Wie heeft het over beschaving

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wie heeft het over beschaving

#76 Bericht door printen44 » vrijdag 21 januari 2011, 09:42

Dutch, dat je rechts stem, is je goed recht. Maar is het niet zo dat elk rechtse kabinet die Nederland heeft gekend, aan het bezuinigen slaat, maar dat het overgrote deel van die bezuinigingen door "Jan met de Pet" wort opgehoest, en dat de meest welvarende deel van de Nederlandse bevolking door zo'n kabinet altijd gespaard wordt om hun deel van die bezuinigingen op te brengen.

Ik geloof niet dat "Jan met de Pet" een spaarrekening op de "Kaaymaneilanden" heeft om de belasting te ontduiken, maar ik geloof wel dat heel wat rijke Nederlanders, die vaak rechts stemmen, hun pecunia veilig en belastingvrij ergens buiten Nederland gestald hebben. oftewel, die rechtse stemmers ontduiken de belasting en hebben het lak aan solidariteit met hun overige landgenoten.

Van rechts Nederland is nu eenmaal de leuze bekend: "Halen, Hebben en Houden".

Naar mijn mening is dat niet al te beschaafd t.o.v. je medemens

Van Links is bekend dat die een "gat in hun hand" hebben, maar van rechts is bekend dat die graaihanden hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wie heeft het over beschaving

#77 Bericht door greenthaiway » vrijdag 21 januari 2011, 09:48

Ik kan het niet beschaafd vinden deze rechtse stroming die door het land waait.
Het is zoals ik erover denk.
Én niet bedoelt als een persoonlijke aanval op welk lid in het bijzonder dan ook.
Wie de schoen past trekke hem aan.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wie heeft het over beschaving

#78 Bericht door dutch » vrijdag 21 januari 2011, 10:57

greenthaiway schreef:Ik kan het niet beschaafd vinden deze rechtse stroming die door het land waait.
Het is zoals ik erover denk.
Én niet bedoelt als een persoonlijke aanval op welk lid in het bijzonder dan ook.
Wie de schoen past trekke hem aan.


Die nuance maakte je in je post niet.
En verder zoals gezegd ,een over gesimplificeerde analyse.
Laat maar!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Wie heeft het over beschaving

#79 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 21 januari 2011, 12:16

greenthaiway schreef:Ik kan het niet beschaafd vinden deze rechtse stroming die door het land waait.
Ik vind dat deze term wel toelichting verdiend. Bedoel je met rechtse stroming uitsluitend het immigratie/emigratiebeleid? Of bedoel je hiermee ook het beleid ten opzichte van WW, AOW, etc.?

Tenslotte zijn de rechtse partijen door veel linkse partijen rechts ingehaald. Graag zou ik dus wel een verduidelijking willen van jouw uitspraak, alvorens ik verder reageer.
Laatst gewijzigd door Wereldvreemd op vrijdag 21 januari 2011, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Wie heeft het over beschaving

#80 Bericht door Mart » vrijdag 21 januari 2011, 12:18

Ach.... het is alom bekend.

Links lullen, rechts vangen :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wie heeft het over beschaving

#81 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 januari 2011, 14:03

Wereldvreemd schreef:
greenthaiway schreef:Ik kan het niet beschaafd vinden deze rechtse stroming die door het land waait.
Ik vind dat deze term wel toelichting verdiend. Bedoel je met rechtse stroming uitsluitend het immigratie/emigratiebeleid? Of bedoel je hiermee ook het beleid ten opzichte van WW, AOW, etc.?

Tenslotte zijn de rechtse partijen door veel linkse partijen rechts ingehaald. Graag zou ik dus wel een verduidelijking willen van jouw uitspraak, alvorens ik verder reageer.
Ik denk dat je de kern van de zaak raakt. Het is in de huidige politiek geen hokjesgeest meer van rechts en links. Dat is oude politiek. Tegenwoordig hebben partijen bepaalde programma's/ideeën die zich niet simpelweg meer laten plaatsen in links, rechts of midden. Iedereen heeft nu een mix.
Live your dream, don't dream your life.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Wie heeft het over beschaving

#82 Bericht door Borowolf » vrijdag 21 januari 2011, 14:41

Wouter_Udon schreef:
Wereldvreemd schreef:
greenthaiway schreef:Ik kan het niet beschaafd vinden deze rechtse stroming die door het land waait.
Ik vind dat deze term wel toelichting verdiend. Bedoel je met rechtse stroming uitsluitend het immigratie/emigratiebeleid? Of bedoel je hiermee ook het beleid ten opzichte van WW, AOW, etc.?

