Dacht meer aan beterschapBen schreef: Sterkte

Moderator: Loempia
Dacht meer aan beterschapBen schreef: Sterkte
Ik dacht dat ik mijn dochter vrij normaal opvoed.Sert schreef:Dit topic laat mij in elk geval zien dat ik een mooie jeugd heb gehad, met alle lol die bij Sinterklaas hoorde. Ik heb er niet eens een trauma aan overgehouden. Op de lagere school werd deze traditie voortgezet met Sinterklaas surprises.
Als je Sinterklaas een rascistisch feest vindt, dan moet je jezelf eens goed na laten kijken. Kinderen associeren zwarte piet niet met een zwarte/neger/kleurling (of hoe je dat tegenwoordig ook politiek correct moet uitdrukken...kots) die vanwege z'n huidskleur anders zou zijn. Nee, dat doen 'volwassenen'.
En je bent helemaal een eind van het pad af als je dat discriminatie gaat noemen.
ja, de hele wereld is gek.Sert schreef:Als je Sinterklaas een rascistisch feest vindt, dan moet je jezelf eens goed na laten kijken. Kinderen associeren zwarte piet niet met een zwarte/neger/kleurling (of hoe je dat tegenwoordig ook politiek correct moet uitdrukken...kots) die vanwege z'n huidskleur anders zou zijn. Nee, dat doen 'volwassenen'.
wat heb dat er nou weer mee te maken?Pieter schreef:en tot slot vraag ik me dus af wat iemand met thailand heeft als hij zwarte piet al incorrect vind
hier sturen ze burmezen gewoon met kapotte bootjes weer de zee op gewoon ander ras he
in het zuiden lekker de moslims uitbuiten.
en op sukhumvit 's avonds de cambodiaanse bedelaars weer oppikken en de helft van het geld inpikken
net als trouwens bij de bergstammen gebeurd
Kunnen we dat niet de ramadan doen, dan zijn ze wat zwakker.....Jim schreef:moslim uitbuit dag op 1 mei?
Meest nuttige van bijna alle geloven dat het hoofddoel is dat men niet elkaar de hersens inslaatJeanette schreef:Misschien zou je wat minder letterlijk moeten denken Jim? Het gaat om de geest van de tijd en de gevoelens over geven en krijgen. Reken er op dat Obama ook geschminkt zou moeten worden voor hij voor zwarte Piet kan spelen.![]()
Moeders waren 80 jaar geleden erg blij als het zoontje van 10 met een gestroopt konijn thuis kwam, tegenwoordig zouden ze een afspraak maken met een psychiater. En over nog eens 80 jaar wordt er over deze tijd misschien schamper gedaan als de tijd dat men bloemen doodden en de lijken een week in een vaas zette.![]()
De Bijbel (tenminste het oude testament) zie ik als een geschiedenisboek, nee, meer als een geschiedenis bibliotheek. De samenstelling is mensen (lees mannen) werk dus het is geen fax uit de Hemel. Die Paus uit 300 of zo heeft van de +/- 40 journalisten uit het jaar 0 er 4 tot Evangelist verheven. En de manier waarop orthodoxe Joodse, Moslim en Christelijke vrouwonderdrukkende mannen de zaken leterlijk nemen verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Waarom zou je het scheppings verhaal per dag letterlijk nemen? Tenslotte, 1000 jaar is als een dag en een dag is als 1000 jaar.
O, en nee, ik ben geen femministe, yin en yang zijn bij mij even groot.![]()
![]()
is dat een paar maanden geleden niet gedaan door een of andere blanke nieuwslezer uit een oostblokland?Jeanette schreef:Misschien zou je wat minder letterlijk moeten denken Jim? Het gaat om de geest van de tijd en de gevoelens over geven en krijgen. Reken er op dat Obama ook geschminkt zou moeten worden voor hij voor zwarte Piet kan spelen.![]()
dit is precies mijn punt.Moeders waren 80 jaar geleden erg blij als het zoontje van 10 met een gestroopt konijn thuis kwam, tegenwoordig zouden ze een afspraak maken met een psychiater. En over nog eens 80 jaar wordt er over deze tijd misschien schamper gedaan als de tijd dat men bloemen doodden en de lijken een week in een vaas zette.![]()
ik zie het meer als een sprookjesboek van andersenDe Bijbel (tenminste het oude testament) zie ik als een geschiedenisboek, nee, meer als een geschiedenis bibliotheek. De samenstelling is mensen (lees mannen) werk dus het is geen fax uit de Hemel. Die Paus uit 300 of zo heeft van de +/- 40 journalisten uit het jaar 0 er 4 tot Evangelist verheven. En de manier waarop orthodoxe Joodse, Moslim en Christelijke vrouwonderdrukkende mannen de zaken leterlijk nemen verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Waarom zou je het scheppings verhaal per dag letterlijk nemen? Tenslotte, 1000 jaar is als een dag en een dag is als 1000 jaar.
