naar chiang mai met kinderen

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nico
komt net kijken
komt net kijken

naar chiang mai met kinderen

#1 Bericht door nico » zaterdag 03 december 2005, 17:07

Hallo,

Wij willen met 2 jonge kinderen naar een mooi hotel in Chiang Mai. Wij zullen ons wel vermaken, maar voor de kinderen is een groot zwembad en speelruimte belangrijk.
Natuurlijk niet vreselijk duur. Heeft iemand goede tips?
bedankt

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring

#2 Bericht door Steven de Boer » zondag 04 december 2005, 05:44

Beste Nico,

Ik zou aanbevelen het "Karinthip Hotel" vooral als je reist met kinderen en in het centrum van Chiang Mai wilt verblijven. Het hotel heeft een redelijk zwembad wat gelegen is in een tuin waardoor de kinderen de mogelijkheid hebben om daar te spelen. (zwembad niet echt groot, alle hotel-zwembaden in Chiang mai centrum zijn niet groot). Het ligt op de rand van het oude stads-centrum. Night Bazaar ligt op 10 minuutjes lopen.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: naar chiang mai met kinderen

#3 Bericht door henkypenky » zondag 04 december 2005, 11:06

nico schreef:wij willen met 2 jonge kinderen naar een mooi hotel in Chiang Mai. Wij zullen ons wel vermaken, maar voor de kinderen is een groot zwembad en speelruimte belangrijk.
Natuurlijk niet vreselijk duur. Heeft iemand goede tips?
betaalbare en ook nog familievriendelijke hotels met speelruimte , pool etc krijg je zoveel ik weet enkel buiten het centrum ofwel rond om chiang-mai .
ca 18 km buiten het centrum van chiang-mai heb ik wel en hele goeie tip voor je .
met de bus ben je binnen een half uur bij chanag- puak-gate , noord chiang-mai of per taxi ca een kwartiertje in het centrum van de stad .
om b.v. naar doi-suthep te gaan hoef je niet eers tnaar de stad .
mooie tuin , zwembad , snooker , sauna , massages , kinderkaraoke en lekker ( vooral thais ) eten .
een mini-suite met 2 grote tweepersoonsbedden kost er ca. 2000 baht dus 40 euro met ontbijt , ook iets goedkopere kamer met kinderbedjes er bij mogelijk .
heel vriendelijk personeel , maar weinig engels :-)
kijk maar eens op :
http://www.maerimlagoon.com
ongelooflijk goedkope package voor long-stay van een week of langer ook in de suite !!!!

nico
komt net kijken
komt net kijken

vol

#4 Bericht door nico » dinsdag 06 december 2005, 13:26

Bedankt voor jullie reacties,

Het MaeRimLagoon was vol met oud en nieuw. Wel boden ze ons ervoor en erna logies aan voor 3178 baht. voor 3 pers. per nacht.
De hogere prijs zal wel te maken hebben met de tijd.
Ik hou me aanbevolen voor verdere opties.
groeten Nico.

anne

hotel in Chiang Mai

#5 Bericht door anne » dinsdag 06 december 2005, 15:07

Wij zaten vorig jaar met onze kinderen in het Empress Hotel (vlakbij de nightmarket) en daar was een mooi zwembad bij. Het hotel kostte 1200 baht per nacht in april was dat en er mochten 2 kinderen bij ons op de kamer slapen, ze hadden daar 2 hele grote 2 pers. bedden in staan. het was gewoon een standaard kamer verder. Super lekker en uitgebreid ontbijtbuffet. Toch kiezen we volgende keer voor een guesthouse omdat we eigenlijk toch niet echt hotel-types zijn. We willen dan naar GAP house in Chiang Mai. En als we dan een keertje willen zwemmen gaan we wel naar een hotel en betalen een paar baht. Onze kinderen waren 5, 8 en 10 jaar toen we voor het eerst met ze naar thailand gingen. Nu gaan we terug voor een backpack reis voor 6 weken.

Groetjes Anne

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: vol

#6 Bericht door henkypenky » woensdag 07 december 2005, 11:26

nico schreef:Bedankt voor jullie reacties,

Het MaeRimLagoon was vol met oud en nieuw. Wel boden ze ons ervoor en erna logies aan voor 3178 baht. voor 3 pers. per nacht.
De hogere prijs zal wel te maken hebben met de tijd.
Ik hou me aanbevolen voor verdere opties.
groeten Nico.
sorry van de jaarwisseling was dus geen sprake en in die periode betaal je natuurlijk overal suplementen .

