Oftewel een "gig" (kiek) toch?Ben schreef:Met dat bijbaantje ben je een PUA NOI

Moderator: Loempia
Oftewel een "gig" (kiek) toch?Ben schreef:Met dat bijbaantje ben je een PUA NOI
Ik snap iets niet, jij bent altijd een pietje precies waar het op officiële zaken aankomt en dan laat je dit lopen!prajak schreef:Ja, die Duitser leeft nog. Erfenis ? Ik vraag me af of zijn familie het wel weet en hoe lang we zouden moeten procederen om het huwelijk in Thailand daar een civiel gevolg te geven en dan zul je zien dat ie wellicht 'kaal' sterft..... Laat maar hoor.
Khon Neua schreef:Daar hebben de in NL wonende met thaise vriendinen geen last van. Zij hebben nl de verklaring van het ampor dat zij ongetrouwd zijn. Zijn die dure MVV's niet helemaal voor niets .
Mijn vrouw is nooit met een buitenlander getrouwd geweest en ook niet officieel met een Thai, daar heeft ze alleen maar voor Boeddha een huwelijk mee gesloten. Dus kreeg ze zonder probleem van de amphur een ongehuwdverklaring die nodig was voor ons huwelijk in Nederland.prajak schreef:"...En kan ze de hut verkopen om die schuld te voldoen..."
Welke hut ? Niks hut. Er komt niks op haar naam. En van registratie in Duitsland geloof ik niks. Geen slapende Trabants wakker maken (want hij was ooit een Oossie...).
Trouwens, wie van de mensen hier heeft een dergelijke check op de partner laten uitvoeren ? Jij ?
prajak schreef:"...En kan ze de hut verkopen om die schuld te voldoen..."
Welke hut ? Niks hut. Er komt niks op haar naam. En van registratie in Duitsland geloof ik niks. Geen slapende Trabants wakker maken (want hij was ooit een Oossie...).
Trouwens, wie van de mensen hier heeft een dergelijke check op de partner laten uitvoeren ? Jij ?
Gig is voor mannen en komt overeen met Mia Noi. PUA is voor de vrouwen .RuudThai schreef:Oftewel een "gig" (kiek) toch?Ben schreef:Met dat bijbaantje ben je een PUA NOI
Alleen op fysieke gesteldheidprajak schreef:"
Juist. Ik heb Mevrouw Duncan dit verhaal gisteren ook verteld en haar "schertsend" gevraagd of ze mee wilde werken aan een "marriage-check". Dat wilde ze wel, op 1 voorwaarde, namelijk dat wanneer ze niet getrouwd bleek te zien we direct zouden trouwen...driver schreef: Mij belazeren betekent direct einde verhaal ongeacht hoelang ik je ken etc.
Ja en hiv test allebeiprajak schreef:"...En kan ze de hut verkopen om die schuld te voldoen..."
En....ga je de mariage test doenDuncan schreef:Juist. Ik heb Mevrouw Duncan dit verhaal gisteren ook verteld en haar "schertsend" gevraagd of ze mee wilde werken aan een "marriage-check". Dat wilde ze wel, op 1 voorwaarde, namelijk dat wanneer ze niet getrouwd bleek te zien we direct zouden trouwen...driver schreef: Mij belazeren betekent direct einde verhaal ongeacht hoelang ik je ken etc.![]()
Maar wij staan er hetzelfde in, als ze mij belazerd is het einde oefening, als ik dat doe krijg ik ook een enorme schop onder mijn hol. Als ( of eerder, wanneer ) we trouwen wil ze mijn achternaam, en dan komt alles ook op die achternaam. Prima, maar dan gaat Ome Duncan wel even vastleggen dat er voor bepaalde transacties 2 handtekeningen nodig zijn, waaronder in ieder geval de mijne ( en natuurlijk even de papieren in laten zien, geen zin in lijken die uit de kast vallen ). Ik vertrouw haar voor de volle 100% en het is een schat, maar je weet nooit hoe de vlag er over een paar jaar bijhangt en ik heb geen zin om met lege handen in het niemandsland onder een of andere Friendship Bridge te eindigen en 5 jaar Thailand hebben me geleerd dat relaties in dit land veelal op een "need to know"factor zijn gebaseerd.
Maare, Prajak, ik weet niet hoe je het gaat oplossen, maar is het wellicht een idee om dat huis op haar naam te kopen, jij haar het geld voor de koop leent, vruchtgebruik voor 30 jaar afdwingt - dat zij of, mocht zij eerder ten hemele gaan dan jij de familie jou er niet uit kan mikken - en de lening kwijtscheldt middels je erfenis? Mijn vader heeft het zo gedaan, en ik vind dat niet verkeerd ( itt zijn partnerkeuze maar goed, dat moet hij zelf weten ), dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn.
hiv test heel goed.Pieter schreef:Ja en hiv test allebeiprajak schreef:"...En kan ze de hut verkopen om die schuld te voldoen..."
Pieter
materialistich ?..misschien wel maar wij leven en denken anders dan de gem.Thai dus maken ons ook druk over dingen die hun niet belangrijk vinden oid.prajak schreef:Morgen lees je meer. Maar niet op haar naam; stel je voor dat die Hannes 110 wordt....moet er niet aan denken. En een 30 jaar lease op het chanoot aangetekend zoals de advocate adviseert. Op mijn naam en ben ik de pijp uit dan met overgang op Kai.
Heb ik haar dat eigenlijk ooit gevraagd ? Ze heeft me verteld dat ze gescheiden was en daarmee was het voor mij af. We gaan toch niet trouwen. En feitelijk leefde ze ook gescheiden. Ach, papiertjes, een Thai denkt daar niet aan tot het te laat is. Wij farang zijn zo opgevoed; mijn vrouw's achtergrond vraagt dat niet. Ja nu, en nu moet ik een kunstgreep zoeken en toepassen.
Ik heb al eens verteld hoe dat gaat, of niet gaat, met familiegronden. In 1900 leefde er eens een opa en een oma op 2 rai grond. De 2 tot 6 kinderen wilden ook een huissie en bouwden het er ook op. Naast dat van pa en ma. Hun kinderen wilden er ook een hut bouwen en zetten hem er neer. Afgepaald ? Ja, het oudste stuk is afgepaald; er is een chanoot. Maar de rest ? Nee hoor, het zijn geen Duitsers in Zandvoort die er een lijntje omheen willen hebben (das hier ist mein koil !).
En hoe de eigendomsverhoudingen liggen, hoe het verrekend moet worden als iemand dood gaat (groot huis tegen klein huis...) niemand denkt er aan, niemand maakt zich zorgen, ook niet als iemand een vette lening zou aangaan....het huppelt langs en door mekaar heen en dat er ooit een moment komt om te bepalen wie nou eigenlijk recht heeft op de grond.......het komt niet in hun hoofd op.
WIJ doen zo moeilijk, moet ik zeggen materialistisch ?
Nee, ik geef haar de kans om hard-hollend met alle bewijsstukken etc. de scheiding rond te breiendriver schreef: En....ga je de mariage test doen![]()