Een roep om hulp!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Een roep om hulp!

#76 Bericht door Luc » dinsdag 05 juli 2011, 16:50

Remske, in Thailand wordt er met baht betaald, niet met us dollar.
Ik begin minder en minder in het verhaal te geloven...100.000 baht is ong. 3000 US
en met geen resutaat ?
Ik weet dat het gewoonlijk om meer gaat, 2-3-4-500 duizend bahtjes, maar dat er voor er geschoven wordt er wel eerst door betrokke partijen wordt over gesproken en als er dan geld wordt geschoven het wel inorde is.
Een baas hier, gaat dat zeker niet snel voor een werknemer neertellen, ik denk zelfs nooit of er moet eigen belang bij zijn....hoe gaat hij dat ooit terug zien?
Sociaal en zeker tegenover buitenlanders en nog meer tegenover buitenlanders van hun buurlanden zijn ze hier NIET.
Ik denk ook - dat is mijn persoonlijke mening - dat je op dit moment hier zeker niets te zoeken hebt , buiten een hoop ellende- als het allemaal al waar is- waar je wordt ingezogen en er toch niets aan kunt doen om het op te lossen.
Blijf kalm, bekijk het van op afstand (Nederland) en zeg dat je je uiterst best gaat doen maar schuif geen euro of baht.
Kom niet naar hier, stel jezelf zeker niet als garantie, als dat mis gaat draai jij voor alles op en dat kan gaan tot in de gevangenis.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door prajak » dinsdag 05 juli 2011, 16:59

Ik lees er misschien overheen, maar heb je een advokaat ingeschakeld in deze zaak ? Een goeie, ingevoerde advokaat, of een die alleen maar smeergeld wil dokken waarvan hij mogelijk een deel in zijn kontzak stopt ? Welk bewijs heb je dat er betaald is ? Woorden ?

Jouw vriend heeft fouten gemaakt. Illegaal werken. Dan kun je zeggen "wist ik niet" maar dat helpt niet. Het staat nota bene in het paspoort gestempeld. In een taal die hij begrijpt.

Smeergeld is de slechtste optie. Je leert de mensen hier dat er poen is, veel poen, teveel poen, en dan wordt de mens graaierig. Smeergeld is iets tussen de juiste advocaat en de juiste TOP-ambtenaar. Niet voor kluutjes in het midden.

Ik denk dat de procedure zijn gang moet gaan. Hij komt eens voor de rechter en aangezien er geen poen is wordt hij aan C uitgeleverd. De normale gang van zaken. Als hij na veroordeling niet in beroep gaat is hij snel in C.

Maar krijg je hem dan in NL ? Denk er aan, hij is dan een veroordeelde crimineel. Een strafrechterlijk verleden. En hij heet niet "Zandbak", en heeft geen invloedrijke zus in dit land. Hij kan zich niet vrijkopen. En zal extra problemen hebben NL in te komen.

Ben
Expat
Expat

#78 Bericht door Ben » dinsdag 05 juli 2011, 17:25

prajak schreef:Ik lees er misschien overheen, maar heb je een advokaat ingeschakeld in deze zaak ? Een goeie, ingevoerde advokaat, of een die alleen maar smeergeld wil dokken waarvan hij mogelijk een deel in zijn kontzak stopt ? Welk bewijs heb je dat er betaald is ? Woorden ?

Jouw vriend heeft fouten gemaakt. Illegaal werken. Dan kun je zeggen "wist ik niet" maar dat helpt niet. Het staat nota bene in het paspoort gestempeld. In een taal die hij begrijpt.

Smeergeld is de slechtste optie. Je leert de mensen hier dat er poen is, veel poen, teveel poen, en dan wordt de mens graaierig. Smeergeld is iets tussen de juiste advocaat en de juiste TOP-ambtenaar. Niet voor kluutjes in het midden.

Ik denk dat de procedure zijn gang moet gaan. Hij komt eens voor de rechter en aangezien er geen poen is wordt hij aan C uitgeleverd. De normale gang van zaken. Als hij na veroordeling niet in beroep gaat is hij snel in C.

Maar krijg je hem dan in NL ? Denk er aan, hij is dan een veroordeelde crimineel. Een strafrechterlijk verleden. En hij heet niet "Zandbak", en heeft geen invloedrijke zus in dit land. Hij kan zich niet vrijkopen. En zal extra problemen hebben NL in te komen.
Smeergeld is iets tussen de juiste advocaat en de juiste TOP-ambtenaar. Niet voor kluutjes in het midden.
:clap: :giggle3: ongeveer .

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#79 Bericht door vleespet » dinsdag 05 juli 2011, 17:49

Renske dit is de eerste keer dat ik reageer,ik had het verhaal van jou wel gelezen en bleef het volgen,maar ik had niks toe te voegen dus reageerde ik niet.

Tot nu,want toen ik vandaag de pseudo vaderlijke adviesen las wist ik dat ik moest ingrijpen.
Ondanks de goed bedoelde waarschuwingen van iedereen ga ik je adviseren om er alles aan te doen wat mogelijk is om jouw vriend te helpen.

Stel dat het echt zo zit als sommige forumleden voor waarschuwen,en je wordt slachtoffer van een zwendel,wat heb je dan verloren buiten een som geld en een gebroken hart ?
Renske al deze dingen horen bij het volwassen worden,je mag rustig een keer op je bek gaan daar wordt je alleen maar sterker van.