Tenslotte zijn de rechtse partijen door veel linkse partijen rechts ingehaald. Graag zou ik dus wel een verduidelijking willen van jouw uitspraak, alvorens ik verder reageer.
Ik denk dat je de kern van de zaak raakt. Het is in de huidige politiek geen hokjesgeest meer van rechts en links. Dat is oude politiek. Tegenwoordig hebben partijen bepaalde programma's/ideeën die zich niet simpelweg meer laten plaatsen in links, rechts of midden. Iedereen heeft nu een mix.
Eens. Er wordt niet meer links of rechts geluld maar alle kanten op. Wat de meerderheid wil dat roepen ze.
Geen idealen meer. Zetels daar gaat het om.
En als het op regeren aankomt doen ze allemaal hetzelfde.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wie heeft het over beschaving

#83 Bericht door RuudThai » vrijdag 21 januari 2011, 15:38

Borowolf schreef:
elst99 schreef:Ruud google is Ärmoede in Nederland.
Dat googelen heb ik dus maar eens gedaan. Dit is wat onze kinderen (oops, tegenwoordig kleinkinderen) wordt geleerd:

Nederland is vergeleken met andere landen erg rijk. Uit cijfers van het Europees statistisch bureau blijkt dat Nederland in de top 3 van allerrijkste EU-landen zit. Toch is er in ons land ook armoede. 1 op de 10 kinderen leeft in een gezin waar niet of net niet genoeg geld is om van rond te komen.
http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/proj ... nederland/

Dus zoals ik al eerder opmerkte. Jullie hebben allemaal gelijk. Top 3 van de allerrijkste EU landen dus (1) Nederland is een rijk land. Maar (2) er is ook armoede. QED

Maar ja, als jullie het leuk vinden elkaar voor rotte vis uit te maken is armoede natuurlijk een prachtig onderwerp. Erg beschaafd vind ik het persoonlijk niet.
Beste Borowolf, ik heb alleen maar meer vertrouwen in een officiële perspublicatie van het CBS van 1 maand geleden dan wat ongefundeerde afgeronde cijfers die elst99 hier zonder exacte bronvermelding te berde brengt.
Daarin staan juiste percentages en aantallen over het jaar 2009 en niet 2008 zoals elst99 stelt.
In 2010 was er een licht herstel van de economie, vermindering van de werkloosheid en ook minder WAO-uitkeringen. Het lijkt er daarom volgens prognoses op dat aan de stijging van het aantal huishoudens dat zich rond de armoedegrens bevindt, een halt wordt toegeroepen en mogelijk zelfs daalt in dit jaar.

Er zal altijd een groep in de laagste inkomensklasse zijn die moet oppassen niet onder de armoedegrens te komen. Wil je dat voorkomen, dan moeten de AOW, de WW, de Wajong/WAO, de bijstand en het minimumloon met misschien wel 25 % (bij natte vinger) worden verhoogd. Wel, dat lijkt me onmogelijk in de huidige politieke gesteldheid, ik ben wel realist.
Want dan moet je beginnen met het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, het invoeren van een hogere belastingschijf voor de hogere inkomens en zo nog een paar maatregelen om de welvaart over meer mensen te spreiden.

Dus als je er vanuit gaat dat niet iedereen in Nederland geholpen kan worden om ruim boven die armoedegrens te komen, dan blijft er voldoende mogelijkheid om asielzoekers te helpen en een veilig thuis te bieden in Nederland. Niet elke asielzoeker is een gelukszoeker zoals bij de economische vluchtelingen!

Wat overigens die hypotheekrenteaftrek aangaat zag ik vorige week in Nieuwsuur een veramerikaanste Nederlander, directeur bij de Citigroup, de voorspelling doen dat dit kabinet Rutte om de bezuiniging van 18 miljard te halen, nog deze kabinetsperiode die aftrek zou moeten aanpakken. Dat lijkt mij een goed plan. Ik vind het niet zo beschaafd dat degenen met de hoogste inkomens in de duurste huizen het meest profijt trekken van deze regeling.
Alleen verwacht ik niet dat Rutte c.s. deze kabinetsperiode helemaal uitzit [|( . Ik reken op een nederlaag van de kabinets/gedoogpartijen bij de komende Statenverkiezingen waardoor er geen meerderheid in de Eerste Kamer ontstaat. En dat levert gegarandeerd op een zeker moment problemen op. [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wie heeft het over beschaving

#84 Bericht door elst99 » vrijdag 21 januari 2011, 16:40

Als je bij Google intikt, zal het nu simpel uitleggen, zodat jij het ook begrijpt "Armoede in Nederland"
dan krijg je verschillende pagina's van het CBS, Nibud over de armoede die er in Ned. is en daar staat vet gedrukt dat het in 2008 1 miljoen huishoudens betrof en dat er nog een 1 milj. er net boven zitten. Dat heb ik weergegeven en dat het in 2009 nog meer geworden zijn.
2010 is nog niet eens bekend en reken maar dat dat er nog meer geworden zijn. En dat was toch duidelijk in de periode dat links in de regering zat.
Dat je zegt dat het nu minder gaat worden, zou fijn zijn en kan misschien ook wel nu rechts aan de macht is. :D
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie heeft het over beschaving

#85 Bericht door prajak » vrijdag 21 januari 2011, 17:13

Elst voorziet het gedoogd kabinet van een zonnetje voor de armen. Ik vind dat ze er naast zit.

