Aanvraag MVV op ambassade.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Isaan
komt net kijken
komt net kijken

Aanvraag MVV op ambassade.

#1 Bericht door Isaan » dinsdag 02 augustus 2005, 07:41

Hallo allemaal,

Mijn vriendin is vanmorgen naar de Ambassade in Bangkok geweest voor de afhandeling van haar, door de IND goedgekeurde MVV. Volgens de IND moest ze de volgende documenten meenemen:
- haar paspoort
- kopie van mijn paspoort
- de orginele ongehuwdverklaring
- haar orginele geboorte-akte

Ze werd echter teruggestuurd om ook nog de volgende papieren te regelen:
- haar adresregistratie
- haar scheidingspapieren
- een akte waaruit blijkt dat zij haar voornaam ooit heeft veranderd.

Dit zou de IND dan toch aan mij mee hebben moeten delen?

We zijn met deze MVV-aanvraag gestart op 30 maart 2005. Dit was voor bekend werd dat de leges verhoogd zouden worden naar € 830,--.
Na een telefoontje met de IND kreeg ik te horen dat alle lopende zaken nog het oude tatief van € 50,-- hoeven te betalen.

Zij werd vanmorgen verteld dat zij toch € 830,-- moet betalen.

Ik snap er niets meer van.

Heeft iemand hier ervaring mee ok kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast hartelijk bedankt

Edje
Expat
Expat

Re: Aanvraag MVV op ambassade.

#2 Bericht door Edje » dinsdag 02 augustus 2005, 19:03

Isaan schreef:Hallo allemaal,

Mijn vriendin is vanmorgen naar de Ambassade in Bangkok geweest voor de afhandeling van haar, door de IND goedgekeurde MVV. Volgens de IND moest ze de volgende documenten meenemen:
- haar paspoort

- haar adresregistratie

We zijn met deze MVV-aanvraag gestart op 30 maart 2005. Dit was voor bekend werd dat de leges verhoogd zouden worden naar € 830,--.
Na een telefoontje met de IND kreeg ik te horen dat alle lopende zaken nog het oude tatief van € 50,-- hoeven te betalen.

Alvast hartelijk bedankt
Als de IND haar MVV aanvraag heeft goedgekeurt dan heb je daar een schrijven over gehad. Dit schrijven met de vermelde papieren die de IND heeft opgegeven zijn voldoende om haar MVV sticker in haar pp te verkrijgen. Als die Thaise ku...t , ze denkt dat ze Jezus himself is,achter het loket blijft zeuren dan vraag je een gesprek aan met de Consul of zijn plv. Je moet natuurlijk wel de officiele papieren bij de hand houden. Is mij op deze manier ook gelukt.
Groetjes; Edje

Isaan
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Isaan » donderdag 04 augustus 2005, 19:21

Bedankt voor de reactie,

Inmiddels worden de extra papieren al geregeld, maar het geeft wel heel veel ergernis opgeleverd en veel extra kosten voor het vertalen en legaliseren.
Ik had bericht van de IND gekregen en mijn vriendin in Thailand ook (misschien was dit van de ambassade). Zij had de benodigde papieren bij zich, maar nu wilden ze veel meer papieren. Ze zit nu een week extra in Bangkok waar zij op deze manier ook niet vrolijk van wordt. Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Waar zou je een eventuele klacht kunnen indienen. Voor ons is dat te laat, maar met deze praktijken zouden ze toch een keer op de vingers getikt moeten worden. Je leest toch heel vaak dit soort verhalen.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Groeten Isaan

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » donderdag 04 augustus 2005, 20:08

