nationaal park khao Yai

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
suzanne

nationaal park khao Yai

#1 Bericht door suzanne » maandag 13 juni 2005, 17:04

Ik vroeg mij af iemand hier weleens naar nationaal park khao Yai gelegen in de centrale laagvlakte, is geweest en hoe dat bevallen is, heb er over gelezen en het lijkt me een mooie plek om een dag of een aantal dagen door te brengen al of niet met een gids, misschien zijn er mensen die wat weten over de prijzen, ook het vervoer vanuit bangkok etc, alvast bedankt

David74

#2 Bericht door David74 » woensdag 15 juni 2005, 09:22

Khao Yai is leuk, het is ook makkelijk te bereiken vanuit BKK (weet niet precies waar vandaan, wij kwamen vanuit het noorden), maar het is niet zo makkelijk "zelf" te doen. Het is groot, dus als je geen tour doet moet je eigen vervoer hebben. Wij hebben een brommer bij de ingang gehuurd (zeg maar gerust geleend) en zo was het toch te doen. Een tour kun je makkelijk boeken bij ho(s)tels buiten het park. In Pak Chong zijn ook tours te boeken. Terug in NL goede verhalen gehoord over Greenleaf guesthouse. Wij sliepen in Pak Chong in het Phubade Hotel. Geen aanrader, wel goedkoop (180 bht)! Sang Thaew naar park was makkelijk, als je echter lang wilt blijven in het park is er geen sang thaew meer terug (stopt na ong. 16.00 met rijden). Dan wordt het dus liften...
In het park kun je ook verblijven (prijzen hangen af van waar je zit, volgens mij was er al een dorm voor 100, en bungalows voor 2 vanaf ong. 700/800 bht) en daar kun je ook (nacht)tours regelen. Deze accom is midden in het park, je kunt ook kamperen op diverse plekken. Maar nogmaals, als je geen eigen vervoer hebt dan moet je volgens mij dus een lift zien te regelen.
Over het park zelf tenslotte: de geluiden waren prachtig, de scenery ook, het spotten van veel dieren was echter moeilijk. Wel Makaken gezien en ook veel vogels. Er schijnen nog veel meer beesten te zijn, maar die laten zich overdag vaak niet zien (en dan nog, het is erg dicht bebost dus dan kan je ze nog niet zien).
Kijk voor meer info op: http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/st ... pid=9&lg=2.

Veel plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”