Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#91 Bericht door JohanS » dinsdag 25 september 2007, 19:08

Denise schreef:
JohanS schreef:
RuudThai schreef:De 1e keer dat ik naar Thailand ging (2000) was met reisorganisatie Summum en we vlogen met Lufthansa. Nou ben ik 1.90 m. lang en het was een ramp voor mij. Ik zat opgevouwen tussen 2 stoelen: totaal geen beenruimte.
Daarna bijna altijd met Thai Airways, één keertje met China, wat een stuk minder qua service was.
Thai Airways is prima: flinke beenruimte, goede maaltijden (redelijk Thais!), prettige bediening. Er zit geen tv-screen in de stoel voor je, maar daar geef ik niet om.
De ticketprijs is meestal ongeveer gelijk aan China en Eva ondanks de overstap in Frankfurt, München, Kopenhagen of Londen.
In de zomer echter een stuk goedkoper: ze hebben maar 3 weken hoogseizoenprijzen, meestal tussen half juli en half augustus. Dus als je vlak voor die tijd weggaat met je gezin, spaar je honderden euro's uit. De andere maatschappijen hebben meestal de hele maanden juli en augustus hoogseizoenprijzen.
En verder hebben wij al een aantal gratis binnenlandse vluchten gehad met Thai dankzij de airmiles.
Maar nu moet ik de tickets hier regelen omdat we thans in Thailand wonen. En dan zie je vreemde prijzen op de website van Thai. Ga nog maar eens telefonisch informeren.

Groet,
Ruud
Volledig mee eens. De beste maatschappijen om naar Bangkok te vliegen.
Waar boekte jij je ticket in Nederland ?

Hallo; :D Ik heb net alleen vliegtickets geboekt, bij http://www.arke.nl: we vliegen met Thai Airways, naar Phuket; eind Maart 2008 en retour, eind April 2008.
Heen via, Munchen en retour via Frankfurt.
Ook door jou goede reactie, JohanS over Thai Airways!!
Voor ons is het de eerstemaal? dat we een lange vlucht met Thai Airways!gaan doen :? :?
Dit jaar en vorigjaar, wel tussen Bangkok en Phuket met Thai Airways gevlogen! :P :P :P
grt: Denise
Je zal het je niet beklagen.

Het meetste beenruimte in economy van alle maatschappijen.
Een overvloed aan drankjes en eten en een zeer vriendelijke service.

Het mooiste is dat je je reeds in Thailand voeld van het ogenblik dat je het vlirgtuig opstapt.

Ik wou dat ik in uw plaats was maar wij zijn pas terug van eind augustus, dus het zal nog wat extra wachten worden.

Veel plezier.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#92 Bericht door JohanS » dinsdag 25 september 2007, 19:16

Denise schreef:
JohanS schreef:
RuudThai schreef:De 1e keer dat ik naar Thailand ging (2000) was met reisorganisatie Summum en we vlogen met Lufthansa. Nou ben ik 1.90 m. lang en het was een ramp voor mij. Ik zat opgevouwen tussen 2 stoelen: totaal geen beenruimte.
Daarna bijna altijd met Thai Airways, één keertje met China, wat een stuk minder qua service was.
Thai Airways is prima: flinke beenruimte, goede maaltijden (redelijk Thais!), prettige bediening. Er zit geen tv-screen in de stoel voor je, maar daar geef ik niet om.
De ticketprijs is meestal ongeveer gelijk aan China en Eva ondanks de overstap in Frankfurt, München, Kopenhagen of Londen.
In de zomer echter een stuk goedkoper: ze hebben maar 3 weken hoogseizoenprijzen, meestal tussen half juli en half augustus. Dus als je vlak voor die tijd weggaat met je gezin, spaar je honderden euro's uit. De andere maatschappijen hebben meestal de hele maanden juli en augustus hoogseizoenprijzen.
En verder hebben wij al een aantal gratis binnenlandse vluchten gehad met Thai dankzij de airmiles.
Maar nu moet ik de tickets hier regelen omdat we thans in Thailand wonen. En dan zie je vreemde prijzen op de website van Thai. Ga nog maar eens telefonisch informeren.

Groet,
Ruud
Volledig mee eens. De beste maatschappijen om naar Bangkok te vliegen.
Waar boekte jij je ticket in Nederland ?

Hallo; :D Ik heb net alleen vliegtickets geboekt, bij http://www.arke.nl: we vliegen met Thai Airways, naar Phuket; eind Maart 2008 en retour, eind April 2008.
Heen via, Munchen en retour via Frankfurt.
Ook door jou goede reactie, JohanS over Thai Airways!!
Voor ons is het de eerstemaal? dat we een lange vlucht met Thai Airways!gaan doen :? :?
Dit jaar en vorigjaar, wel tussen Bangkok en Phuket met Thai Airways gevlogen! :P :P :P
grt: Denise
Mag ik ook nog naar de prijs vragen voor je Thai airways vlucht ?