De zorg wordt nog meer uitgekleed; Elst zal vanavond ook wel BVN hebben gezien en de problemen van mensen met stofwisselingsziekten die niet weten of hun peperdure medicijnen, ik hoorde van kosten rond een auto per jaar, wel betaald krijgen. Dat gaat nu nog "uit coulance" en dat is van de zotte. Het persoonsgebonden budget gaat dit jaar met procenten omlaag en volgend jaar, als ik er naast zit dan in commissie, met 10 procent. Dat raakt de zwaksten in de samenleving.

Armoede heeft immer een na-ijl-effect. De armoede in NL kun je niet toeschrijven aan het laatste kabinet B. Dat is een gevolg van 10 jaar bezuinigen. Mensen eten eerst hun spaarcenten op en dan komt pas de armoede aan de deur. Eerst los men het op met dure leningen en tenslotte is de nood zo hoog dat men naar de voedselbank moet.

Maar ja, nu even eerlijk, zou een links kabinet om de financieringsproblemen van NL heen kunnen ? Ook niet. De staatskas is leeg en zonder forse bezuinigingen gaat de rente op NL staatsschuld naar een onaanvaardbare hoogte. Maar bezuinigen kun je ook op de mensen die het wel kunnen dokken. Welke maatregelen ? Ach, daar hebben we het al eens over gehad.

Van mij mag dit kabinet weg. Maar dan niet de macht aan Job ! Roden hebben immer een gaatje in hun hand zoals in de tijd van Joop wel is gebleken. Een breed middenkabinet heeft nog steeds mijn voorkeur. Maar wie ben ik.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wie heeft het over beschaving

#86 Bericht door Gardensafari » vrijdag 21 januari 2011, 18:14

prajak schreef:Maar wie ben ik.
Prajak?

Maar in dit hele draadje is dit de eerste beschaafde bijdrage. Kijken of de anderen het nu ook beschaafd kunnen houden!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Wie heeft het over beschaving

#87 Bericht door Jim » vrijdag 21 januari 2011, 18:39

Gardensafari schreef: Maar in dit hele draadje is dit de eerste beschaafde bijdrage. Kijken of de anderen het nu ook beschaafd kunnen houden!
gevalletje van hij die zonder zonden is werpt de eerste steen, want je hebt zelf ook 7 bijdrages :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wie heeft het over beschaving

#88 Bericht door Gardensafari » vrijdag 21 januari 2011, 21:24

Jim schreef:
Gardensafari schreef: Maar in dit hele draadje is dit de eerste beschaafde bijdrage. Kijken of de anderen het nu ook beschaafd kunnen houden!
gevalletje van hij die zonder zonden is werpt de eerste steen, want je hebt zelf ook 7 bijdrages :D
:mrgreen: :mrgreen:
Gevalletje van "ook met zonden kan men stenen gooien".
Ik heb mij ook even laten opnaaien door dit topic, doch ben er toen maar mee opgehouden.
En ik pleit mijzelf dus ook niet vrij.
Dit is nou niet een erg verheffend draadje geworden.
Noch linksom, noch rechtsom [|(
Ik ben voor bijna iedereen, mijzelf incluis, bang dat objectieve lezers maar weinig beschaving aantreffen in de bijdragen der geachte leden.
Ach, uitspattingen moeten kunnen, natuurlijk.
Maar gelet op de titel van dit draadje, was dit wel een ... laten we zeggen curieuze plek...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wie heeft het over beschaving

#89 Bericht door greenthaiway » zaterdag 22 januari 2011, 03:35

Een ieder heeft zo zijn eigen kijk op beschaving, dat is wel duidelijk geworden.
Daarom niet getreurd, vergeven en vergeten, don't worry, be happy :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wie heeft het over beschaving

#90 Bericht door Gardensafari » zaterdag 22 januari 2011, 09:28

greenthaiway schreef:Een ieder heeft zo zijn eigen kijk op beschaving, dat is wel duidelijk geworden.
Daarom niet getreurd, vergeven en vergeten, don't worry, be happy :mrgreen:
Lijkt mij een zeer beschaafd plan!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”