Jullie mening....

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thyrsje
heeft ervaring
heeft ervaring

Jullie mening....

#1 Bericht door Thyrsje » vrijdag 29 juli 2005, 12:11

Hoi iedereen!

Afegelopen maart/april zijn mijn vriend en ik een maand in Thailand geweest, voor mij was het de eerste keer, voor mijn vriend de 5de keer. We zijn beiden helemaal weg van Thailand...:D

We zijn na een dagje Khao San Road met de trein wat zuidelijker gegaan, naar Ko Tao en Ko Phan-Ngan, daarna een paar dagen Rajong/Ko Samet om een vriend op te zoeken die daar woont, daarna zijn we een weekje op Ko Chang geweest. Ko Chang is het eiland dat ons het meeste aanspreekt qua sfeer en omgeving ed....

Volgend jaar januari/februari gaan we weer een maand....en om eerlijk te zijn trekken de eilanden ons toch het meest, we houden niet van die massatoerisme plaatsen zoals Phuket en Pattaya enzo, Ko Samui hoeft voor ons ook niet, maar ik heb al een en ander gelezen en het schijnt nu toch erg rustig te zijn ivm de tsunami op bv. Phuket.....En als het daar echt zo mooi is, is straks misschien de ideale tijd voor ons om erheen te gaan.....

Omdat ik toch heel Thailand wil leren kennen, wil ik ook naar het Noorden en Oosten, maar daar ga ik geen weken doorbrengen, wil er gewoon eens geweest zijn zeg maar......

Wie heeft er nu een goed advies (buiten Ko Tao en Ko Phan-Ngan) van wat aan te raden is ook ivm de tsunami, waar het niet heel toeristisch is, en je eenvoudige resorts hebt en een goede sfeer en goed eten natuurlijk.....

Sanne

#2 Bericht door Sanne » zaterdag 30 juli 2005, 22:54

Wij zijn o.a op Ko Samui geweest en verbleven in het noorden van het eiland, 'Maenam Beach' , echt super rustig, prachtige hutjes pal op het strand, we lagen vaak met z'n tween op het strand (op een enkeling na, ok :) ) Super relaxed gehad! Met de taxi/ tuk tuk of whatever ben je binnen 20 minuten in het drukkere gedeelte van Ko Samui.

Ko Phi Phi blijft toch ook echt een paradijsje hoor. Nu na de tsunami schijnt het er een stuk rustiger te zijn..overweeg ook eens om die kant op te gaan, écht de moeite waard! :P

Sanne

Thyrsje
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door Thyrsje » zondag 31 juli 2005, 02:01

Hoi Sanne,

Bedankt voor je reactie, blij dat er nog iemand reageert hier.... :)

We overwegen ook wel om die kant op te zoeken hoor, we zien het nog wel.... :D

In welke periode ben je toen op Samui geweest dan?

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door stevenl » zondag 31 juli 2005, 05:26

Hetzelfde wat voor Samui geldt geldt ook voor Phuket (ook een eiland trouwens). Patong is de bekendste plaats en erg druk, plaatsen als Kata en Karon zijn al een stuk rustiger. En er zijn nog een hoop andere plaatjes waar je heerlijk rustig kunt verblijven, zelfs midden in het hoogseizoen.

Phuket is inderdaad rustig op het moment, maar het is ook laagseizoen nu. Heel moeilijk in te schatten wat het laagseizoen- en wat het tsunami-effect is.

Gast

#5 Bericht door Gast » zondag 31 juli 2005, 10:55

Wij zijn in september op Samui geweest, prima weer gehad overigens..

Edje
Expat
Expat

#6 Bericht door Edje » zondag 31 juli 2005, 21:01

stevenl schreef:Hetzelfde wat voor Samui geldt geldt ook voor Phuket (ook een eiland trouwens). Patong is de bekendste plaats en erg druk, plaatsen als Kata en Karon zijn al een stuk rustiger. En er zijn nog een hoop andere plaatjes waar je heerlijk rustig kunt verblijven, zelfs midden in het hoogseizoen.

Phuket is inderdaad rustig op het moment, maar het is ook laagseizoen nu. Heel moeilijk in te schatten wat het laagseizoen- en wat het tsunami-effect is.
Phuket is geen eiland omdat het verbonden is met het vaste land dmv een brug. Dit noemen wij schiereiland.
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » maandag 01 augustus 2005, 00:58

Het is wel een eiland. Een schier eiland is het wanneer door een smal landtong wordt verbonden aan het vaste land! Een brug is geen land onderdeel...