Als ik zo terug kijk in de tijd (begin 80-er jaren) dat mijn vrouw (toen vriendin) hier naar Nederland wilde komen en wat voor problemen wij gehad hebben, nou dan valt dit nog best mee.
Vanaf het moment dat ze de eerste keer visa aanvroeg totdat ze in Nederland aankwam zit zo'n 2,5 jaar.
En ik maar naar Thailand reizen om haar te blijven zien.
Je kunt een klacht indienen, heb ik vroeger ook gedaan. Maar dat leek het allemaal te vertragen. Later heb ik zelfs een advocaat in de arm genomen en toen kon het ineens wel snel.
Je word vaak gewoon aan het lijntje gehouden Mijn vrouw vroeg iedere keer hoe het stond met de visa-aanvraag. Kreeg ze steeds ontwijkende antwoorden, is in behandeling, is naar Den Haag etc.
Later bleek dat de eerste aanvraag niet eens uit de ambassade is geweest. Ik stond op ontploffen.
Tegenwoordig als er eens een lid van de schoonfamilie op bezoek komt hier in Nederland is de visumaanvraag totaal geen probleem meer, is zo geregeld.
Ik denk dat het komt omdat wij nu lang getrouwd zijn en mijn vrouw dus niet voor de prostitutie naar Nederland kwam (wat toen in Nederland een hot-item was). Denken nu zeker, hè is het toch serieus.
Alles bij elkaar heeft het bakken geld gekost, ieder papiertje naar de (erkende) vertaler etc.
Ik kan je zelf geen tips geven, omdat ik o.a. niet weet hoe de papierwinkel nu gaat.
Veel sterkte.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Altena
Expat
Expat

Re: Aanvraag MVV op ambassade.

#5 Bericht door Altena » zaterdag 22 oktober 2005, 14:33

Isaan schreef:Hallo allemaal,

- haar paspoort

- haar adresregistratie

Alvast hartelijk bedankt
Wel een late reactie maar dit is de grote valkuil waar velen in terecht komen, ook de info van IND versus aanvrager klopt veelvuldig niet.
Wat ik heb begrepen verder in de topic's is alles nu inorde.
Geef je wel het advies om een klacht te deponeren bij de IND, men heeft n.l. de verhoging van de4 "lege's"onterecht aan je belast.
Je kan/mag voor het oude tarief gaan en niet voor de 830 euro.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

poehbear
komt net kijken
komt net kijken

830?

#6 Bericht door poehbear » maandag 16 oktober 2006, 19:08

Hoi Allen

Sorry dat ik zo even binnen val.
Ik ben in het zelfde schuitje als jullie gestapt en eveneens druk bezig mijn vriendin uit Thailand naar Nederland te halen.

Alleen mijn vraag hoe kom je op 830 eurie?
Volgens de laatste stand betaal je/u of zij voor haarzelf 331 Eurie om naar Nederland te komen om met iemand een gezin te vormen?

Alleen wanneer hij of zij op eigen initiatief naar Nederland komt hangt daar zón hoog prijskaartje aan.

Verder snap ik niet dat ze nu al aan die achterlijke inburgeringscurcus vast zitten terwijl deze pas in januari 2007 verplicht is?
Verplicht de Nederlandse taal leren hier ben ik volkomen mee eens maar dat inburgeringstoets slaat werkelijk nergens op, puur geldklopperij vind ik het.

Groet Johan

davenuman
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: 830?

#7 Bericht door davenuman » woensdag 18 oktober 2006, 20:08

poehbear schreef:Verder snap ik niet dat ze nu al aan die achterlijke inburgeringscurcus vast zitten terwijl deze pas in januari 2007 verplicht is?
Verplicht de Nederlandse taal leren hier ben ik volkomen mee eens maar dat inburgeringstoets slaat werkelijk nergens op, puur geldklopperij vind ik het.

Groet Johan
De WIB (Wet Inburgering Buitenland) is in maart 2006 ingegaan en is dus al verplicht. Dit houdt in dat er in het thuisland van de MVV-aanvrager een examen op de ambassade gedaan moet worden (à 350 euro).

De inburgeringscursus in Nederland gaat misschien wijzigen per januari 2007, maar dit is er volgens mij nog niet helemaal doorheen. Veel gemeenten klagen ook dat ze dit op zo'n korte termijn niet meer voor elkaar krijgen.

Voor meer info verwijs ik je naar de website http://www.buitenlandsepartner.nl

Ik heb daar destijds heel veel aan gehad.

Gr.

