Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 13 mei 2011, 05:38
jvs schreef:Hogere snelheid tegen lagere toeren?Kun je dat uitleggen,snap ik niet helemaal.Ik dacht altijd dat het toerental de snelheid bepaalt of andersom natuurlijk.
branstof wordt onder een hogere druk ingespoten en het daardoor genereert de motor meer KW/PK dus met minder inspanning kan hij dezelfde prestatie leveren
Dat is hoe het mij is uitgelegd en ik heb al moeilijkheden een band te verwisselen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
Pieter
- Volwaardig lid

Bericht
door Pieter » vrijdag 13 mei 2011, 06:18
Motor slijt sneller en gaat minder km mee
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 13 mei 2011, 06:22
Pieter schreef:Motor slijt sneller en gaat minder km mee
Pieter
dus als je minder toeren maak slijt de motor sneller??
Kan je dat uitleggen?
-
greenthaiway
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door greenthaiway » vrijdag 13 mei 2011, 07:36
jumbo schreef:
NGV zou ik niet doen...maar da's een persoonlijke voorkeur
Ik merk het altijd aan het rijden als een auto, voornamelijk taxi's/vrachtwagens, uitgerust is met NGV
Ben daar nog niet helemaal uit, NGV heeft een stabiele prijs in tegenstelling tot LPG heb ik begrepen.
Maar ik denk eraan om LPG te nemen t.z.t.
Rijdt er iemand van dit forum op NGV?
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » vrijdag 13 mei 2011, 08:08
greenthaiway schreef:
Neen, wel op een ezel

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
greenthaiway
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door greenthaiway » vrijdag 13 mei 2011, 08:12
Mart schreef:greenthaiway schreef:
Neen, wel op een ezel

Dat moet u wel zijn

-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » vrijdag 13 mei 2011, 09:17
greenthaiway schreef:jumbo schreef:
NGV zou ik niet doen...maar da's een persoonlijke voorkeur
Ik merk het altijd aan het rijden als een auto, voornamelijk taxi's/vrachtwagens, uitgerust is met NGV
Ben daar nog niet helemaal uit, NGV heeft een stabiele prijs in tegenstelling tot LPG heb ik begrepen.
Maar ik denk eraan om LPG te nemen t.z.t.
NGV niet vooruit te branden .
-
greenthaiway
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door greenthaiway » vrijdag 13 mei 2011, 09:18
Ben schreef:
NGV niet vooruit te branden .
Oh nee?
Dan is mijn keus snel gemaakt

-
Rene
- Volwaardig lid

Bericht
door Rene » vrijdag 13 mei 2011, 16:45
jumbo schreef:Meer snelheid tegen lagere toeren is brandstofbesparing van 10%
Dit is niet mogelijk als er niets verandert wordt aan de overbrenging. In de versnellingsbak (hand of automaat) verandert er niets dus is het toerental gekoppelt aan de snelheid per versnelling.
Een andere wielmaat kan hier wel een beetje invloed op hebben.
Wel kunnen er meer pk's uit de motor getoverd worden door tuning.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » maandag 16 mei 2011, 02:52
Rene schreef:jumbo schreef:Meer snelheid tegen lagere toeren is brandstofbesparing van 10%
Dit is niet mogelijk als er niets verandert wordt aan de overbrenging. In de versnellingsbak (hand of automaat) verandert er niets dus is het toerental gekoppelt aan de snelheid per versnelling.
Ik heb zo een 7-9% besparing over langere trajecten
Ik draai lagere toeren met dezelfde snelheid
Het is mij uitgelegd zoals ik heb vermeldt
Maar ik leg me graag neer bij een goede technische verklaring....
hieronder een citaat... als jij dat kan vertalen naar technisch-leek-leesbaar Nederlands dan ben ik je dankbaar
If your driving behaviour remains the same as before the installation of the RaceChip, your fuel consumption will not increase and nevertheless, you can feel the tuning. After installation you should experience a distinct fuel reduction. A great number of satisfied customers have reported on a reduced consumption of up 1.5 l / 100 km. To explain this: Due to the increased torque you can still drive in a high gear, while switching down earlier under serial condition. This, however, varies depending on the model, the driving behaviour and driver itself.
RaceChip makes use of the performance reserves of your motor envisaged by the vehicle manufacturer.
As the RaceChip is only connected in case the performance is actually demanded (when accelerating) the components in question such as motor, coupling, gear and brakes are only stressed to a technically reasonable extent. All protection programs (emergency program) of the motor are maintained. For any kind of motor tuning we recommend to carry out such a tuning only in case regular maintenance of drive belt for example and oil changes have been carried out.
-
Rene
- Volwaardig lid

