Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandigheden

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandighe

#76 Bericht door joopuberda » donderdag 08 september 2011, 13:51

korte reaktie. ieder nederlands overheidsorgaan dient schriftelijk te motiveren waarom een aanvraag dan wel niet wordt afgewezen. tegen zo,n beslissing moet je eerst bij dat orgaan zelf in bezwaar gaan, ben je dan nog niet op dezelfde golf lengte dan rest de weg naar het gerechtshof.

nu weer on toppic :geek:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door Jeanette » donderdag 08 september 2011, 15:15

Voor je WW kunt krijgen heb je eerst sollicitatieplicht. Dus als ze al weten dat er bij het uitzendbureau passend werk voor je is.....
Misschien verwachtte je teveel? Een nieuwe start, daar moet iedereen zelf voor zorgen.

Je vertrouwen in die Thaise zakenvrienden was te groot en dat geld ook voor je vertrouwen in het uitkerings klimaat in Nederland? Het heeft je zo te horen sterker gemaakt.
prajak schreef:Bijstand is een recht als je niet kunt werken. Hele volksstammen die aan de grens komen, ongevraagd, vaak jonge mensen, worden in de watten gelegd en krijgen huis en poen en zorg en jij als NL-er zult niks krijgen en al die, op het gevaar van discriminatie af, Amlokezen en Urbulanten wel ?
Weet je dat zeker Prajak? Dit soort uitspraken doet een bepaalde verwachting ontstaan. (opnieuw blauw gemaakt) :D

En ik bedoel jaloers makende verwachtingen.
Laatst gewijzigd door Jeanette op donderdag 08 september 2011, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door prajak » donderdag 08 september 2011, 15:56

Jeanette, bedoel je het rode of het blauwe deel ?

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#79 Bericht door perry » donderdag 08 september 2011, 16:42

Je kunt er van denken wat je wilt maar inderdaad sommige mensen die nog nooit in Nederland geweest zijn laat staan weten waar het ligt zogenaamde geluks zoekers die krijgen gelijk onderdak geld op zak en eventueel ook nog als ze weer weg willen een oprotpremie.

Maar als Nederlander die al van zijn 18e af werkt nog nooit een uitkering aangvraagd heeft die wordt met een kluitje in het riet gestuurd en dat is was Nederland anno 2008 en nu zal het er wel niet veel beter op zijn maar daar heb ik gelukkig geen last meer van.

En inderdaad het heeft mij sterker gemaakt daarom neem ik ook geen blad voor mijn mond als ik een uitgesproken mening heb over iets. Nee ik ben er niet gefrusteerd over en ik stem ook niet op die blonde trol daar in den Haag.
Maar denk niet meer voordat je vertrekt als het mis gaat en je terug moet dan helpen ze me wel vergeet dat maar snel.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#80 Bericht door Jeanette » donderdag 08 september 2011, 17:20

prajak schreef:Jeanette, bedoel je het rode of het blauwe deel ?
Ik had de zin aan jou mooi blauw gemaakt Prajak maar hij is weer zwart. En met dat stukje rood maken wilde ik onderstrepen waarom Perry volgen mij geen geld kreeg 3 jaar geleden.

Onze dochter heeft na haar scheiding haar financien net lekker op orde, gaat de baas falliet. Ze had een paar maanden rechten opgebouwd om te solliciteren en ze heeft nu een nieuwe baan maar wel voor 600 minder. Gaat dit mis dan heeft ze geen enkel uitkeringsrecht meer voor ze haar huis heeft verkocht (of opgegeten) en haar spaargeld op is.

Nee, het lekkerland is op hier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#81 Bericht door prajak » donderdag 08 september 2011, 17:31

Jeanette, het is nog steeds blauw ! Er staat ....
"...worden in de watten gelegd en krijgen huis en poen en zorg ..."

Ja, dat is toch zo ? En schept dat verwachtingen ? ja, bij veel buitenlanders wel maar die lezen hier niet mee..... Dus kan ik dat rustig neerpennen, niks aan de hand.

Jouw dochter heeft immens pech. Ik lees dat ze 600 minder beurt, euro per maand neem ik aan, en dat is knap veel minder en dan een eigen huis met hypotheek, dat wordt zwaar.

