treinreizen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Elma
Veel ervaring
Veel ervaring

treinreizen

#1 Bericht door Elma » donderdag 06 april 2006, 19:14

Ik ben er al achter dat de nachttrein op tijd geboekt moet worden maar als je nu gewoon met de dagtrein bijvoorbeeld van Bangkok naar Huahin wilt gaan moet je dat ook tevoren reserveren of kun je dan ter plaatse een ticket kopen.
Groeten Elma

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » donderdag 06 april 2006, 19:36

Buiten speciale feestdagen is het geen probleem om je ticket direct voor vertrek te kopen.

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring

#3 Bericht door ed2000 » vrijdag 07 april 2006, 07:19

Ik zal de trein laten voor wat het is en gewoon een bus of minibus pakken.

Ben afgelopen vakantie met de trein naar Surat thani gegaan. en vervolgens met de boot naar samui. 1 keer maar nooit meer. Reistijd is veel te lang 14 uur onderweg geweest.
14:30 vertrokken, aankomst 04:00. Had eerste klas slaapplaats geboekt, maar vond het veel te ranzig.

Terug zijn we met een first class slaapbus gegaan (20 seater) zijn mooie buusen met grote royale zitplaatsen. ging erg snel en comfortabel, was daarbij ook nog eens 100 baht goedkoper dan de trien.

zelfde geldt voor Hua Hin. Is niet erg ver vanaf Bangkok, dus ik zou gewoon de bus of minibus pakken, gaat veel sneller. Tenzij je gek op treinen bent natuurlijk.

ed

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring

#4 Bericht door Elma » vrijdag 07 april 2006, 10:14

Ik vind treinen inderdaad wel leuk maar nu wil ik toch eigenlijk zo efficient mogelijk van A naar B. Met de bus dus. Die vertrekken neem ik aan gewoon ergens vanuit Bangkok
Groeten Elma

pong

#5 Bericht door pong » vrijdag 07 april 2006, 13:52

heb je wiskunde geleerd??: naar HHin per trein = 2 zijden, de bus snidjt af via de korte zijde
Treinen naar HIn zijn meest de longdistance epxresses naar het verre zuiden, niet sochtends
de BUS rijdt elke 15/20 min, met keus tussen 1e en 2e klas, kies maar 1e, zo'n 200 bt= nog geen 5 euro (nog geen strippenkaart hier)
vanaf de Sai Thai (die eind DIT jaar naar een geheel nieuw, sterk vergroot, supersplinternieuw busstation verplaatst wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”