Registratie referendum begonnen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie referendum begonnen

#91 Bericht door RuudThai » woensdag 30 maart 2016, 11:38

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Registratie referendum begonnen

#92 Bericht door Jim » donderdag 31 maart 2016, 22:50

,,Bizar en schokkend''.

Zo noemt Tweede Kamerlid Kees Verhoeven van D66 het nieuws dat de initiatiefnemers van het referendum over het verdrag tussen de EU en Oekraïne daarmee eigenlijk gewoon Nederland uit de EU willen zien te krijgen.

Arjan van Dixhoorn en Pepijn van Houwelingen van het Burgercomité EU zeggen donderdag in NRC Handelsblad dat ze vooral tegen Europa zijn. „Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen”, aldus voorzitter Van Dixhoorn.

(..)

Het comité wil zich eigenlijk kunnen uitspreken over een Nexit, het uittreden van Nederland uit de Europese Unie, zoals de Britten dat wel kunnen gaan doen over een Brexit. „Een Nexit-referendum is tot nu toe niet mogelijk. Daarom grijpen wij alle mogelijkheden aan om de relatie tussen Nederland en de EU onder spanning te zetten”, stelt Van Dixhoorn.

..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Registratie referendum begonnen

#93 Bericht door Korat » vrijdag 01 april 2016, 02:55

http://www.nu.nl/politiek/4239820/groep ... raine.html

Het was (en is) volgens dit artikel wel degelijk de bedoeling om de Oekraine lid te laten worden van de EU..
Nederland is weliswaar tegen, maar de kritikasters (..dit verdrag is een opstap naar lidmaatschap..) blijken gewoon gelijk te hebben.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie referendum begonnen

#94 Bericht door prajak » vrijdag 01 april 2016, 03:59

Op termijn zie ik ze wel lid worden net als Turkije. Het is een deel van Europa, waarom niet, en zitten dichter bij Europa dan Turkije.

Litouwen, ook een ex USSR staat, is mede lid geworden omdat Litouwers zo mooi kunnen zingen (grapje, niet van mij, van Hans Liberg... :giggle2: )

Ik wacht het wel af. De kiezer heeft altijd gelijk zoals je weet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie referendum begonnen

#95 Bericht door RuudThai » zondag 03 april 2016, 11:03

http://static0.persgroep.net/volkskrant ... ekY0T0RJMw

Ik geloof er overigens niks van dat zoveel mensen weten wat er in het verdrag staat. Een stukje verder in het artikel staat nl.: Tekenend is dat ondanks alle publiciteit slechts 3 procent van de Nederlanders 'goed' op de hoogte zegt te zijn van de inhoud van het verdrag. Maar liefst 64 procent weet naar eigen zeggen 'helemaal niet' of maar 'een heel klein beetje' wat er in staat.

En ik geloof ook helemaal niks dat 43 % van de kiezers van plan is om te gaan stemmen. Ja, "van plan" maar het echt doen is nog wat anders. Als het op 6 april toevallig guur weer met regen is dan kruipen ze liever achter de tv met een potje bier o.i.d. Hoezo Oekraïne? Hoezo referendum? :crazy:

Het hele artikel in De Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/binnenland/ja- ... ~a4274294/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie referendum begonnen

#96 Bericht door prajak » zondag 03 april 2016, 14:25

Los van het onderwerp, ik heb Chang gevraagd hoe om te gaan met heel lange foto's. Probleem is dat de kleinste pix maat die 'mijn album' aanvaardt 400 is en je vergoot navenant de lange zijde als ik in paint.net de resize optie open.

Wat ik nu doe is het ding op fotopapier printen, knippen, onder elkaar leggen en scannen.
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 04 april 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Registratie referendum begonnen

#97 Bericht door Korat » zondag 03 april 2016, 15:04

RuudThai schreef:
Ik zie dat het een beetje groot wordt dus moet je schuiven maar ik weet niet hoe deze image kleiner te krijgen, sorry dus.
Als je Windows Live photogalary hebt:
afbeeling opslaan
Openen met photogalary, naar tabblad 'bewerken". daar de tekst 'formaat aanpassen' selecteren.
Als je de toepassing niet hebt kun je die gratis downloaden bij Microsoft. Je kunt er ook een uitbreiding bij downloaden om ingewikkelder dingen te doen.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2400
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Registratie referendum begonnen

#98 Bericht door serpay » zondag 03 april 2016, 18:36

hij is weg met een zeer duidelijke NEE.
wat een bangmakers in nederland...