Ik kan geen andere troost bieden dan een slechte, puur slechte mededeling..... 'zaterdag trekt weer de staatskloterij.......' MIJ slaan ze iedere maand over als de vette poen wordt uitgedeeld.....

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#82 Bericht door perry » donderdag 08 september 2011, 17:42

Jeanette schreef:
prajak schreef:Jeanette, bedoel je het rode of het blauwe deel ?
Ik had de zin aan jou mooi blauw gemaakt Prajak maar hij is weer zwart. En met dat stukje rood maken wilde ik onderstrepen waarom Perry volgen mij geen geld kreeg 3 jaar geleden.

Onze dochter heeft na haar scheiding haar financien net lekker op orde, gaat de baas falliet. Ze had een paar maanden rechten opgebouwd om te solliciteren en ze heeft nu een nieuwe baan maar wel voor 600 minder. Gaat dit mis dan heeft ze geen enkel uitkeringsrecht meer voor ze haar huis heeft verkocht (of opgegeten) en haar spaargeld op is.

Nee, het lekkerland is op hier.
Dat is ook weer een van die regels waar ik mij ook kwaad om zou kunnen maken heb je iets opgebouwd kun je het verkopen nu kun je zeggen pech gehad maar ik vind in dit soort gevallen dat vadertje staat ook van je eigendom af moet blijven nu is 600€ minder heel veel geld vooral als je ze niet hebt of tekort komt maar gelukig heeft ze weer nieuw werk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#83 Bericht door prajak » donderdag 08 september 2011, 18:00

Perry, er zijn landen waar je geen paraplu hebt als er iets met je gebeurt. NL heeft die paraplu wel maar bescheiden. Ja, Griekenland heeft dat, had dat, en daar gaat NL nu voor bloeden. In de USA is NIKS, in Thailand hebben ouwetjes 500 baht per MAAND. Leuk met de stijgende rijstprijzen.....

Klaag niet over NL, het is een paradijs. Jij bent verbitterd en daardoor zie je het goede van NL niet. Maar al die Amlokezen en Urbulanten die naar NL komen wel. Dus verruim jouw blik.

Al ga ik hier van armoe kapot, ik ga niet naar NL terug. De kans dat ik armoe zal lijden is minimaal, ik heb een stevige spaarpot, een goed pensioen en ik krijg AOW. Ik zal zo lang mogelijk hier pogen te blijven. Lukt het echt niet dan poets ik de poen weg naar eiland Hupseflups en de Jodokus-bank aldaar en laat NL dokken voor me. Maar nogmaals, ik wens hier de pijp uit te gaan !

Ben een stuk aan het maken over "de pijp uitgaan" en de regie in eigen hand houden. Ben daar al 8 weken aan bezig.....krijg het niet sappig genoeg naar mijn zin want het moet een beetje leuk en te verteren blijven. Maar heus, het komt er aan.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#84 Bericht door perry » donderdag 08 september 2011, 18:22

prajak schreef:Perry, er zijn landen waar je geen paraplu hebt als er iets met je gebeurt. NL heeft die paraplu wel maar bescheiden. Ja, Griekenland heeft dat, had dat, en daar gaat NL nu voor bloeden. In de USA is NIKS, in Thailand hebben ouwetjes 500 baht per MAAND. Leuk met de stijgende rijstprijzen.....

Klaag niet over NL, het is een paradijs. Jij bent verbitterd en daardoor zie je het goede van NL niet. Maar al die Amlokezen en Urbulanten die naar NL komen wel. Dus verruim jouw blik.

Al ga ik hier van armoe kapot, ik ga niet naar NL terug. De kans dat ik armoe zal lijden is minimaal, ik heb een stevige spaarpot, een goed pensioen en ik krijg AOW. Ik zal zo lang mogelijk hier pogen te blijven. Lukt het echt niet dan poets ik de poen weg naar eiland Hupseflups en de Jodokus-bank aldaar en laat NL dokken voor me. Maar nogmaals, ik wens hier de pijp uit te gaan !