Ingrid

Berichtje voor Anne

#7 Bericht door Ingrid » zondag 08 januari 2006, 23:36

Wij gaan in juli met 3 kinderen van dan 11, 9 en 4 jaar oud naar Thailand. Ik zag dat jullie met kinderen in dezelfde leeftijd geweest waren. Heb je nog leuke tips voor treks en aparte guesthouses (niet te toeristisch)?
Alvast bedankt,
Ingrid

anne

hotels in thailand

#8 Bericht door anne » vrijdag 13 januari 2006, 09:19

Hoi Ingrid.
Ja, ik weet er wel enkele, maar welke route ga je volgen, in welke plaatsen kom je? In Chiang Mai willen we naar GAP house, maar dat is bv niet te reserveren. In de Lonely Planet zoek ik adressen die mij aanspreken en dan ga ik kijken op internet of ze er op staan. Ook goede sites voor guesthouses zijn de Virtual Tourist en de Travelfish pagina's.
Hier staan ook tips /recensies op van mensen die er al eerder waren.
Thailand met kinderen is heel goed te doen. De Thai zijn gek op kinderen, over aandacht hadden ze niet te klagen (blond haar, blauwe ogen, alle 3)
Er waren vaak Thai die van onze kinderen een foto maakten, ze vonden ze schijnbaar net zo exotisch, als wij hen!
Als ik je route weet, kan ik je misschien nog wel wat tips geven.
Groetjes Anne :P :P[/b]

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door wendyjol » vrijdag 13 januari 2006, 10:06

Hoi Anne,

Ook wij gaan komende zomer een rondreis maken met de kinderen. We gaan reizen met het openbaar vervoer en willen overnachten in eenvoudige, leuke guesthouses.

Onze route staat in een ander draadje http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=402542.

Het eiland deel kan ook Ko Chang en omgeving worden. Daar zijn we nog niet over uit. Hier hopen we ook nog op tips van ervaren reizigers.

Graag ontvang ik van je nog tips of suggesties!!

Bij voorbaat dank
to travel or not to travel

Ingrid

Thailand met kinderen

#10 Bericht door Ingrid » zondag 05 februari 2006, 18:28

Hoi Anne,

Ons reisschema staat nog niet vast, maar momenteel zitten we een beetje aan het volgende te denken.
15.15 uur aankomst Bangkok,
nachttrein door naar Chiang Mai
Aantal dagen Chiang Mai en omgeving, we willen in ieder geval een dag of 4-5 een trektocht per fiets gaan maken (ben bezig dit te organiseren). Wij hebben afgelopen jaar met eigen fietsen 3,5 week met de kinderen over Bali rondgetrokken en dat was super.
Dit keer zullen we geen eigen fietsen mee nemen.

Daarna misschien nog een paar dagen in de omgeving.
Dan naar het zuiden per dagtrein afzakken, met zo hier en daar 1 of 2 dagen blijven.
We zoeken nog een leuk Nationaal Park (hKao Yai, Khao Sam Roi Yot of Khao Sok) voor een paar dagen. We zullen niet echt een jungletour doen, maar korte wandelingen en een stuk per boot zijn wel mogelijk (jongste is 4 jaar oud).
Daarna waarschijnlijk een kleine week naar Koh Samui, Maenam Beach of Bophut Beach en eventueel Koh Phangan.
De laatste paar dagen worden dan Bangkok, fietsen met een van de Nederlanders die dat daar organiseren, floating market (maar dan wel om 06.00 uur op de markt zijn).

Dit is tot nu toe het globale idee, maar hoe meer je leest hoe meer andere ideeen er ook komen, dus alles is nog mogelijk bij ons, alleen onze aankomst en vertrekdatum staat vast en dat we willen fietsen rond Chiang Mai.

