Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & roken)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & rok

#91 Bericht door ron » donderdag 21 februari 2013, 03:12

Mischien iets voor julie? (7000thb/pm)
3 slaapkamers,4 badkamers......
Staat trouwens nog veel meer op deze site.

http://www.chiangmailannahouse.com/hous ... ct_id=1356

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#92 Bericht door Hua Thale » donderdag 21 februari 2013, 03:39

(boiler Een apparaat waarmee warm water wordt geproduceerd. Het water in een groot reservoir of voorraadketel verwarmd. Een nadeel van de boiler is dat bij intensief en langer warm water verbuik dit tijdelijk "op" kan raken en er tijdelijk alleen lauw of koud water beschikbaar is)

(Geiser)Je weet wel die dingen van vroeger thuis in de keuken.

(geiser) Een apparaat dat warm water produceert door verhitting. Meestal wordt er gas gestookt. Maar ook een electirsche geisers bestaan. Het woord geiser is trouwens afkomstig uit het IJslands. Hiermee worden in het IJslands de hete zeer hoog spuitende vulkanische warmwaterbronnen bedoeld)

Kortom zolang je genoeg gas en water heb kan je tot de kerst onder het hete water blijven staan.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door ron » donderdag 21 februari 2013, 07:59

Hoi Genesis.

Ook condo,s voor weinig in alle buurten van CM.
Je kan ook zoeken op stadsgedeelten,rechts staat de plattegrond.
Hieronder condo,s voor 4000-4500thb in het centrum.

http://www.chiangmailannahouse.com/resu ... CityCenter

Prijzen zijn wel even wat anders dan hier in Pattaya.....
Succes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#94 Bericht door nbreeker » donderdag 21 februari 2013, 08:12

Geneses die ruimte waar die gasboiler hangt is daar genoeg ventilatie aanwezig zodat je niet binnenkort alleen overblijft met je vriendin,omdat de rest van de familie aan een overdosis van
koolmonoxide de kraaienmars heeft geblazen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#95 Bericht door nbreeker » donderdag 21 februari 2013, 08:19

Hua Thalae schreef:Afbeelding

Een heel ander ding kan je ook gewoon een half uur onder staan komt er nog steeds water uit :clap:
Met een rood/wit draadje en een kastje voor de stroom.
Zal wel "Niks" zijn volgens Ed maar goed hier is het :thumbsup:
Nee misschien vind Edje het niks,nu neem dan maar van mij aan dat het dan ook niks is want hij weet wel waar hij het overheeft.Nu als er alleen een rood en wit draadje uitkomt dan is dat gevaarte al niet geaard,en stroom en water ondanks dat ik mechanisch opgeleid ben kan ik je wel vertellen dat zijn geen vrienden van elkaar,misschien dat je straks zomaar op een vreemde manier staat te dansen als je denkt een douche te nemen en mag je je vrouw wel inlichten je niet aan te raken maar de hoofdschakelaar uit te zetten want als die ook op z'n Belgisch is aan gesloten zal hij wel niet trippen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door Hua Thale » donderdag 21 februari 2013, 08:47

Het nadeel van elke boiler breeker het volume vrouw wilde deze optie vele jaren terug.
Meer water op "Voorraad" tevens (Vooral) beter voor een bad wat er onder ligt.
Tegen die tijd dat je een bad vol heb met een doorstroomtoestel is het water weer koud.
Water is warmer (75 graden iets wat je met een doorstroomtoestel nooit haalt)
Slecht te zien maar het rode draadje is de aarde.
Als je wat beter kijk zie je dat het witte draad naar boven gaat naar dat kastje en de rode draad naar de boiler.
Zal voor Nederlandse begrippen anders moeten maar heb er alle vertrouwen in dat het ding 100% veilig is.
Woonde in Nederland in een huis waar alleen geaarde bedrading in de keuken was trouwens goedgekeurd en wel.
Dus ja of het nu op zijn "oud" Belgisch of Nederlands is of nieuw Thailand is een ieder heeft daar zo zijn kijk op.
Apparatuur in natte ruimtes zijn bij mij geaard en de wasmachine met een korte koperen pen grondwater niveau is hier in Thailand niet stabiel dus ja of het genoeg is zal nooit niemand weten.