Dave

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » donderdag 19 oktober 2006, 10:16

poehbear schreef: Alleen mijn vraag hoe kom je op 830 eurie?
Volgens de laatste stand betaal je/u of zij voor haarzelf 331 Eurie om naar Nederland te komen om met iemand een gezin te vormen?
zonder MVV komt ze er niet in en die kost 830 euro.
eenmaal in nederland mag ze dan ook nog 188 euro aftikken voor een verblijfsvergunning
Verder snap ik niet dat ze nu al aan die achterlijke inburgeringscurcus vast zitten terwijl deze pas in januari 2007 verplicht is?
het is ook alleen maar om de 'wilders meute' koest te houden.
en gelijktijdig nog even wat geld uit je zak te kloppen idd..

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » donderdag 19 oktober 2006, 11:24

het is ook alleen maar om de 'wilders meute' koest te houden.
en gelijktijdig nog even wat geld uit je zak te kloppen idd..[/quote]

Ben blij dat ik in Thailand woon :lol:

Geldklopperij meschien wel :shock: maar in Thailand kan je ook niet zomaar zonder geld een verblijfsvergunning krijgen, min 8000 euro.

Over Wilders lees eerst zijn programma over immigratiestop

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Afschaffen dubbele nationaliteit
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Bevorderen vrijwillige remigratie

Op een punt na rood moet ik hem toch wel wat gelijk geven, het heeft niet zoveel betrekking op jouw en je vrouw .

Neutraliseren is zeker veel duurder dan in Nederland .

In Thailand kom jij nooit in de regering .

Nederland is erg coulant met buitenlanders op dit moment.

En als ze maar alles zo door laten gaan hebben ze over 25 jaar niets meer te zeggen in eigen land en zijn ze gaanderweg langzaam een subkolonie geworden.

Thailand is dit nooit geweest en laat het niet toe.

Van mij mag iedereen overal ter wereld wonen maar pas je wel aan aan en ga niet vertellen wat je niet wil en wat je wel wil,en eisen stellen je weet van te voren wat de verschillen in cultuur en wetten zijn .

Hou er rekening mee dat jij een buitenlander in Thailand bent
en dus te GAST, dan zal men ook heel GASTVRIJ tegen jou zijn .
en kun je zeer goed leven hier.

Als je vrouw in Nederland een bourka zou dragen kan men haar niet herkennen sommige van hen zijn uiterst destruktief geweest zoals bekend .

Als je in Thailand een geel shirt draagt wat niet verplicht is maar men zal je daarom niet minder respecteren maar juist prijzen .

enz enz

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jim » donderdag 19 oktober 2006, 12:01

maar in Thailand kan je ook niet zomaar zonder geld een verblijfsvergunning krijgen, min 8000 euro.
maar die 8000 euro blijft wel van jou ;)
in nederland moet je echt 1000 euro betalen om je verblijfsvergunning te 'krijgen'.
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
thai zijn ook niet-westerse allochtonen.

dan zou ik 5 jaar gescheiden moeten leven van m'n vrouw en eventuele kinderen?
dat is toch te gek voor woorden.
Afschaffen dubbele nationaliteit
pure discriminatie op nationaliteit.
er zijn een hoop landen waar je je nationaliteit niet kan opgeven.
ook krijg je dan rechtsongelijkheid.
als een amerikaan zijn nationaliteit opgeeft kan hij in amerika gewoon z'n grond en huizen behouden.
je weet zelf wel wat er gebeurt als een thai dat doet.

voor de rest heeft hij voornamelijk anti moslim standpunten en die doen het goed op 't moment.
Nederland is erg coulant met buitenlanders op dit moment.
nederland is groot geworden door (en over de rug van) buitenlanders.
bakellende zei pas nog dat we terug moesten naar de VOC mentaliteit (slavernij, drugshandel, piraterij).

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » donderdag 19 oktober 2006, 15:02

Beste Jim ik begrijp je stand punt heel goed
ga hier verder niet op in want dan raken we ver oftopic

Wel een vraag, als Thailand voor 95 % uit moslims zou bestaan ging je er dan over 5 jaar nog wonen.
Waarom vind je Thailand zo leuk ?

Ik kan bepaalde standpunten van Wilders perfect verdedigen ik ben in nogal wat moslimstaten geweest en ken de systemen daar,
dan zijn Nederland en Thailand schatjes van Landen .

