Politicoloog over de kandidaten van de PVV

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#91 Bericht door printen44 » zondag 13 februari 2011, 04:49

Een opiniepeiling wordt altijd gehouden door willekeurige mensen te vragen naar hun mening over een onderwerp. Uitde antwoorden kan je een uitslag maken. Voor Nederland met zijn 16 miljoen inwonersi is 1200 tot 1800 ondervraagde mensen voldoende om een redelijk afspiegeling te verkrijgen. Soms ondervraagd men maar 800 mensen, maar is de uitslag van die opiniepeilingen niet zo betrouwbaar. De meeste opiniepeilingen hebben een marge van +3% en -3%.

Bedrijven zoals supermarkketens doen vrijwel niets anders dan marktonderzoeken wat in de supermarkten in bepaalde wijken in de schappen moet staat.

Politieke partijen doen ook steekproeven. Zij huren die opiniepeilers in. Omroepen doen hetzelfde.

Meestal zijn de opiniepeilingen getrouwe afspiegelingen van de mening van de inwoners van het land.

Verkiezingspeilingen kunnen het weleens eens mis hebben, want de laatst peilingen zijn meestal een paar dagen voor een verkiezing. Stembuspeilingen zijn zeer betrouwbaar. Een paar minuten nadat de stembussen zijn gesloten krijgt men al een redelijk nauwkeurig beeld hoe er gestemd is.

Gallup en Nielsen zijn met peilingen begonnen. In de VS. Nielsen was erg bekend om de "Nielsen-ratings" van TV-programma's. Als de "Nielsen-rating" slecht was voor een TV-programma, werd die dan ook snel van de buis gehaald. In Nederland is die trend er ook wel een beetje, zeker bij de commerciele omroepen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#92 Bericht door dutch » maandag 14 februari 2011, 01:36

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#93 Bericht door elst99 » maandag 14 februari 2011, 03:13

Stt, Sst.... !!!!! Goed dat je het teruggevonden hebt :lol:

Het was dus niet alleen een idee van de Heer Wilders, de Heer Lubbers zelfs onder de PVDA heb je mensen die er over nadenken ;)
Zou ook wel juist zijn, als sommige forumgenoten, moeite hebben met namen schrijven, dat is gaan oefenen, tenslotte hebben ze daar ruimschoots de tijd voor. :o !
En het is veel makkelijker als ze denken! :D
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#94 Bericht door printen44 » maandag 14 februari 2011, 07:30

Overigens is dat plan, gebaseerd op het Deense model, allang afgeblazen.

Maar de Grote Geblondeerde Leider had het niet over asociale gezinnen, maar over "tuig". d.w.z. "three strikes and you out". Net iets anders dan asociale gezinnen, waar er in Nederland al in een aantal gemeentes voorzieningen zijn getroffen.

Met andere woorden, dat plan van de PvdA is meer dan anderhalf jaar geleden geopperd, is in de prullenmand beland.

Trouwens het plan ven de Grote Geblondeerde Leider komt ook niet van de grond, want Rutte heeft gelijk als hij zegt: "Die tuigkampen zijn er al, dat zijn namelijk gevangenissen".

Om erger te voorkomen, heeft de Grote Geblondeerde Leider de PVV-kandidaten voor de Provinciale Staten een spreekverbod opgelegd. Alleen de lijsttrekkers mogen verklaringen afleggen. Dat kan de Grote Geblondeerde Leider doen, want hij is de dictator in zijn partij. Hij is namelijk het het enigste lid van die partij. Geen wonder, want een aantal van die PVV-kandidaten moesten zich, voordat de verkiezingscampanje begon, al terugtrekken wegens hun verleden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#95 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 07:34

Die "aso containers" zijn niet voor heropvoeding bedoeld als je dat woord mag gebruiken. Ze zijn er om mensen die zich niet kunnen aanpassen bij elkaar te zetten. Het betreft zelfs gezinnen. Het betreft mensen die wel als "Tokkies" worden aangeduid en ja, je zult er maar naast wonen. "Niet-aangepasten" is een mooi woord.

Maar die heb je in Thailand ook, nota bene onder de farang. Midden in de nacht de stereo op 10 en dat maandenlang. Een dergelijke farang is met Thaise vrouw en kind de stad uit gezet door de politie.

De opmerking van Lubbers destijds was om jeugd die zich niet wilde aanpassen een soort begeleiding te geven en vooral nuttig bezig te zijn; sport, opleiding, werkplekken om discipline en een regelmatig leven aan te leren. Dat is primair een taak van de ouders en een extra effect van scholing maar ogenschijnlijk, of is het klaarblijkelijk, is die methode door groepen ouders verlaten en de school heeft al helemaal geen invloed meer. Als ze er al heen gaan....