Ben een stuk aan het maken over "de pijp uitgaan" en de regie in eigen hand houden. Ben daar al 8 weken aan bezig.....krijg het niet sappig genoeg naar mijn zin want het moet een beetje leuk en te verteren blijven. Maar heus, het komt er aan.
Nou echt verbitterd ben ik niet hoor :D maar je hebt wel gelijk Nl is nog steeds een paradijs trouwens Duitsland is ook niet slecht als je teminste geen moeite met de taal hebt en dat heb ik gelukkig niet :roll:
Maar je bent toch niet echt serieus bezig om nu al de pijp uit te gaan of ben je dingen aan het regelen.
Zou jammer zijn want zou graag nog en keer en Biertje met je willen drinken. ;)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#85 Bericht door Duiker » donderdag 08 september 2011, 18:39

Prajak, heb je er wel eens aan gedacht om een boek te gaan schrijven? :thumbsup:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#86 Bericht door Jeanette » donderdag 08 september 2011, 19:31

perry schreef:Dat is ook weer een van die regels waar ik mij ook kwaad om zou kunnen maken heb je iets opgebouwd kun je het verkopen nu kun je zeggen pech gehad maar ik vind in dit soort gevallen dat vadertje staat ook van je eigendom af moet blijven nu is 600€ minder heel veel geld vooral als je ze niet hebt of tekort komt maar gelukig heeft ze weer nieuw werk.
Ja, en een stuk minder stres, je krijgt geen hoog salaris zonder uitzonderlijk te presteren. En als ik haar nu hoor praten, plannen maken, die werkt zich zo weer in de hogere cijfers. 8-) Plus dat ze een paar jaar lekker gespaard heeft.

Maar het was vroeger fout met de subsidies. Even een voorbeeld ...... Nee, sorry, ... later, ik ga House kijken. :D [|) :giggle3:

hema
Gedeactiveerd

#87 Bericht door hema » donderdag 08 september 2011, 21:32

hema schreef:
prajak schreef:Perry, er zijn landen waar je geen paraplu hebt als er iets met je gebeurt. NL heeft die paraplu wel maar bescheiden. Ja, Griekenland heeft dat, had dat, en daar gaat NL nu voor bloeden. In de USA is NIKS, in Thailand hebben ouwetjes 500 baht per MAAND. Leuk met de stijgende rijstprijzen.....

Al ga ik hier van armoe kapot, ik ga niet naar NL terug. De kans dat ik armoe zal lijden is minimaal, ik heb een stevige spaarpot, een goed pensioen en ik krijg AOW. als je naar het buitenland gaat is er de mogelijkheid om je AOW premie door te betalen doe je dat niet is het volgens mij toch wel logisch dat je dat ook niet uitbetaald krijgt of in iedergeval gekort wordt [/color]
Ik zal zo lang mogelijk hier pogen te blijven. Lukt het echt niet dan poets ik de poen weg naar eiland Hupseflups en de Jodokus-bank aldaar en laat NL dokken voor me. Maar nogmaals, ik wens hier de pijp uit te gaan !

daar heb je dan ook altijd voor gewerkt en betaald en als ik de klagers zo eens hoort hebben zij niet hier in NL gewerkt en hun belastingcenten afgedragen anders was er nu ook een AOW geweest

printen44
Expat
Expat

#88 Bericht door printen44 » vrijdag 09 september 2011, 07:29

Buitendien heeft Nederland het verdrag inzake Vluchtelingen, opgesteld door de VN in 1952, ondertekend en dat geeft verplichtingen t.o.v. vluchtelingen. Overigens heeft elk land van de EU dit verdrag ondertekend en moet het dezelfde behandeling aan vluchtelingen geven als Nederland. Thailand heeft dat verdrag niet ondertekend, vandaar de miserabele toestanden in de vluchtelingenkampen in Thailand.

Vluchtelingen krijgen een status toegewezen een A, B of C-status. A-vluchtelingen krijgen een permanente verblijfvergunning, omdat zij niet kunnen terugkeren naar het land van herkomst. B-vluchtelingen een tijdelijke verblijfsvergunning totdat de situatie in het land van herkomst dusdanig is dat men kan terugkeren en C-vluchtelingen krijgen geen verblijfsvergunning en moeten terug.

Vluchtelingen mogen geen arbeid verrichten tot hun status, tot de verblijfsvergunnig is verleend. De ontvangende Staat is verplicht te zorgen voor voeding, onderdak, onderwijs aan de kinderen en medische verzorging. Men kan alleen een vluchtelingenstatus aanvragen in het land die zij het eerste zijn binnengegaan. Dus, een vluchteling die in Duitland aankomt, kan alleen in Duitsland asiel aanvragen. Maar soms komen ook vluchtelingen op uitnodiging van Nederland of een ander EU-land. Hun status is vrijwel altijd in het vluchtelingenkamp bepaald.

