jaar in buitenland werken

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: jaar in buitenland werken

#76 Bericht door jumbo » donderdag 10 september 2009, 10:12

justice strike schreef:Bij mijn broertje deden ze niet moeilijk over waar hij woonde, maar als hij op de campus ging wonen was het ook echt een curfew. Daar hield mijn broertje niet van, maargoed daar is hij ook weer van teruggekomen.
Zou in mijn dochter haar geval ook kunnen komen omdat ze een aan NL gelieerde opleiding volgt en slechts voor een periode van 4-6 maanden ofzo, fulltime kon ook maar dan zou ze NL teveel missen.... :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door Rene » donderdag 10 september 2009, 11:03

justice strike schreef: Bij mijn broertje deden ze niet moeilijk over waar hij woonde, maar als hij op de campus ging wonen was het ook echt een curfew. Daar hield mijn broertje niet van, maargoed daar is hij ook weer van teruggekomen.
Hoe klein is jou broer(tje) eigenlijk, scheelt dat echt veel in lengte? :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

justice strike
heeft ervaring
heeft ervaring

#78 Bericht door justice strike » donderdag 10 september 2009, 11:04

Rene schreef:
justice strike schreef: Bij mijn broertje deden ze niet moeilijk over waar hij woonde, maar als hij op de campus ging wonen was het ook echt een curfew. Daar hield mijn broertje niet van, maargoed daar is hij ook weer van teruggekomen.
haha vanwaar die vraag? hij is wel een stuk kleiner en dunner dan mij ja :) scheelt een 10 cm ofzo :)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#79 Bericht door Rene » donderdag 10 september 2009, 11:21

justice strike schreef:
Rene schreef:
haha vanwaar die vraag? hij is wel een stuk kleiner en dunner dan mij ja :) scheelt een 10 cm ofzo :)
Eigenlijk om een grappige opmerking te maken maar ook omdat je min of meer aangeeft dat je broer een heel stuk jonger en kleiner is dan jij, zeg maar in de pre-puber fase. Anders praat je over 'broer' toch? ;)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

justice strike
heeft ervaring
heeft ervaring

#80 Bericht door justice strike » donderdag 10 september 2009, 12:08

Rene schreef:
justice strike schreef:
Rene schreef: Hoe klein is jou broer(tje) eigenlijk, scheelt dat echt veel in lengte? :D
Eigenlijk om een grappige opmerking te maken maar ook omdat je min of meer aangeeft dat je broer een heel stuk jonger en kleiner is dan jij, zeg maar in de pre-puber fase. Anders praat je over 'broer' toch? ;)
haha, ik heb het altijd over broertje... ik zie hem niet anders :) Broer klinkt voor mij ook las iemand die ouder is. Is trouwens de eerste keer dat iemand dit opvalt :P had er zelf niet eens bij stil gestaan.

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring

#81 Bericht door TMTI » dinsdag 09 november 2010, 12:57

ben benieuwd of het topicstarter allemaal gelukt is...en waar hij terecht is gekomen.

jumbo
Expat
Expat

#82 Bericht door jumbo » woensdag 10 november 2010, 03:17

Als iemand over zoveel kennis beschikt als hij meende te doen dan kan het niet misgegaan zijn... :lol:

justice strike
heeft ervaring
heeft ervaring

#83 Bericht door justice strike » vrijdag 03 december 2010, 05:36

Het is allemaal gelukt hoor. Werk nu voor een amerikaans bedrijf in de financiele sector. Was uiteindelijk redelijk simpel om wat te krijgen maargoed, vooraf was het gevoel toch wel heel anders. Dat gezegd hebbende. Het begint erg te kriebelen bij mij om wat verdere kwalificaties te krijgen. Wat de opties hier zijn is ook maar even de vraag.

jumbo
Expat
Expat

#84 Bericht door jumbo » vrijdag 03 december 2010, 05:47

justice strike schreef:Het is allemaal gelukt hoor. Werk nu voor een amerikaans bedrijf in de financiele sector. Was uiteindelijk redelijk simpel om wat te krijgen maargoed, vooraf was het gevoel toch wel heel anders. Dat gezegd hebbende. Het begint erg te kriebelen bij mij om wat verdere kwalificaties te krijgen. Wat de opties hier zijn is ook maar even de vraag.
Dus het jaartje wordt wat verlengd?? Gebeurt over het algemeen bij iedereen.... :lol:
Belangrijkste afhangend van de richting van het bedrijf waar je voor werkt is CFA/CPA voor de Thaise markt en daarnaast nog steeds de Thaise taal hoewel in een Multinational niet zo nodig.

Verder kun je de webistes van universiteiten als Ramkhamheang, Thammasat, Chulanlongkorn bekijken waar ze goede opleidingen in het pakket hebben...

justice strike
heeft ervaring
heeft ervaring

#85 Bericht door justice strike » maandag 13 december 2010, 07:11

CFA is iets waar ik aan gedacht heb... maar dat schijnt toch wel een hele kluif te zijn. Dat en het feit dat er nogal wat haken en ogen aan hangen + het feit dat ik IT opgeleid ben en dus echt bewust voor de financiele sector moet gaan kiezen (goed, gegeven mijn achtergrond is dat opzich niet zo heel vreemd).

maar is CFA echt zo moeilijk om te behouden?

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#86 Bericht door Fritsie » maandag 13 december 2010, 13:04

justice strike schreef:CFA is iets waar ik aan gedacht heb... maar dat schijnt toch wel een hele kluif te zijn. Dat en het feit dat er nogal wat haken en ogen aan hangen + het feit dat ik IT opgeleid ben en dus echt bewust voor de financiele sector moet gaan kiezen (goed, gegeven mijn achtergrond is dat opzich niet zo heel vreemd).

maar is CFA echt zo moeilijk om te behouden?
Ja! Hou er ook rekening mee dat je ook 4 jaar relevante werkervaring moet hebben om de titel te kunnen gebruiken.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#87 Bericht door Borat » dinsdag 14 december 2010, 21:18

Het moet natuurlijk wel een beetje exclusief zijn en wat moeite kosten, anders had ik ook wel een CFA titel :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”