hypotheek huis thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

hypotheek huis thailand

#1 Bericht door gast » zondag 05 maart 2006, 15:38

Hallo lezers,

Weet iemand van jullie of het mogelijk is voor een farang om in thailand een hypotheek voor de aankoop van een huis te krijgen?

Ben erg benieuwd..

Groeten Michel

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hypotheek huis thailand

#2 Bericht door jumbo » maandag 06 maart 2006, 02:26

gast schreef:Hallo lezers,

Weet iemand van jullie of het mogelijk is voor een farang om in thailand een hypotheek voor de aankoop van een huis te krijgen?

Ben erg benieuwd..

Groeten Michel
Beetje afhankelijk van je status.
Ben je getrouwd met een Thaise, werkt ze, werk je hier zelf of heb je een toeristen visa,
wat meer informatie en dan kan er een beter antwoord gegeven worden,

Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » maandag 06 maart 2006, 03:51

als buitenlander kan je geen onroerend goed kopen , alleen via a company of lease voor 30 jaar of langer.. je kan geen hypotheek krijgen..
alleen kan je een condominium kopen op jouw naam .. de eigenaar kan je vertellen waar je geld kan lenen.. misschien met een hypotheek, maar dat weet ik niet .. anders via a moneyshark, waar je 13% rente betaalt.
een thai kan wel een hypotheek krijgen, mits die kan aantonen eigen inkomsten te hebben.. en wel tot 30jaar aflossen... het rentepercentage is momenteel 7%..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » maandag 06 maart 2006, 04:16

khonkaen schreef:als buitenlander kan je geen onroerend goed kopen , alleen via a company of lease voor 30 jaar of langer.. je kan geen hypotheek krijgen..
alleen kan je een condominium kopen op jouw naam .. de eigenaar kan je vertellen waar je geld kan lenen.. misschien met een hypotheek, maar dat weet ik niet .. anders via a moneyshark, waar je 13% rente betaalt.
een thai kan wel een hypotheek krijgen, mits die kan aantonen eigen inkomsten te hebben.. en wel tot 30jaar aflossen... het rentepercentage is momenteel 7%..


willem, nederthai
Hij kan indien hij een thaise partner heeft die de aankoop verricht zeker wel een hypotheek krijgen, via een thaise dan wel offshore bank
het hangt van de specifieke situatie af

Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » maandag 06 maart 2006, 11:20

Bangkok Bank biedt voor buitenlanders nu ook een hypotheek aan via hun Singapore kantoor. Maximaal 70 % van de waarde.

Alle info hier>

http://www.bangkokbank.com/Bangkok+Bank ... +Apply.htm

paulusbos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 12 januari 2006, 17:19

hypotheek huis in Thailnd

#6 Bericht door paulusbos » zaterdag 11 maart 2006, 14:48

Je kunt in Nederland ook een hypotheek aanvragen. Ik heb dit zelf ook gedaan en een huis in Thailand daarvan gekocht. Neem contact op met de heer Smith in Bennekom op http://www.smithmakelaardij.com en hij kan denk ik ook jou helpen. Via de Bangkok Bank is nogal veel werk en er komt een hoop papier werk aan te pas

nico dreessen

Hypotheek

#7 Bericht door nico dreessen » vrijdag 24 maart 2006, 17:53

Ja in sommige gevallen is dit mogelijk, maar hangt met name af van je land title (deed) eiendomsakte dus. ik heb hier wel informatie over als je dat wilt kijk maar in mijn profiel op mijn website onder onroerend goed vind je wel wat basisgegevens.

Succes. als je meer wilt weten mail je maar.

Groet Nico

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”