P.s. Welke bedoel je met trippen
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#97 Bericht door nbreeker » donderdag 21 februari 2013, 12:19

nbreeker schreef:
Hua Thalae schreef:Afbeelding

Een heel ander ding kan je ook gewoon een half uur onder staan komt er nog steeds water uit :clap:
Met een rood/wit draadje en een kastje voor de stroom.
Zal wel "Niks" zijn volgens Ed maar goed hier is het :thumbsup:
Nee misschien vind Edje het niks,nu neem dan maar van mij aan dat het dan ook niks is want hij weet wel waar hij het overheeft.Nu als er alleen een rood en wit draadje uitkomt dan is dat gevaarte al niet geaard,en stroom en water ondanks dat ik mechanisch opgeleid ben kan ik je wel vertellen dat zijn geen vrienden van elkaar,misschien dat je straks zomaar op een vreemde manier staat te dansen als je denkt een douche te nemen en mag je je vrouw wel inlichten je niet aan te raken maar de hoofdschakelaar uit te zetten want als die ook op z'n Belgisch is aan gesloten zal hij wel niet trippen.
Hua Thalae schreef:Het nadeel van elke boiler breeker het volume vrouw wilde deze optie vele jaren terug.
Meer water op "Voorraad" tevens (Vooral) beter voor een bad wat er onder ligt.
Tegen die tijd dat je een bad vol heb met een doorstroomtoestel is het water weer koud.
Water is warmer (75 graden iets wat je met een doorstroomtoestel nooit haalt)
Slecht te zien maar het rode draadje is de aarde.
Als je wat beter kijk zie je dat het witte draad naar boven gaat naar dat kastje en de rode draad naar de boiler.
Zal voor Nederlandse begrippen anders moeten maar heb er alle vertrouwen in dat het ding 100% veilig is.
Woonde in Nederland in een huis waar alleen geaarde bedrading in de keuken was trouwens goedgekeurd en wel.
Dus ja of het nu op zijn "oud" Belgisch of Nederlands is of nieuw Thailand is een ieder heeft daar zo zijn kijk op.
Apparatuur in natte ruimtes zijn bij mij geaard en de wasmachine met een korte koperen pen grondwater niveau is hier in Thailand niet stabiel dus ja of het genoeg is zal nooit niemand weten.

P.s. Welke bedoel je met trippen
Als er lekstroom ontstaat of kortsluiting moet die schakelaar naar uit gaan dus dan is hij getript en als je weer stroom wilt hebben moet je hem weer resetten.Dus weer aanschakelen blijkt het dan nog niet goed te zijn schakeld hij gelijk weer af ,hoef je zelf niets aan te doen.Maar jij schrijft er komt een wit en een rood draadje uit dus dan maak er uit op dat het niet geaard is ,maar de rode is dus de aarde en dat witte snoer daar zitten twee draadjes in dus komen er uit jou boiler totaal drie draadjes,de + en de - en de aarde.Help me nou eens Edje.

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#98 Bericht door prajak » donderdag 21 februari 2013, 15:33

Plus en min is gelijkstroom, meen ik me te herinneren. Fase/Life en nul is bij wisselstroom. Ik heb een centrale aardlek hangen en dat moet veiligheid geven.

En ik moet nog wat kwijt over stroom maar broer komt in maart en die leg ik het wel voor.

Edje
Expat
Expat

#99 Bericht door Edje » donderdag 21 februari 2013, 17:24

.Help me nou eens Edje.

Op de afgebeelde foto ontdek ik niets van een rode en witte draad, maar OK.
Indien maar twee aansluitdraden (normaal in Th.) zijn deze bedoeld voor de voeding 230V. Er zit meestal een aparte aansluitklem voor de aarde. Deze moet aangesloten worden via een electrode die je in de grond slaat. Zeker niet vergeten.
Wat mij wel weer opvalt; de automaat, deze is niet IP 40 (spatwaterdicht) zit in de directe omgeving van de boiler en in dezelfde natte ruimte. (aangenomen in de badkamer).
Alweer een zeer onveilige situatie.
Rode en witte draadjes ?. Wat is het vermogen?