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Registratie referendum begonnen

#99 Bericht door Lammert de Haan » maandag 04 april 2016, 16:55

serpay schreef:hij is weg met een zeer duidelijke NEE.
wat een bangmakers in nederland...
Hetzelfde zou Poetin gedaan hebben, zou hij mogen stemmen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Registratie referendum begonnen

#100 Bericht door driver » maandag 04 april 2016, 17:02

Ik zit fijn met de motor in Duitsland als dat referendum gedoe begint en ik machtig ook niemand als dat zou kunnen onze 2 stemkaarten liggen allang in de kliko.

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie referendum begonnen

#101 Bericht door RuudThai » maandag 04 april 2016, 17:32

serpay schreef:hij is weg met een zeer duidelijke NEE.
wat een bangmakers in nederland...
Wie is weg bij een duidelijk nee? Mark Rutte? O, maar dan ga ik zeker nee stemmen want dat laat ik me niet ontnemen! :thumbsup: :giggle:

Overigens zie ik dat er in NL woensdag guur weer wordt verwacht dus dan komt er vast geen 30 % opdraven. :worshippy:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Registratie referendum begonnen

#102 Bericht door Lammert de Haan » maandag 04 april 2016, 17:47

RuudThai schreef:
serpay schreef:hij is weg met een zeer duidelijke NEE.
wat een bangmakers in nederland...
Wie is weg bij een duidelijk nee? Mark Rutte? O, maar dan ga ik zeker nee stemmen want dat laat ik me niet ontnemen! :thumbsup: :giggle:

Overigens zie ik dat er in NL woensdag guur weer wordt verwacht dus dan komt er vast geen 30 % opdraven. :worshippy:
Als dat heel duidelijk is (maar ik blijf het op woensdag in de gaten houden natuurlijk), dan ga ik tactisch stemmen door niet aan de stemming deel te nemen. Ik ben niet van plan om dan mee te werken aan het behalen van de vereiste 30%!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2400
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Registratie referendum begonnen

#103 Bericht door serpay » maandag 04 april 2016, 18:47

RuudThai schreef:
serpay schreef:hij is weg met een zeer duidelijke NEE.
wat een bangmakers in nederland...
Wie is weg bij een duidelijk nee? Mark Rutte? O, maar dan ga ik zeker nee stemmen want dat laat ik me niet ontnemen! :thumbsup: :giggle:

Overigens zie ik dat er in NL woensdag guur weer wordt verwacht dus dan komt er vast geen 30 % opdraven. :worshippy:
Mijn stembiljet want ik zit in thailand.
Deze plaatsing heeft een tijdje geduurd vandaar ruud

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie referendum begonnen

#104 Bericht door RuudThai » woensdag 06 april 2016, 17:48

Momenteel rond 18 uur in Nederland ligt de opkomst rond de 16 % in de grote steden. Op de regenradar zie ik dat het in een groot deel van Nederland flink zou moeten regenen en waaien met een temperatuur onder de 10 C zakkend. Dat is niet bevorderlijk voor de lust om naar het stembureau te gaan. Dus ik verwacht en hoop dat de opkomst onder de 30 % zal blijven.
Ik heb dus ook niet mijn stem naar de ambassade gestuurd want ik hoop dat dit onzinnige anti-EU referendum ongeldig wordt. :neus:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Registratie referendum begonnen

#105 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 06 april 2016, 18:09

RuudThai schreef:Momenteel rond 18 uur in Nederland ligt de opkomst rond de 16 % in de grote steden. Op de regenradar zie ik dat het in een groot deel van Nederland flink zou moeten regenen en waaien met een temperatuur onder de 10 C zakkend. Dat is niet bevorderlijk voor de lust om naar het stembureau te gaan. Dus ik verwacht en hoop dat de opkomst onder de 30 % zal blijven.
Ik heb dus ook niet mijn stem naar de ambassade gestuurd want ik hoop dat dit onzinnige anti-EU referendum ongeldig wordt. :neus:
Ik volg het nieuws ook, RuudThai en ben van plan om tactisch te stemmen door niet aan de stemming deel te nemen. Ik ben nl. niet van plan om de tegenstemmers te helpen aan het behalen van de vereiste 30%! :happyno:

Overigens schijnt in Heerenveen de zon (zolang als het duurt), maar is het wel frisjes.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”