Het Lubbers plan is destijds ten onrechte neergesabeld omdat hij een gevoelig woord gebruikte, "kampementen", maar het verdiende meer dan wat er van geworden is: een kreet in de geschiedenis.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#96 Bericht door dutch » maandag 14 februari 2011, 09:00

Of je het nu tuig noemt,of aso's of tokkies of wat dan ook,het gaat om het principe.
Eenieder auto of allo,die van zijn buurt of straat of stad een grote troep maakt cq met z'n handen of met woorden niet het NORMALE respect voor een ander kan opbrengen,is aan de beurt.
Wat ik bedoelde aan tegeven met mijn 2 links is dat zulk een gedachte in principe partijloos zou moeten zijn.
De thee drinkende -ogen en -gogen die de laatse tientallen jaren met duizenden zijn toegenomen,zien echter hun gemakkelijke boterham in gevaar komen. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#97 Bericht door greenthaiway » maandag 14 februari 2011, 09:34

Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt, kan mij voorstellen dat als je in een buurt woont met één of meerdere asociale families je daar last van hebt.
Je zal ze maar als buren hebben :evil:

Ik heb er niet de minste moeite mee dat de overheid maatregelen gaat nemen om dergelijke families samen in een woonoord speciaal voor hen bestemd te plaatsen.
Dat zal hen leren zich te gedragen.
Vraag mij af hoe zij zich voelen met aso's naast zich, ach misschien vinden ze het wel leuk, soort zoekt soort.
Kortom positief dat er wat aan dit probleem gedaan wordt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#98 Bericht door Jim » maandag 14 februari 2011, 10:01

ja, goed idee.
totdat je in de buurt van zo'n tuigdorp een keer met een lekke band staat.
maar dan mag iedereen een wapen dragen om zichzelf te beschermen, want politie komt daar natuurlijk niet.
die komen in de oude tuigdorpen (woonwagenkampen) al niet zonder ME bescherming.

kinderen die opgroeien in de tuigdorpen worden geheel automatisch een aanwinst voor de maatschappij nadat ze zijn uitgezwermd.
of zetten we er een hek omheen en gooien we de sleutel weg?

of is dat weer te veel escape from new york.. :shock:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#99 Bericht door dutch » maandag 14 februari 2011, 10:17

Ik zelf zie iets dergelijks slechts als tijdelijk (voor de bewoners) en definitief (als bestemde plaats).
Of dat nu een buurt (buiten de bewoonde buurt) of een dorp/kampement (afgelegen).
Ik heb al eerder gewezen op een opvoedingskamp a la USA, dat ik eerder op Discovery Channel heb mogen aanschouwen.
Daar kwamen redelijke model burgers vanaf en het kleine percentage dat niet wilde zag je ook altijd wel op een of andere manier in de bajes verzeild raken.
Het gaat erom,ben de bereid om maatregelen ,buiten het thee drinken om, te nemen en af te dwingen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#100 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 11:28

"...Het gaat erom, ben je bereid om maatregelen, buiten het thee drinken om, te nemen en af te dwingen?...

Ach, men ziet snel een Goelag opdoemen of iets uit de jaren 40-45 als je er over praat. Vrijheid van handelen is heilig maar heeft grenzen. Gaan we naar compounds ? Of hele wijken waar wetteloosheid heerst ? Dan is ingrijpen geboden maar wel met strikte regels, ook voor de overheid. Onderscheid maken tussen kattekwaad en crimineel handelen. En dat is moeilijk. Ook in het licht van de vele verdragen die NL heeft ondertekend.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#101 Bericht door elst99 » maandag 14 februari 2011, 14:32

Ze hebben het al veel te ver laten komen! Ambulance personeel wordt gemolesteerd, Leraren in mekaar geslagen, In de ziekenhuizen mogen ze nu anoniem aangifte doen!
Personeel wordt aangevallen, dat zijn geen kwajongensstreken, dat is zware criminalteit het is te gek voor woorden! Mensen in rolstoelen, tassen afnemen!
Het is al veel te ver met pamperen en nu de weg terug, dat zal een dobber worden, heb er ook niet direkt een antwoordt op, maar een kamp waar ze dicipline bijgebracht wordt en een strenge, daar zit heel Nederland op te wachten.
Zeg niet dat we het niet hebben geweten, we weten het al heeeel lang.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#102 Bericht door Jim » maandag 14 februari 2011, 14:58

als ik zie hoe de gemiddelde automobilist zich op de snelweg gedraagt, mogen ze half nederland wel in een tuigdorp plaatsen :D ;)

iig, er wordt weer veel te ver doorgedraafd.