zolang het feminisme staat voor gelijke rechten is er niets mis meeO, en nee, ik ben geen femministe, yin en yang zijn bij mij even groot.![]()
![]()
Met je schampere reaktie ga je totaal voorbij aan de tijd waarin die eerste 5 boeken zijn geschreven. Ga gerust uit van Darwin maar het zoogdier waar de mens van afstamd heeft toch langzaam van generatie op generatie er inteligentie bijgekregen. En ook kwam er goed doen of kwaad doen als keuze. Geen enkel dier lijkt die keuze te hebben. Dan was er geen geschreven taal dus alles werd via overleveringen verteld. Ze wisten meer van hun betovergrootvader dan de huidige mens denk ik. Als dan Mozes, die als prins is opgevoed en alle kennis van de Egyptenaren had, alle verhalen gaat opschrijven blijft het vanaf dan statisch. We hebben het dan over 4000 jaar geleden. Dat ga je toch niet met Andersen vergelijken? Ieder mens heeft maar een kruimel tijd in z'n huidige lichaam. Jij mag denken dat het alles is maar doe niet of een andere mening stom is.
Citaat:
De Bijbel (tenminste het oude testament) zie ik als een geschiedenisboek, nee, meer als een geschiedenis bibliotheek. De samenstelling is mensen (lees mannen) werk dus het is geen fax uit de Hemel. Die Paus uit 300 of zo heeft van de +/- 40 journalisten uit het jaar 0 er 4 tot Evangelist verheven. En de manier waarop orthodoxe Joodse, Moslim en Christelijke vrouwonderdrukkende mannen de zaken leterlijk nemen verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Waarom zou je het scheppings verhaal per dag letterlijk nemen? Tenslotte, 1000 jaar is als een dag en een dag is als 1000 jaar.
ik zie het meer als een sprookjesboek van andersen
verhaaltjes met een leuk moraaltje, maar er zijn toch echt geen kleine zeemeerminnen
de verhaaltjes worden ook bij elke wetenschappelijke ontdekking bijgesteld.
oh, de aarde is niet plat? we bedoelen ook rond maar wel het centrum van het universum.
oh, niet het centrum vh universum? we bedoelen ook dat de zon het centrum is.
oh, zon niet het centrum? we bedoelen ook dat de melkweg het centrum is.
aarde niet 6000 jaar oud? we bedoelen ook geen jaren maar... ummm.. ff wat verzinnen.
en ga zo maar door
als het ene gedeelte van het verhaal niet klopt, waarom zou het andere gedeelte dan wel kloppen?
Ik weet niet wat jij een klein groepje mensen noemt, maar kleine groepen kan ik wel thuis ontvangen, geen 16 miljoen mensen. Ondertussen worden de vierders van de Kerstman door je overgeslagen. Dat is toch gewoon discriminatie dat je hun geen aandacht geeft.Jim schreef:ja, de hele wereld is gek.Sert schreef:Als je Sinterklaas een rascistisch feest vindt, dan moet je jezelf eens goed na laten kijken. Kinderen associeren zwarte piet niet met een zwarte/neger/kleurling (of hoe je dat tegenwoordig ook politiek correct moet uitdrukken...kots) die vanwege z'n huidskleur anders zou zijn. Nee, dat doen 'volwassenen'.
het kleine groepje mensen op deze planeet dat sinterklaas viert zijn enige normalende arrogantie is werkelijk ongelooflijk.
Als kind geloofde ik toch echt mijn ouders dat zwarte piet onder het roet van de schoorsteen zat. Zo stom dat ik toch niet zag, dat het eigenlijk negers zijn....Jim schreef:kinderen zijn als een spons en intelligenter dan dat jij denkt.
elk kind associeert een zwarte/neger/kleurling met zwarte piet.
een kind wat dat niet doet is blind of heel erg dom dat het daar geen verband in ziet.
printen44 schreef: en wat Zwarte Piet betreft, die blijft .........