groetjes,
Ingrid

anne

thailand met de kids

#11 Bericht door anne » woensdag 08 februari 2006, 10:10

Hoi Ingrid,
Waarom vlieg je niet meteen door naar Chiang Mai? Dat is heel relaxed aankomen. Met de nachttrein is ook comfortabel hoor, echt wel, maar ik zou er niet voor kiezen om er direct mee door te reizen. Lijkt me nog een heel geregel als je net aankomt. Of kan je die misschien al van hier reserveren? Ik heb in Chiang Mai en omgeving geen fietsers gezien en zeker niet met kinderen, maar ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Heb ook geen verhuur van fietsen gezien, maar ik denk dat sommige guesthouses ze misschien toch wel verhuren. De omgeving van Chiang Mai is heuvelachtig met enkele hogere bergen er tussen. Ik weet niet of je gewoon over de normale routes wil fietsen, want ze rijden er toch wel erg hard en de routes zijn erg druk, bv Chiang Mai-Chiang Rai. Maar aan de andere kant hebben we toen ook wel een tocht gemaakt naar Mae Rim, je hebt daar verschillende olifanten kampen en je kunt daar vlotvaren op bamboe vlotten (erg ontspannend en heel leuk voor de kinderen) En die omgeving is veel rustiger, dat zou misschien wel een optie kunnen zijn. Onze jongste was 5 jaar toe wij daar waren en heeft ook enorm genoten van alles (behalve het eten dan, want hij lust niks) Maar gelukkig heb je daar ook de welbekende Mac....zodat hij soms toch in een kipje kon bijten. En 's morgens at hij steeds een eitje en wat fruit of wat musli of iets. We hebben ons er maar niet te druk over gemaakt. Je hebt ook veel tentjes waar ze zowel een pizza verkopen als thai food. Erg lekker overigens... En al dat heerlijke tropische fruit, dat lusten de kinderen ook wel. Ze hebben genoten van al die mooie tempels en die rust die je daar vindt. Zijn ook gezegend door boedhistische monniken, dat "touwtje"hebben ze nog steeds ergens bewaard. De jongste trok al vrij snel de conclusie dat Thailand toch wel een heel rijk land moest zijn....
alles schittert van het goud en de diamanten in zo'n tempel. Heerlijk toch!
In Bangkok willen we naar de Shanti Lodge gaan, kijk maar eens op hun website, misschien dat het jullie ook aanspreekt.
En natuurlijk naar het Khao Yai NP. Je kunt daar korte tours boeken, die ook voor een kind van 4 te doen moeten zijn. Kijk maar eens bij Green Leaf GH, of Khao Yai garden lodge (laatste is momenteel onder construktie) Zij bieden echt leuke tours aan, met wandelen, nacht drive, naar een grot waar vleermuizen uitvliegen in de schemer. En alles voor een redelijke prijs. Waar wij soms wel tegenaan lopen is dat het wat moeilijker zoeken is voor kamers met 5 personen. Het is of 2 persoons, en mocht je al eens een family room vinden is die toch vaak voor 2 ouders + 2 kinderen. Maar misschien kan er ter plaatse wel iets geregeld worden denk ik dan maar. Wij gaan zeker terug (pas in 2007, dit jaar lukt niet meer) en denken dan ruim 6 weken weg te blijven. Ik beleef nu al veel plezier met de voorbereidingen. Uitzoeken van leuke adresjes, de optimale route, leuke uitstapjes enz.
En natuurlijk de leuke site van Petra en Charles waar je toch ook veel informatie op kunt doen en vast sfeer kunt proeven.
Nou Ingrid, ik hoop dat je hier wat mee kunt,
Groetjes Lianne :P :P :P

Ingrid
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door Ingrid » woensdag 08 februari 2006, 18:20

Hoi Lianne,

In Chiangmai heb je http://www.clickandtravelonline.com, dit is een Belg die fietstochten en meerdaagse fietstochten organiseert over kleine wegen rondom Chiangmai. Hij heeft ook kinderfietsen en achterzitjes en zelfs een fietskar.
Agelopen jaar hebben wij 3,5 week met eigen fietsen op Bali rondgetrokken, dus het fietsen in de tropen zijn we al gewend.
Onze jongste proeft gelukkig heel veel en is ook erg dol op salades, of eigenlijk hij wil altijd alles hebben wat wij ook hebben.
Gezien onze ervaringen op Bali kun je ter plekke altijd wel wat regelen, maar bij websites kom ik dat probleem al wel tegen: 5 personen??????
Onze kinderen sliepen op Bali regelmatig met z'n drietjes in een tweepersoonsbed.
groetjes,
Ingrid

DiDi

Chiang Mai

#13 Bericht door DiDi » vrijdag 10 februari 2006, 12:01

Vrienden van mij zijn in 2002 met hun 3 kinderen op reis geweest in Thailand en Maleisie, op hun site kun je o.a verhalen lezen over hun verblijf in Chiang Mai. http://www.toewan.nl/apakabar/

Annick

Chiang Mai verblijf (kids)

#14 Bericht door Annick » dinsdag 21 februari 2006, 12:54

Wij gaan eind december voor 24 dagen rondtrekken in Thailand met ons 5-jarig zoontje.We hebben nu reeds 5 nachten geboekt in http://www.awanasleep.com in Chiang Mai. Het is een guesthouse (nu 2j oud) van een Nederlander die getrouwd is met een Thaïse en het ziet er echt superleuk uit! Er is een zwembad, airco op de kamer, lekker eten en voordelige prijzen! Hij biedt ook leuke uitstappen aan, die je met kinderen kan doen. Wij verheugen er ons alvast erg op!

Groetjes,
Annick.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”