De vluchtelingen die nu bv. uit Tunesie en Libie komen, worden beschouwd als economische vluchtelingen en krijgen geen status onder het verdrag inzake vluchtelingen.

Het aantal vluchtelingen dat Nederland binnenkomt is weinig als je de cijfers van de EU bekijkt. Engeland, Frankrijk en Duitsland zijn de favoriete landen.

Ongeveer 10% krijgt een A-status, 25% een B-status en de restende 65% wordt teruggestuurd. Dat geeft meestal problemen, want de procedure voor uitzetting kan lang duren en het verdrag geeft daar gelegenheid toe. Buitendien zijn de landen van herkomst niet happig op die terugkerende vluchtelingen en/of hebben die vluchtelingen geen papieren die aantonen waar ze vandaan kwamen. Luchtvaartmaatschappijen zijn verantwoordelijk voor de vluchtelingen, zolang zij passagier zijn van die luchtvaartmaatschappij. Zij kunnen opdraaien voor de kosten van de terugvlucht. Vandaar de scherpe controle op reispapieren.

Terugkerende emigranten met de Nederlandse nationaliteit, krijgen dezelfde rechten als welke inwoner van Nederland. Ze hebben recht, bij onvoldoende middelen van bestaan, op een (tijdelijke) bijstandsuitkering. In het algemeen zijn sociale wetten waar "Algemeen" voor staat, zoals "Algemene Ouderdom Wet" toepasbaar voor elke inwoner van Nederland. De AWBZ is ook zo'n sociale wet.

Onvoldoende middelen van bestaan betekend dat men geen inkomsten heeft en als je inkomsten hebt die onder het bijstandsniveau liggen, krijg je aanvullende bijstand. Maar wel volgens de regels van de Algemene Bijstandswet. De Staat kan ook een tijdelijke onderdak aan een terugkerende emigrant toewijzen, indien deze op geen enkele manier onderdak kan vinden of krijgen.

Nederland geeft meer aan de VN voor het onderhouden van vluchtelingenkampen in de wereld, bv hier in Thailand, dan dat zij uitgeeft aan vluchtelingen in Nederland zelf.

printen44
Expat
Expat

#89 Bericht door printen44 » vrijdag 09 september 2011, 11:27

j.b schreef:]

Dat laatste is een beetje een tendentieuze opmerking waardoor het lijkt dat elke asielzoeker erg makkelijk aan een uitkering komt.
Dat is niet zo, een asielzoeker wordt in een AZC geplaatst en krijgt daar gedurende de periode van de behandeling van zijn asielaanvraag een soort van zakgeld waarmee hij zijn minimale kosten van levensonderhoud kan betalen.

Voor Perry nada zakgeld voor de minimale kosten .
.
Ik heb niet het vermoeden dat Perry een buitenlandse asielzoeker was, die bescherming kreeg volgens het vluchtelingenverdrag van 1952. Vluchtelingen hebben geen recht op bijstand, want ze zijn (nog) geen inwoner van het land.

Hoeveel het zakgeld is staat hier:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... ootte.html

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#90 Bericht door perry » vrijdag 09 september 2011, 12:32

printen44 schreef:
j.b schreef:]

Dat laatste is een beetje een tendentieuze opmerking waardoor het lijkt dat elke asielzoeker erg makkelijk aan een uitkering komt.
Dat is niet zo, een asielzoeker wordt in een AZC geplaatst en krijgt daar gedurende de periode van de behandeling van zijn asielaanvraag een soort van zakgeld waarmee hij zijn minimale kosten van levensonderhoud kan betalen.

Voor Perry nada zakgeld voor de minimale kosten .
.
Ik heb niet het vermoeden dat Perry een buitenlandse asielzoeker was, die bescherming kreeg volgens het vluchtelingenverdrag van 1952. Vluchtelingen hebben geen recht op bijstand, want ze zijn (nog) geen inwoner van het land.

Hoeveel het zakgeld is staat hier:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... ootte.html
Zo werd ik ik wel behandeld negatief antwoord dan wel te verstaan.
Omdat ik dus onderdak had en ook natuurlijk wat te eten. :happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”