Malaria op Ko Chang?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Malaria op Ko Chang?
Hallo,
Over twee weken gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand. Als afsluiting willen we de laatste 2 of 3 dagen naar een eiland gaan. Ko Chang leek ons zeer geschikt, maar in de reisgidsen lees ik dat er malariamuggen zijn op het eiland. Moeten we malariatabletten slikken als we hier naar toe willen gaan?
groetjes, Ellen
Over twee weken gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand. Als afsluiting willen we de laatste 2 of 3 dagen naar een eiland gaan. Ko Chang leek ons zeer geschikt, maar in de reisgidsen lees ik dat er malariamuggen zijn op het eiland. Moeten we malariatabletten slikken als we hier naar toe willen gaan?
groetjes, Ellen
- dirk
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Reisgidsen zijn een hele tijd geleden gemaakt, dat is dus geen info waar je wat aan hebt. Heb alleen gelezen dat in het zuiden (Surat Thani) wel malaria voorkomt. Malaria op Koh Chang heb ik nergens over gehoord/gelezen.
Voor up-to-date informatie kan je naar de GGD gaan.
Voor up-to-date informatie kan je naar de GGD gaan.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?
-
- Expat
- Contacteer:
-
- heeft ervaring
-
- Expat
- Contacteer:
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Er is inderdaad af en toe Malaria op Koh Chang, waarschijnlijk van een paar muggen die overwaaien vanuit Cambodja zo af en toe. Ben er dit jaar geweest met een grote groep en daar heeft niemand malaria tabletten van genomen. Denk dat het beter is om je gewoon goed in te smeren maar het is je eigen keus of je wel of geen tabletten slikt.