Afegelopen maart/april zijn mijn vriend en ik een maand in Thailand geweest, voor mij was het de eerste keer, voor mijn vriend de 5de keer. We zijn beiden helemaal weg van Thailand...

We zijn na een dagje Khao San Road met de trein wat zuidelijker gegaan, naar Ko Tao en Ko Phan-Ngan, daarna een paar dagen Rajong/Ko Samet om een vriend op te zoeken die daar woont, daarna zijn we een weekje op Ko Chang geweest. Ko Chang is het eiland dat ons het meeste aanspreekt qua sfeer en omgeving ed....
Volgend jaar januari/februari gaan we weer een maand....en om eerlijk te zijn trekken de eilanden ons toch het meest, we houden niet van die massatoerisme plaatsen zoals Phuket en Pattaya enzo, Ko Samui hoeft voor ons ook niet, maar ik heb al een en ander gelezen en het schijnt nu toch erg rustig te zijn ivm de tsunami op bv. Phuket.....En als het daar echt zo mooi is, is straks misschien de ideale tijd voor ons om erheen te gaan.....
Omdat ik toch heel Thailand wil leren kennen, wil ik ook naar het Noorden en Oosten, maar daar ga ik geen weken doorbrengen, wil er gewoon eens geweest zijn zeg maar......
Wie heeft er nu een goed advies (buiten Ko Tao en Ko Phan-Ngan) van wat aan te raden is ook ivm de tsunami, waar het niet heel toeristisch is, en je eenvoudige resorts hebt en een goede sfeer en goed eten natuurlijk.....