Phuket is daadwerkelijk een eiland.

Edje
Expat
Expat

#8 Bericht door Edje » maandag 01 augustus 2005, 19:29

Manuel schreef:Het is wel een eiland. Een schier eiland is het wanneer door een smal landtong wordt verbonden aan het vaste land! Een brug is geen land onderdeel...

Phuket is daadwerkelijk een eiland.
OK Manuel, niet mee eens, het maakt niet uit hoe het met het vaste land verbonden is. Het is een niet loskoppelbare verbinding, dus een schiereiland. Als je Mohamed even zijn gang laat gaan is het weer een eiland.
Groetjes; Edje

karinaa

#9 Bericht door karinaa » dinsdag 02 augustus 2005, 13:03

Koh Lanta is misschien wel een tip, een lekker rustig en vriendelijk eiland, niet echt veel toeristen; bij het somewhere else resort hebben wij onze plek gevonden, nog dagelijks denk ik hieraan terug, en zou zo best even aan willen schuiven aan tafel, ik heb nergens anders zo lekker gegeten als daar, en dat terwijl het eten overal in thailand super is.

Thyrsje
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door Thyrsje » dinsdag 02 augustus 2005, 22:04

karinaa schreef:Koh Lanta is misschien wel een tip, een lekker rustig en vriendelijk eiland, niet echt veel toeristen; bij het somewhere else resort hebben wij onze plek gevonden, nog dagelijks denk ik hieraan terug, en zou zo best even aan willen schuiven aan tafel, ik heb nergens anders zo lekker gegeten als daar, en dat terwijl het eten overal in thailand super is.
Ja heb ik ook aan zitten denken ja, lijkt me wel leuk daar... :D

Thyrsje
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door Thyrsje » maandag 24 oktober 2005, 00:08

Nou onze reis is geboekt.... :D

29 Januari vertrekken we voor een maand naar BKK!!!! We weten nog steeds niet waar we heen willen, we weten ook niet hoe het nu staat met het toerisme na de tsunami enzo, iemand nog tips misschien hier? Zoals gezegd willen we graag wat eilanden bezoeken, maar Pattaya-praktijken zitten we niet op te wachten!!

Behalve Ko Lanta iemand nog leuke ideeen?

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Isaan

#12 Bericht door JohanS » maandag 24 oktober 2005, 07:22

Het noorden heb ik alleen 10 jaar geleden gedaan en kan er dus niet veel over vertellen.
In het noordoosten of Isaan heb ik meerdere keren rondgetrokken en je kan op onze website veel foto's, hotel info enz. hierover vinden
Op de link pagina's veel links naar site over Isaan.

http://www.thaitravel.tl

Sanne

#13 Bericht door Sanne » zaterdag 29 oktober 2005, 09:47

Hoi Thyrsje,

Als je ideeen op wilt doen wat betreft de route, je zou een kijkje kunnen nemen op onze site, waar onze reisverslagen staan, misschien hebben jullie er wat aan!

Alvast heel veel plezier!

Groetjes Sanne

Sanne

#14 Bericht door Sanne » zaterdag 29 oktober 2005, 09:48

Oeps, wel handig om de site te vermelden, anders kom je niet echt ver h@e.. :lol:

http://www.freewebs.com/onzereizen

Paula
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door Paula » zondag 30 oktober 2005, 12:24

Hai Sanne, ik heb je site bekeken; erg leuk om te lezen!
Ik heb alleen een vraagje; over een kleine twee weken reizen wij af naar Thailand om daar rond te gaan reizen. Wij willen onze reis eindigen ergens aan de Andaman Zee. Alleen waar....dat weten we nog niet precies. Eenerzijds denken we aan Phuket om vanuit daar dagtrips te maken naar alle mooie eilandjes, aan de andere kant denken we aan Krabi.
Kan jij vertellen wat je van Krabi vond? Over Phuket ben je niet erg te spreken geloof ik he!?
We hebben ook nog gedacht aan een van de eilandjes zelf, maar het lijkt mij makkelijker om vanuit een grotere plaats (Phuket, Krabi) dagexcursies te regelen, dan wanneer je op een (klein) eilandje zit.

Graag je menig hierover! Thankx!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”