Bericht
door Rene » donderdag 19 mei 2011, 16:45
jumbo schreef:Rene schreef:jumbo schreef:Meer snelheid tegen lagere toeren is brandstofbesparing van 10%
Ik heb zo een 7-9% besparing over langere trajecten
Ik draai lagere toeren met dezelfde snelheid
Het is mij uitgelegd zoals ik heb vermeldt
Maar ik leg me graag neer bij een goede technische verklaring....
hieronder een citaat... als jij dat kan vertalen naar technisch-leek-leesbaar Nederlands dan ben ik je dankbaar
If your driving behaviour remains the same as before the installation of the RaceChip, your fuel consumption will not increase and nevertheless, you can feel the tuning. After installation you should experience a distinct fuel reduction. A great number of satisfied customers have reported on a reduced consumption of up 1.5 l / 100 km. To explain this: Due to the increased torque you can still drive in a high gear, while switching down earlier under serial condition. This, however, varies depending on the model, the driving behaviour and driver itself.
RaceChip makes use of the performance reserves of your motor envisaged by the vehicle manufacturer.
As the RaceChip is only connected in case the performance is actually demanded (when accelerating) the components in question such as motor, coupling, gear and brakes are only stressed to a technically reasonable extent. All protection programs (emergency program) of the motor are maintained. For any kind of motor tuning we recommend to carry out such a tuning only in case regular maintenance of drive belt for example and oil changes have been carried out.
Hallo Jumbo,
Ik heb geprobeerd met behulp van Google vertaling er een leesbaar geheel van te maken. Alleen het gekleurde deel weet ik niet goed te vertalen.
Het komt er op neer dat de aangeleverde brandstof beter benut wordt door tuning. Snelheid en toeren zijn mechanisch aan elkaar gekoppeld en kunnen dus niet ten opzichte van elkaar veranderen zonder mechanisch ingrijpen in de versnellingsbak en/of de motor.
De genoemde chip zorgt ervoor dat het hele management van brandstofaanvoer en ontsteking optimaler gebeurt. Hoe dat in detail werkt kan ik niet uitleggen maar misschien is er een bolleboos onder ons die dat wel kan.
Hieronder de iets beter leesbare vertaling.
Groet, René
Als uw rijgedrag hetzelfde blijft als vóór de installatie van de RaceChip zal uw brandstofverbruik niet verhogen en toch kunt u de tuning voelen. Na de installatie moet u een duidelijke vermindering van brandstofverbruik merken. Een groot aantal tevreden klanten hebben een vermindering van het verbruik gemeld tot maximaal 1,5 l / 100 km.
Verklaring: Door het verhoogde koppel kunt u nog blijven rijden in een hoge versnelling, (terwijl het terugschakelen eerder onder seriële conditie).
Dit is echter afhankelijk van het model, het rijgedrag en de chauffeur zelf.
RaceChip maakt gebruik van de prestatiereserves van uw motor.
De RaceChip werkt alleen als er werkelijk prestatie gevraagd wordt (accelereren) van de onderdelen in kwestie zoals motor, koppeling, versnellingsbak en remmen en gaan alleen tot een technisch redelijke mate van belasting.
Alle programma's ter bescherming (noodprogramma) van de motor blijven gehandhaafd. Voor elke vorm van motortuning adviseren wij om een dergelijke tuning alleen uit te voeren in het geval regelmatig onderhoud(verwisseling) van bijvoorbeeld de aandrijfriem(distributieriem) en het tijdig verversen van de motorolie.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 20 mei 2011, 02:47
thanks for the extra clouds Rene...