Wij willen dit jaar de zuid-oost kust gaan ontdekken, met als eindbestemming Koh Chang.
Hoe kunnen we dit het beste doen met de bus of een taxi, ik geloof dat er geen treinen rijden daar(?)
Wat moeten we onderweg echt gezien hebben, of zeker niet....
Heb dit al eerder gevraagd, maar niemand reageerde. Ik hoop nu wel....
van Bangkok naar Koh Chang
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
Vorig jaar ben ik ook in Ko Chiang geweest. In Bangkok zijn we naar een TAT-bureau gegaan (zit vlak achter het treinstation, ga niet naar de reisbureaus in het treinstation) en via hun hebben we de reis geboekt. Met een stel andere toeristen zaten we in een minibus naar Rayong vanwaar we met een bootje naar Ko Samet zijn gegaan. Van Ko Samet zijn we naar Ko Chiang gegaan. Eerst met de ferry naar het vaste land en daar weer bij een reisbureau een tour naar Ko Chiang geboekt. Wederom in een minibus en met de ferry over.
Volgens mij is daar inderdaad geen treinverbinding. Volgens mij rijden er wel bussen maar via een reisbureau met de minibus was lekker 'luxe' en niet duur.
ps als je naar Ko Samet (aanrader!) gaat, zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt. Op het moment dat wij er waren was 1 pinautomaat stuk, waardoor je alleen nog met pasjes met het Cirrus logo kon pinnen....
Veel plezier!!!!!!!!!!!! Wanneer ga je???
Volgens mij is daar inderdaad geen treinverbinding. Volgens mij rijden er wel bussen maar via een reisbureau met de minibus was lekker 'luxe' en niet duur.
ps als je naar Ko Samet (aanrader!) gaat, zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt. Op het moment dat wij er waren was 1 pinautomaat stuk, waardoor je alleen nog met pasjes met het Cirrus logo kon pinnen....
Veel plezier!!!!!!!!!!!! Wanneer ga je???
- Edje
- Expat
Bangkok via, via naar Ko Chang
Vanuit BKK neem je de bus naar Si Racha. Dit is een kleine rustige badplaats vanwaaruit je Ko Si Chang kunt bezoeken, een nog audentiek eilandje waar je zo goed als geen tourist tegenkomt. Van hieruit weer met de bus naar Rayong, aannemend dat je al eens in Pattaya bent geweest, zo niet doe Jomtien enkele dagen aan en verken Pattaya en reis dan door naar Rayong. Van hieruit bezoek je voor enkele dagen Khoo Laem Ya-Mu Ko Samet National Park, in de volksmond Ko Samet, hetgeen beslist de moeite waard is. Eenmaal terug in Rayong neem je de bus naar Trat via Klaeng, waar je waarschijnlijk moet overstappen, en Chanthaburi. Deze busreis is zeer saai want er is onderweg niet veel te zien. Van hieruit kun je direct de ferry nemen naar Ko *** en vervolgens via Ko Mak naar Ko Chang. Of van Trat met ov naar Laem Ngoo waar je ferry's hebt naar meerder bestemmingen op Ko Chang en tevens Ko Mak en Ko ***.
Er verschijnen sterretjes bij de naam Ko K.u.t , laten we het dan maar Ko Khut noemen
Er verschijnen sterretjes bij de naam Ko K.u.t , laten we het dan maar Ko Khut noemen
Groetjes; Edje