het plan is:

een 15 jarig jochie misdraagt zich en dan moet het hele gezin in een tuigdorp worden geplaatst.
wilders schreef:Als het om minderjarigen gaat, moet de familie mee. ,,Zet al het schorriemorrie bij elkaar’’
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... dorp_.html
en daar wordt nog serieus op ingegaan ook :shock:

het is natuurlijk wel heel praktisch voor de PVV want hun kamerleden komen dan lekker dicht bij elkaar in de buurt te wonen :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#103 Bericht door printen44 » maandag 14 februari 2011, 16:03

Jim schreef:als ik zie hoe de gemiddelde automobilist zich op de snelweg gedraagt, mogen ze half nederland wel in een tuigdorp plaatsen :D ;)

iig, er wordt weer veel te ver doorgedraafd.

het plan is:

een 15 jarig jochie misdraagt zich en dan moet het hele gezin in een tuigdorp worden geplaatst.
wilders schreef:Als het om minderjarigen gaat, moet de familie mee. ,,Zet al het schorriemorrie bij elkaar’’
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... dorp_.html
en daar wordt nog serieus op ingegaan ook :shock:

het is natuurlijk wel heel praktisch voor de PVV want hun kamerleden komen dan lekker dicht bij elkaar in de buurt te wonen :mrgreen:
De Grote Geblondeerde Leider moet oppassen met zijn "tuigkampen", want voordat hij zijn haren opnieuw heeft geblondeerd, zijn er een paar van zijn Kamerleden of leden van de Provinciale Staten in zo'n "tuigdorp". Enkele van hen hebben nu niet bepaald een ongeschonden blazoen. [8) [8) [8) [8) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#104 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 16:15

Zie net op BVN een programma van de Vlaamse publieke omroep en de bekende advocaat Jef Vermassen in de favela's van Rio de Janeiro. Een staat in de staat en dat per favela en soms op maar 100 m afstand van de compounds waar de rijken wonen. Ik hoor wel dat Manilla ook zo is opgebouwd: de rijken wonen achter dikke muren en gaan de auto in met een bewaker met een blaffer..... In Bangladesh woont men ook met guards aan de poort. Nigeria, ook zo'n lekker land....

NL moet uitkijken dat het niet die kant op gaat. Maar ook in dit land begint de criminaliteit door armoe op te komen, of is er al. Dan is er repressie nodig maar wel faire repressie. Dat die faire repressie er in NL komt wil ik graag geloven maar in dit land en in de overigens genoemde landen heb ik daar twijfels over.

De basis is een fair rechtssysteem. Want een verdachte is een verdachte totdat..... Een unfaire rechtspraak keert zich tegen je. Daarom is ook voor "kampen", welk woord je ook prefereert, een goede juridische basis nodig. En die ontbeert NL nog steeds en Rutte en Verhagen willen er niet aan, heb ik gelezen. Dus blijft de PVV voorlopig een roepende in de woestenij die, als ik schrijvers hier mag geloven, NL is of wordt. Ik ben er te lang weg voor eigen ervaringen.

Ik heb altijd gedacht dat favela-taferelen inherent zijn aan landen met een corrupte hoge klasse en een gecorrumpeerd politiek en juridisch stelsel. In dat kader verbaast het me dat Thailand geen favela's kent. En denk ik dat ze in NL nooit zullen komen. En beide laatste volzinnen mogen van mij realiteit blijven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Politicoloog over de kandidaten van de PVV

#105 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 16:26

Ik heb al eerder geschreven dat de PVV het niet gemakkelijk heeft kandidaten te vinden. De klub is te nieuw, groeit te snel en heeft geen kader zoals de lang gevestigde politieke klubs. Kader vind je in de gemeenteraden en in de fractiemedewerkers aldaar. Die mensen kun je jarenlang opleiden en klaarstomen voor provinciaal en landelijk werk. Dat spagaat boert de PVV nu op. Ze moet mensen vinden waarvan geen enkele achtergrond bekend is en die ook zelf nog geen ervaring hebben. Politiek is geen potje kaarten of een pilsje drinken met vrienden. Politiek is een vak. En vakmensen moet je met een lampje zoeken.

Maar delen vakmensen wel het gedachtengoed van de PVV ? Delen echte democraten dat goed wel ? We herinneren ons nog het falen van de LPF die ook te snel groeide. Men had geen kader en moest het van de straat plukken. En dat terwijl de LPF van een hoger democratisch gehalte was dan de PVV. Toch ging men rollend over straat.

De PVV wil teveel en te snel. Ze zijn niet aan de basis begonnen maar aan de top. En dat gaat niet in de politiek. Eerst bouwen en het lagere pluche, dan het toppluche en misschien de macht.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”