meteen doorvliegen naar Phuket en de boot naar Ko Phi phi? Heeft iemadnervaring met vooraf via internet boeken via Airasia b.v.?
-
- Expat
- Contacteer:
Ik zou NIET naar Khaosan gaan. Je bent toch in Thailand en wilt iets van Thailand zien. Khaosan is de backpacker straat van Bangkok met voornamelijk jonge toeristen. Thaise cultuur is hier zeker weggevaagd. De vraagsteller wil eerst tot rust komen..... Ik zou e3en ander gebied aan de Skytrain en metro aanraden. (voor makkelijk vervoer). Ik sluit me wel aan bij het idee om eerst 1 of 2 nachten in Bangkok te blijven. Niet meteen nog meer reizen en uiteindelijk mag je Bangkok toch ook niet missen.Inge schreef: Als ik jullie was nam ik een Taxi of bus naar BK, Khao San road, boek iets voor 2 overnachtingen. Eerst even proberen te slapen en om een uur of 3 opstaan.
Annemarie.. Je vraagt naar ervaringen met Air Asia. Na een lange vlucht kan ik dat niet aanraden. Mijn 5 keer met Air Asia hebben mij zoveel frustratie bezorgt, dat wil je echt niet hebben met kinderen en na een lange vlucht. En, verder vliegen naar Phuket, dan per auto nar zuid Phuket dan weer de boot....... In mijn opinie geen goed idee. Na zo een reis heb je dagen nodig om te rusten en de frustratie kwijt te raken.
Je hebt 5 weken de tijd. Ik zou een paar dagen in Bangkok blijven, dan naar Phuket vliegen, daar lekker relaxen en misschien een dagtocht naar Phi Phi.
Anyway, veel plezier!!
- JohanS
- Volwaardig lid
Na de vlucht
Neem na je vlucht een degelijk hotel in Bangkok met zwembad, er is een enorme keuze.
Je kinderen zullen u dankbaar zijn om onmiddellijk een dagje aan het zwembad door te kunnen brengen en jullie kunnen ook lekker uitrusten; daarna kan je kiezen iedere volgende verplaatsing kan dan ook echte vakantie worden en geen extra opdracht.
PS : Laat Kaosan Road maar voor wat het is, er zijn veel goede hotel in Bangkok en best betaalbaar.
Je kinderen zullen u dankbaar zijn om onmiddellijk een dagje aan het zwembad door te kunnen brengen en jullie kunnen ook lekker uitrusten; daarna kan je kiezen iedere volgende verplaatsing kan dan ook echte vakantie worden en geen extra opdracht.
PS : Laat Kaosan Road maar voor wat het is, er zijn veel goede hotel in Bangkok en best betaalbaar.