Niets is erger dan 60 jaar lang jezelf te moeten afvragen:hoe zou het zijn gelopen als ik .........

Doe gewoon wat je hart je ingeeft,dat is meestal de beste raadgever.

Ik ben 53 en ik ben vroeger heel vaak op mijn bek gegaan,maar ik kan wel zeggen dat ik nergens spijt van heb.

De groeten en heel veel sterkte gewenst. :thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#80 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 juli 2011, 18:42

Vleespet, ik bewonder jou.
Uit het forum heb ik je leren kennen als een soms wat eigenwijze vent, maar ééntje met het hart op de goede plek.
Ook heb ik de indruk dat je een behoorlijke doordouwer bent die niet snel bij de pakken neer gaat zitten.
Ik heb het idee, dat als jij haar vader was geweest en het geld had gehad, jij al lang met dochterlief naar Thailand was gegaan.
De strijdbijl tegen onrecht in de hand.
En ondanks dat ik bij mijn eerdere advies blijf, ben ik blij dat je wat tegengas hebt gegeven.

:clap: :clap:

En we geven natuurlijk ook allemaal maar ons goed bedoelde advies.
Renske zal uiteindelijk toch zelf moeten beslissen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid

#81 Bericht door Mart » dinsdag 05 juli 2011, 18:53

Papa woont in Thailand :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#82 Bericht door baco101 » dinsdag 05 juli 2011, 19:01

vleespet schreef:Renske dit is de eerste keer dat ik reageer,ik had het verhaal van jou wel gelezen en bleef het volgen,maar ik had niks toe te voegen dus reageerde ik niet.

Tot nu,want toen ik vandaag de pseudo vaderlijke adviesen las wist ik dat ik moest ingrijpen.
Ondanks de goed bedoelde waarschuwingen van iedereen ga ik je adviseren om er alles aan te doen wat mogelijk is om jouw vriend te helpen.

Stel dat het echt zo zit als sommige forumleden voor waarschuwen,en je wordt slachtoffer van een zwendel,wat heb je dan verloren buiten een som geld en een gebroken hart ?
Renske al deze dingen horen bij het volwassen worden,je mag rustig een keer op je bek gaan daar wordt je alleen maar sterker van.

Niets is erger dan 60 jaar lang jezelf te moeten afvragen:hoe zou het zijn gelopen als ik .........

Doe gewoon wat je hart je ingeeft,dat is meestal de beste raadgever.

Ik ben 53 en ik ben vroeger heel vaak op mijn bek gegaan,maar ik kan wel zeggen dat ik nergens spijt van heb.

De groeten en heel veel sterkte gewenst. :thumbsup:
hier kan ik het alleen maar mee eens zijn

Ik zeg altijd maar: je hebt meer spijt van de dingen die niet hebt gedaan
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#83 Bericht door Duiker » dinsdag 05 juli 2011, 19:16

prajak schreef:Ik lees er misschien overheen, maar heb je een advokaat ingeschakeld in deze zaak ? Een goeie, ingevoerde advokaat, of een die alleen maar smeergeld wil dokken waarvan hij mogelijk een deel in zijn kontzak stopt ? Welk bewijs heb je dat er betaald is ? Woorden ?

Euhh...Prajak is back?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#84 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 juli 2011, 22:14

Mart schreef:Papa woont in Thailand :o
Echt waar?
Dan heb ik dat gemist.

:o :crazy: :neus: :shock:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

jumbo
Expat
Expat

#85 Bericht door jumbo » woensdag 06 juli 2011, 01:31

Welcome back Prajak, er zijn er die je hebben gemist!!!!
Ik uiteraard ook want ik had niemand meer om te plagen... ;) :lol: :lol:

Maar van mijn kant een welgemeend welcome back, we kunnen je expertise op zulke gebieden zonder meer gebruiken...
en de rest, ach kijken we gewoon doorheen :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#86 Bericht door prajak » woensdag 06 juli 2011, 01:49

Ach, Jumbo, en anders roep ik de hulp in van de stichting van mijn Luxemburgse vriend, Gropus Graaf Vandelaan Althoos tot Diekirch en die weet overal raad mee.

jumbo
Expat
Expat

#87 Bericht door jumbo » woensdag 06 juli 2011, 02:01

prajak schreef:Ach, Jumbo, en anders roep ik de hulp in van de stichting van mijn Luxemburgse vriend, Gropus Graaf Vandelaan Althoos tot Diekirch en die weet overal raad mee.

:lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#88 Bericht door Mart » woensdag 06 juli 2011, 04:52

prajak schreef:Ach, Jumbo, en anders roep ik de hulp in van de stichting van mijn Luxemburgse vriend, Gropus Graaf Vandelaan Althoos tot Diekirch en die weet overal raad mee.
Doen die ook iets aan "verslaving" :?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door elst99 » woensdag 06 juli 2011, 07:55

Heb je hulp nodig dan? Om bij dit topic te blijven!!!!!! :roll:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid

#90 Bericht door Mart » woensdag 06 juli 2011, 09:33

elst99 schreef:Heb je hulp nodig dan? Om bij dit topic te blijven!!!!!! :roll:
Een echte alcohollist zal altijd ontkennen, dus ik kan je hulp wel gebruiken :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”