Denise
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 152
Lid geworden op: vrijdag 14 april 2006, 15:41
Locatie: Zeeuws Vlaanderen ( Breskens )

#93 Bericht door Denise » dinsdag 25 september 2007, 20:02

Mag ik ook nog naar de prijs vragen voor je Thai airways vlucht ?[/quote]


Dat mag JohanS: 8)
We vertrekken op een: zaterdag en retour is ook op zaterdag.
De prijs tottaal is voor 2p..: 1588,22 € all in zoals,de belastingen, vliegticket garantie, reseveringskosten en creditcardkosten.
mvgrt: Denise :D

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#94 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 26 september 2007, 00:02

Ik vlieg overwegend China Airlines Dynasty/First. BKK - AMS / BKK - HK

ruimte perfect, bediening tegen het overdreven aan, voedsel te veel kan kiezen uit 3 verschillende maaltijden, 2 uur van te voren omboeken geen probleem. Personal Entertainment met nieuwste films, boeken via de CA website zeer eenvoudig, kan je je seat ook al kiezen. 3 weken terug vanuit AMS naar BKK gevlogen en was een nieuwere 747-400 dan normaal deze had leren seats met Internet/power connectie voor laptop. Met 3 weken weer even naar NL wippen zal me benieuwen of de zelfde kist vliegt.

Dynasty retour BKK - AMS 64000 Bht
First retour BKK - AMS 96000 Bht
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#95 Bericht door RuudThai » woensdag 26 september 2007, 03:02

Phuket Dragon schreef:Ik vlieg overwegend China Airlines Dynasty/First. BKK - AMS / BKK - HK

Dynasty retour BKK - AMS 64000 Bht
First retour BKK - AMS 96000 Bht
Tja, ik denk bij zulke prijzen altijd: voor veel minder ga ik wel even een half dagje in die bus zitten en van het verschil kan ik in Thailand heel veel leukere dingen doen!
Wat ik al zei: bij Thai Airways zit je in Economy Class al prima, misschien is het al bijna vergelijkbaar met China Dynasty of Eva Evergreen. En wat iemand anders zei: je voelt je meteen of je al in Thailand bent!
Maar ik kan me voorstellen dat je jezelf wel eens een beetje wil verwennen...
Als je echter met een heel gezin vliegt (2 volwassenen en 2 kinderen waarvan er eentje binnenkort 12 wordt, dus ook voor vol wordt gerekend!) dan kun je voor het prijsverschil in Thailand een klein huisje bouwen... :D

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#96 Bericht door JohanS » woensdag 26 september 2007, 07:30

Denise schreef:Mag ik ook nog naar de prijs vragen voor je Thai airways vlucht ?

Dat mag JohanS: 8)
We vertrekken op een: zaterdag en retour is ook op zaterdag.
De prijs tottaal is voor 2p..: 1588,22 € all in zoals,de belastingen, vliegticket garantie, reseveringskosten en creditcardkosten.
mvgrt: Denise :D[/quote]

Zeer goede prijs voor Thai airways.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#97 Bericht door JohanS » woensdag 26 september 2007, 11:16

Phuket Dragon schreef:Ik vlieg overwegend China Airlines Dynasty/First. BKK - AMS / BKK - HK

ruimte perfect, bediening tegen het overdreven aan, voedsel te veel kan kiezen uit 3 verschillende maaltijden, 2 uur van te voren omboeken geen probleem. Personal Entertainment met nieuwste films, boeken via de CA website zeer eenvoudig, kan je je seat ook al kiezen. 3 weken terug vanuit AMS naar BKK gevlogen en was een nieuwere 747-400 dan normaal deze had leren seats met Internet/power connectie voor laptop. Met 3 weken weer even naar NL wippen zal me benieuwen of de zelfde kist vliegt.

Dynasty retour BKK - AMS 64000 Bht
First retour BKK - AMS 96000 Bht
Wel geen appels met peren vergelijken.
Ik mag hopen dat voor de prijs de First Class van CA beter is dan de Economie van Thai.
De vraag is wil je dat extra geld ervoor geven.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#98 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 26 september 2007, 15:54

JohanS schreef:
Phuket Dragon schreef:Ik vlieg overwegend China Airlines Dynasty/First. BKK - AMS / BKK - HK

ruimte perfect, bediening tegen het overdreven aan, voedsel te veel kan kiezen uit 3 verschillende maaltijden, 2 uur van te voren omboeken geen probleem. Personal Entertainment met nieuwste films, boeken via de CA website zeer eenvoudig, kan je je seat ook al kiezen. 3 weken terug vanuit AMS naar BKK gevlogen en was een nieuwere 747-400 dan normaal deze had leren seats met Internet/power connectie voor laptop. Met 3 weken weer even naar NL wippen zal me benieuwen of de zelfde kist vliegt.