Overigens heb ikzelf ook een elektrische boiler, aangesloten volgens mijn normen (NEN 1010). Deze wordt ook nog voorzien van een eigen fabriekte voorziening in zonnewarmte, dus weinig energie verbruik.

Prajak:
+ en - is inderdaad gelijkstroom, Phase (Line) en nul is wisselstroom. Dit alles maakt niets uit in berekeningen. Gelijkstroom heeft een factor 1.41 hoger dan wisselstroom dus iets gevaarlijker.
Stel je vraag, dan weet je het meteen.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#100 Bericht door prajak » donderdag 21 februari 2013, 17:31

Morgen, Edje, dank je wel, maar ik zit al te gapen.....het was vanmorgen zo gruwelijk vroeg..... Morgen fysiotherapie, dan kan ik op de trekbank 25 minuten extra maffen....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#101 Bericht door ron » vrijdag 22 februari 2013, 11:45

Meer foto's zal ik later moeten proberen, internet is te traag voor uploaden met Imageshack

Genesis

Zal je wel even helpen Genesis. :cheesy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#102 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 15:47

Je hebt gelijk, maak je geen zorgen over het Thais eigendomsrecht. Als jij 150 kmh wil rijden kom je daar niet eens aan toe, dan ben je eerder opgestookt dan dat je een stuk papier kunt tekenen. :mrgreen:

Verder: als je koopt zou ik wel zorgen voor rechten. Mocht jouw dame eerder dan jij komen te overlijden en je hebt geen vruchtgebruik of lange lease (aangetekend op het kadasterpapier) dan sta je op straat wellicht nog voor je de crematie hebt kunnen bijwonen. En wat in huis staat ben je dan ook kwijt.

Laat je eens goed voorlichten en neem maatregelen. Jouw partner kan een ongeluk krijgen of een dodelijke ziekte.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#103 Bericht door Gardensafari » vrijdag 22 februari 2013, 22:56

genesis schreef:Prajak, inderdaad daar heb je een punt waar ik niet aan gedacht heb, want als zij het huis krijgt, prima dan moet dat bezien worden in de trend van alimentatie.

Maar als zij te overlijden komt dan komen de kaarten anders te liggen, daar heb ik niet aan gedacht, zal ik eens met haar bespreken, zal zien wat ze daar over te zeggen heeft.

Genesis
Lastig onderwerp in Thailand.
Praten over de dood is deze opzoeken.
Bijna een taboe in Thailand.
Mijn vrouw, die al vele jaren in Nl woont, heeft er nog steeds moeite mee.
Met name als het over haar dood gaat.
Met de mijne heeft ze minder moeite :crazy: :crazy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#104 Bericht door prajak » zaterdag 23 februari 2013, 02:22

Genesis, vruchtgebruik of long lease, aangetekend op het chanoot. Verder kun je beiden een testament maken op elkaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#105 Bericht door prajak » zaterdag 23 februari 2013, 04:27

Kai is er aan gewend dat ik er gemakkelijk over praat dat ik geen 90 zal worden. Dat ik een living will heb en in een bepaalde fase behandeling ga weigeren. Dat ik een testament heb. Dat ik rond ons huis zekerheden voor haar wil inbouwen.

Ik heb haar voorgerekend wat ze straks per maand nodig heeft en hoe lang ze bij verstandig beleid kan doen met mijn geld. 'Straks' is als haar ma er niet meer is en junior de scholing heeft afgerond.

Ze kwam er zelf mee dat de arts heeft gezegd dat haar ma nog maar een jaar te leven heeft. Het goede mens mankeert niks (zie ik aan de pillen) maar ze is gewoon oud en 'op'. Verstandige arts om dat te vertellen dan is de klap straks niet zo groot.

Jonge artsen reageren echt anders dan de ouwetjes vroeger zeker nu die wetgeving er is rond de laatste levensfase.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”