nu weer on toppic

Moderator: Loempia
Weet je dat zeker Prajak? Dit soort uitspraken doet een bepaalde verwachting ontstaan. (opnieuw blauw gemaakt)prajak schreef:Bijstand is een recht als je niet kunt werken. Hele volksstammen die aan de grens komen, ongevraagd, vaak jonge mensen, worden in de watten gelegd en krijgen huis en poen en zorg en jij als NL-er zult niks krijgen en al die, op het gevaar van discriminatie af, Amlokezen en Urbulanten wel ?
Ik had de zin aan jou mooi blauw gemaakt Prajak maar hij is weer zwart. En met dat stukje rood maken wilde ik onderstrepen waarom Perry volgen mij geen geld kreeg 3 jaar geleden.prajak schreef:Jeanette, bedoel je het rode of het blauwe deel ?
Dat is ook weer een van die regels waar ik mij ook kwaad om zou kunnen maken heb je iets opgebouwd kun je het verkopen nu kun je zeggen pech gehad maar ik vind in dit soort gevallen dat vadertje staat ook van je eigendom af moet blijven nu is 600€ minder heel veel geld vooral als je ze niet hebt of tekort komt maar gelukig heeft ze weer nieuw werk.Jeanette schreef:Ik had de zin aan jou mooi blauw gemaakt Prajak maar hij is weer zwart. En met dat stukje rood maken wilde ik onderstrepen waarom Perry volgen mij geen geld kreeg 3 jaar geleden.prajak schreef:Jeanette, bedoel je het rode of het blauwe deel ?
Onze dochter heeft na haar scheiding haar financien net lekker op orde, gaat de baas falliet. Ze had een paar maanden rechten opgebouwd om te solliciteren en ze heeft nu een nieuwe baan maar wel voor 600 minder. Gaat dit mis dan heeft ze geen enkel uitkeringsrecht meer voor ze haar huis heeft verkocht (of opgegeten) en haar spaargeld op is.
Nee, het lekkerland is op hier.
Nou echt verbitterd ben ik niet hoorprajak schreef:Perry, er zijn landen waar je geen paraplu hebt als er iets met je gebeurt. NL heeft die paraplu wel maar bescheiden. Ja, Griekenland heeft dat, had dat, en daar gaat NL nu voor bloeden. In de USA is NIKS, in Thailand hebben ouwetjes 500 baht per MAAND. Leuk met de stijgende rijstprijzen.....
Klaag niet over NL, het is een paradijs. Jij bent verbitterd en daardoor zie je het goede van NL niet. Maar al die Amlokezen en Urbulanten die naar NL komen wel. Dus verruim jouw blik.
Al ga ik hier van armoe kapot, ik ga niet naar NL terug. De kans dat ik armoe zal lijden is minimaal, ik heb een stevige spaarpot, een goed pensioen en ik krijg AOW. Ik zal zo lang mogelijk hier pogen te blijven. Lukt het echt niet dan poets ik de poen weg naar eiland Hupseflups en de Jodokus-bank aldaar en laat NL dokken voor me. Maar nogmaals, ik wens hier de pijp uit te gaan !
Ben een stuk aan het maken over "de pijp uitgaan" en de regie in eigen hand houden. Ben daar al 8 weken aan bezig.....krijg het niet sappig genoeg naar mijn zin want het moet een beetje leuk en te verteren blijven. Maar heus, het komt er aan.
Ja, en een stuk minder stres, je krijgt geen hoog salaris zonder uitzonderlijk te presteren. En als ik haar nu hoor praten, plannen maken, die werkt zich zo weer in de hogere cijfers.perry schreef:Dat is ook weer een van die regels waar ik mij ook kwaad om zou kunnen maken heb je iets opgebouwd kun je het verkopen nu kun je zeggen pech gehad maar ik vind in dit soort gevallen dat vadertje staat ook van je eigendom af moet blijven nu is 600€ minder heel veel geld vooral als je ze niet hebt of tekort komt maar gelukig heeft ze weer nieuw werk.
daar heb je dan ook altijd voor gewerkt en betaald en als ik de klagers zo eens hoort hebben zij niet hier in NL gewerkt en hun belastingcenten afgedragen anders was er nu ook een AOW geweesthema schreef:prajak schreef:Perry, er zijn landen waar je geen paraplu hebt als er iets met je gebeurt. NL heeft die paraplu wel maar bescheiden. Ja, Griekenland heeft dat, had dat, en daar gaat NL nu voor bloeden. In de USA is NIKS, in Thailand hebben ouwetjes 500 baht per MAAND. Leuk met de stijgende rijstprijzen.....
Klaag niet over NL, het is een paradijs. Jij bent verbitterd en daardoor zie je het goede van NL niet. Maar al die Amlokezen en Urbulanten die naar NL komen wel. Dus verruim jouw blik.
Al ga ik hier van armoe kapot, ik ga niet naar NL terug. De kans dat ik armoe zal lijden is minimaal, ik heb een stevige spaarpot, een goed pensioen en ik krijg AOW. als je naar het buitenland gaat is er de mogelijkheid om je AOW premie door te betalen doe je dat niet is het volgens mij toch wel logisch dat je dat ook niet uitbetaald krijgt of in iedergeval gekort wordt [/color]
Ik zal zo lang mogelijk hier pogen te blijven. Lukt het echt niet dan poets ik de poen weg naar eiland Hupseflups en de Jodokus-bank aldaar en laat NL dokken voor me. Maar nogmaals, ik wens hier de pijp uit te gaan !
Ben een stuk aan het maken over "de pijp uitgaan" en de regie in eigen hand houden. Ben daar al 8 weken aan bezig.....krijg het niet sappig genoeg naar mijn zin want het moet een beetje leuk en te verteren blijven. Maar heus, het komt er aan.
.j.b schreef:]
Dat laatste is een beetje een tendentieuze opmerking waardoor het lijkt dat elke asielzoeker erg makkelijk aan een uitkering komt.
Dat is niet zo, een asielzoeker wordt in een AZC geplaatst en krijgt daar gedurende de periode van de behandeling van zijn asielaanvraag een soort van zakgeld waarmee hij zijn minimale kosten van levensonderhoud kan betalen.
Voor Perry nada zakgeld voor de minimale kosten .
Zo werd ik ik wel behandeld negatief antwoord dan wel te verstaan.printen44 schreef:.j.b schreef:]
Dat laatste is een beetje een tendentieuze opmerking waardoor het lijkt dat elke asielzoeker erg makkelijk aan een uitkering komt.
Dat is niet zo, een asielzoeker wordt in een AZC geplaatst en krijgt daar gedurende de periode van de behandeling van zijn asielaanvraag een soort van zakgeld waarmee hij zijn minimale kosten van levensonderhoud kan betalen.
Voor Perry nada zakgeld voor de minimale kosten .
Ik heb niet het vermoeden dat Perry een buitenlandse asielzoeker was, die bescherming kreeg volgens het vluchtelingenverdrag van 1952. Vluchtelingen hebben geen recht op bijstand, want ze zijn (nog) geen inwoner van het land.
Hoeveel het zakgeld is staat hier:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... ootte.html