Dynasty retour BKK - AMS 64000 Bht
First retour BKK - AMS 96000 Bht
Wel geen appels met peren vergelijken.
Ik mag hopen dat voor de prijs de First Class van CA beter is dan de Economie van Thai.
De vraag is wil je dat extra geld ervoor geven.
Ik mag hopen dat voor de prijs de First Class van CA beter is dan de Economie van Thai.
Dynasty is al beter uiteraard kan je al niet vergelijken met Eco Thai en mag je ook niet.
appels met appels vergelijken dus of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#99 Bericht door Totender » woensdag 26 september 2007, 16:01

Phuket Dragon schreef:
JohanS schreef:
Phuket Dragon schreef:Ik vlieg overwegend China Airlines Dynasty/First. BKK - AMS / BKK - HK

ruimte perfect, bediening tegen het overdreven aan, voedsel te veel kan kiezen uit 3 verschillende maaltijden, 2 uur van te voren omboeken geen probleem. Personal Entertainment met nieuwste films, boeken via de CA website zeer eenvoudig, kan je je seat ook al kiezen. 3 weken terug vanuit AMS naar BKK gevlogen en was een nieuwere 747-400 dan normaal deze had leren seats met Internet/power connectie voor laptop. Met 3 weken weer even naar NL wippen zal me benieuwen of de zelfde kist vliegt.

Dynasty retour BKK - AMS 64000 Bht
First retour BKK - AMS 96000 Bht
Wel geen appels met peren vergelijken.
Ik mag hopen dat voor de prijs de First Class van CA beter is dan de Economie van Thai.
De vraag is wil je dat extra geld ervoor geven.
Ik mag hopen dat voor de prijs de First Class van CA beter is dan de Economie van Thai.
Dynasty is al beter uiteraard kan je al niet vergelijken met Eco Thai en mag je ook niet.
appels met appels vergelijken dus of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
Bij Thai vind ik de ruimte in eco voldoende, alsook zeker de service. Bij LTU zou ik eventueel toch een upgrade overwegen, zeker indien een nachtvlucht... Echt krap om te slapen die Airbus van LTU. Eco van China zit er naar mijn gevoel kwa ruimte net tussenin.
De laatste keer dat ik een vlucht zocht met Thai (voor begin juni 07) koste een ticketje in eco echter 1200-1500, dat is er toch iets over....
Get Rich or Die Tryin'

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#100 Bericht door fredlk » woensdag 26 september 2007, 17:26

Phuket Dragon schreef:of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
Ikke wel, maar ik vind Dynasty twee keer niets. Alleen een iets ruimere stoel en enkele gratis monsters cosmetica, maar het geld zeker niet waard.
Thai Royal Orchid daarentegen .... uitstekend!
"What we think, we become."

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#101 Bericht door Mart » woensdag 26 september 2007, 17:36

Phuket Dragon schreef: of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
Ik ben van mening dat alleen ongediplomeerde makelaars zonodig moeten bluffen dat ze biz of first vliegen.
:oops:

Ga je nu ook hier de BIG BOY uithangen ???????

Reageer op mijn PB. !!!!!!!!
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#102 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 26 september 2007, 17:39

fredlk schreef:
Phuket Dragon schreef:of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
Ikke wel, maar ik vind Dynasty twee keer niets. Alleen een iets ruimere stoel en enkele gratis monsters cosmetica, maar het geld zeker niet waard.
Thai Royal Orchid daarentegen .... uitstekend!
Even geen Dynasty meer gevlogen ? Er zijn andere toestellen op de route gezet verleden maand.
Thai ook weer een nadeel een overstap.....
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#103 Bericht door fredlk » woensdag 26 september 2007, 17:45

Phuket Dragon schreef:Even geen Dynasty meer gevlogen ? Er zijn andere toestellen op de route gezet verleden maand.
Thai ook weer een nadeel een overstap.....
De laatste keer met China Airlines (en naar Schiphol) was in Mei, maar voortaan moet ik in frankfurt zijn dus niets geen overstap.
En de "andere toestellen" is maar 1 en misschien omdat een ander in vlammen opging. :wink:
"What we think, we become."

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#104 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 26 september 2007, 17:50

Mart schreef:
Phuket Dragon schreef: of vliegt er niemand hier geregeld een duurdere klasse ? Het lijkt van niet.
Ik ben van mening dat alleen ongediplomeerde makelaars zonodig moeten bluffen dat ze biz of first vliegen.
:oops:

Ga je nu ook hier de BIG BOY uithangen ???????

Reageer op mijn PB. !!!!!!!!
We zijn hier aan het discussieren wat een goede airliner is, de een heeft ervaring met Eco klas de ander met andere klassen. En ieder is vrij om daarop te antwoorden en de meeste antwoorden gaan over de Eco klas, daar heb ik helaas geen ervaring mee, heb ervaring in de andere klassen en geef mij visie. Is dat de een big boy uithangen ?

En Mart ik ben geen makelaar. Een makelaar is iemand die objecten van derden aanbied/verkoopt. :wink:
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#105 Bericht door Mart » woensdag 26 september 2007, 18:04

Phuket Dragon schreef:
En Mart ik ben geen makelaar. Een makelaar is iemand die objecten van derden aanbied/verkoopt. :wink:
Ik las: Mijn vrouw enz enz :wink: :wink: :wink: :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”