En als je dan over discriminatie begint van moslims ga dan maar eens kijken welke wetten en regels ze zelf toepassen in hun systeem
Som Nam Na :shock:

Als je meer over die systemen wilt weten stuur me maar een PB
maar ik ben bang dat je broek er van af zal zakken .

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jim » donderdag 19 oktober 2006, 15:37

Ben schreef:Wel een vraag, als Thailand voor 95 % uit moslims zou bestaan ging je er dan over 5 jaar nog wonen.
dan had mijn vrouw waarschijnlijk ook moslima geweest en was ik niet met haar getrouwd.
niet omdat ik iets tegen moslims heb, maar omdat je als atheist niet met een moslima kan trouwen ;)
Ik kan bepaalde standpunten van Wilders perfect verdedigen ik ben in nogal wat moslimstaten geweest en ken de systemen daar,
maar als een meerderheid van nederland het sharia(sp?) wilt invoeren dan moet dat ook mogelijk zijn anders wonen we hier gewoon in een dictatuur en zijn we geen haar beter dan de systemen die zo verafschuwd worden.
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
slaat dus helemaal nergens op.
En als je dan over discriminatie begint van moslims ga dan maar eens kijken welke wetten en regels ze zelf toepassen in hun systeem
maar daarom hoeven wij hier niet het zelfde te doen

en zo makkelijk is het nu ook weer niet om europa binnen te komen.
dat is te zien aan al die bootjes met vluchtelingen die spanje proberen te halen.

meneer wilders wil er nog even een schepje boven op doen.
het dus gewoon 100% onmogelijk maken om samen met je non-eu partner een bestaan op te bouwen.

laat hij eerst z'n eigen buitenlandse vrouw deporteren.
die had hij namelijk al binnengehaald voor hongarije bij de eu kwam.

raar toch dat je hem daar nooit over hoort.

Ben
Expat
Expat

#13 Bericht door Ben » donderdag 19 oktober 2006, 15:49

Jim schreef:
Ben schreef:Wel een vraag, als Thailand voor 95 % uit moslims zou bestaan ging je er dan over 5 jaar nog wonen.
dan had mijn vrouw waarschijnlijk ook moslima geweest en was ik niet met haar getrouwd.
niet omdat ik iets tegen moslims heb, maar omdat je als atheist niet met een moslima kan trouwen ;)
maar als een meerderheid van nederland het sharia(sp?) wilt invoeren dan moet dat ook mogelijk zijn anders wonen we hier gewoon in een dictatuur en zijn we geen haar beter dan de systemen die zo verafschuwd worden.
slaat dus helemaal nergens op.
maar daarom hoeven wij hier niet het zelfde te doen

en zo makkelijk is het nu ook weer niet om europa binnen te komen.
dat is te zien aan al die bootjes met vluchtelingen die spanje proberen te halen.

meneer wilders wil er nog even een schepje boven op doen.
het dus gewoon 100% onmogelijk maken om samen met je non-eu partner een bestaan op te bouwen.

laat hij eerst z'n eigen buitenlandse vrouw deporteren.
die had hij namelijk al binnengehaald voor hongarije bij de eu kwam.

raar toch dat je hem daar nooit over hoort.
Ik wil best reageren maar niet op het Thailand forum to much oftopic .

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » donderdag 19 oktober 2006, 15:53

misschien dat chang een aparte categorie kan maken :D

ik denk dat het net zo ontopic is als de categorie 'visa nederland'
als meneer wilders z'n zin krijgt kan deze namelijk ook opgeheven worden ;)

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » donderdag 19 oktober 2006, 16:35

Jim schreef:misschien dat chang een aparte categorie kan maken :D

ik denk dat het net zo ontopic is als de categorie 'visa nederland'
als meneer wilders z'n zin krijgt kan deze namelijk ook opgeheven worden ;)

Nou dan laat ik het aan Chang over.

Maar ik ben er niet voor om hier politieke discussieste voeren van die aard en dan bedoel ik discriminatie welke partij wel of niet daar zijn andere forums voor lijkt mij. laten we het maar bij Thailand houden en een klein beetje Nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”