Tokkie ? ?RuudThai schreef:
Hij heet dus voortaan Takki Shinegra. Shinegra klinkt een beetje hetzelfde als "vinegar" oftewel azijn. Goeie naam voor die azijnpisserd.

Moderator: Loempia
Tokkie ? ?RuudThai schreef:
Hij heet dus voortaan Takki Shinegra. Shinegra klinkt een beetje hetzelfde als "vinegar" oftewel azijn. Goeie naam voor die azijnpisserd.
Alsof Thailand Dubai uit de financiële zorgen kan halen,in de tijd van Takki was Thailand nog schuldenvrij maar na èèn jaar "democraten"is de staatschuld weer aardig opgelopen.RuudThai schreef:Maar misschien niet lang meer! Het bijna failliete Dubai beseft nu dat ze de handel met alle landen hard nodig hebben en gaan nu eisen dat mr.Th een bevriende natie niet meer voor het hoofd stoot. Hij moet zich voortaan onthouden van politieke uitspraken gericht op het stoken van onrust in Thailand want anders vliegt hij eruit. In de Bangkok Post van vandaag:prajak schreef: En de andere noem ik Th en die meneer zit in een zandbak....
Hij heet dus voortaan Takki Shinegra. Shinegra klinkt een beetje hetzelfde als "vinegar" oftewel azijn. Goeie naam voor die azijnpisserd.Govt: UAE may eject Thaksin
Published: 29/11/2009 at 11:05 AM
The United Arab Emirates would ask fugitive former prime minister Thaksin Shinawatra to leave the country if he uses it as a base for attacking the Thai government, Foreign Minister Kasit Piromya's assistant Panit Vikitset said on Sunday.
"The UAE has agreed with the Thai government that if Thaksin uses the country as a base for urging people to gather in political rallies and criticising the Privy Council, he would be asked to leave immediately," Panit said.
He said the country would allow the ousted premier to stay as a businessman or a normal citizen.
The Thai government did not make a mistake when it decided to revoke Thaksin's passport since it had to follow the regulations, he said.
"If anyone causes damage to the country, the person's passport will be revoked," he said.
Responding to Thaksin's comment that he would reside in Dubai throughout his life, the Foreign Ministry had send a letter to the UAE government after the red-shirt leaders of the anti-government United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) travelled to Dubai to meet him.
"It is the responsibility of the Interpol to track Thaksin down," Panit said.
He insisted Thaksin had changed his name to 'Takki Shinegra' in his foreign passports after the name 'Thaksin Shinawatra' did not appear in the arrival lists of many countries.
Thaksin earlier posted a Twitter message, rejecting the news that he was using a new name.
Als ze Takkie hadden laten zitten was er een selecte groep schat en schatrijk geweestAlsof Thailand Dubai uit de financiële zorgen kan halen,in de tijd van Takki was Thailand nog schuldenvrij maar na èèn jaar "democraten"is de staatschuld weer aardig opgelopen.
De toekomst zal het leren.Bean schreef:Als ze Takkie hadden laten zitten was er een selecte groep schat en schatrijk geweestAlsof Thailand Dubai uit de financiële zorgen kan halen,in de tijd van Takki was Thailand nog schuldenvrij maar na èèn jaar "democraten"is de staatschuld weer aardig opgelopen.
en Thailand bankroet .
Nou, sinds Takki in Dubai is gaan wonen is het daar bergafwaarts gegaan.....vleespet schreef:Alsof Thailand Dubai uit de financiële zorgen kan halen,in de tijd van Takki was Thailand nog schuldenvrij maar na èèn jaar "democraten"is de staatschuld weer aardig opgelopen.
Probleem is dat Takki (toen nog Thaksin) een populistisch beleid voerde, en pretendeerde voor de kleine man op te komen, net als de SP voor de kleine man opkomt. Alleen nu blijkt (toen ook maar alleen voor degenen die de gevolgen kon inzien) dat de kleine man achterblijft met minder dan hij voorheen had. Maar de gedachte (ziekenzorg, leningen) was op zich prima, uitvoering echter niet.Maar ik begrijp eigenlijk niet dat een aanhanger van de SP steeds blijft proberen goed te praten dat een supergrootgraaier zijn zakken gevuld heeft tijdens zijn regeringsperiode. Ik dacht dat de SP stond achter een sociaal bestuur met mensen aan het hoofd die niet aan corruptie doen en miljarden wegsluizen naar ondefinieerbare bankrekeningen. Valt me heel erg van je tegen, vleespet!
Wat er echt is gebeurd zal de toekomst leren,als je de thaise media gelooft dan heb ik echt medelijden met je.Een feit is dat Takki in ieder geval sociale maatregelen heeft genomen zoals instellen van minimum lonen,een ziekenfonds voor iedereen,studiebeursen enz.Na 60 jaar "democraten"gebeurde er eindelijk iets voor de minderbedeelde thai.Als hij er niet was geweest dan hadden ze waarschijnlijk nog 60 jaar moeten wachten.Begrijp me goed,ik ben geen fan van Takki maar ik denk wel dat hij op het ogenblik de beste optie is voor de funktie van PM,al was het alleen maar om de drugshandel opnieuw uit te schakelen.RuudThai schreef:Nou, sinds Takki in Dubai is gaan wonen is het daar bergafwaarts gegaan.....vleespet schreef:Alsof Thailand Dubai uit de financiële zorgen kan halen,in de tijd van Takki was Thailand nog schuldenvrij maar na èèn jaar "democraten"is de staatschuld weer aardig opgelopen.![]()
Kan nog wat worden met Cambodja!![]()
Het is hier al vaker geschreven: ten tijde van Thaksin's regeringen had hij het tij mee in de wereldeconomie. Ze waren net weer uit het dal van 1997 opgeklommen dus had hij grote mazzel.
De staatsschuld is niet te wijten aan de Democraten op zich, die hebben aardig moeten puinruimen na de laatste regering onder Thaksin, de juntaregering en de Takkimarionettenregeringen. En er is ook nog zoiets als een wereldrecessie waardoor bijv. het verre-reizentoerisme een enorme klap heeft gekregen. En de export wereldwijd een forse teruggang beleeft.
Maar ik begrijp eigenlijk niet dat een aanhanger van de SP steeds blijft proberen goed te praten dat een supergrootgraaier zijn zakken gevuld heeft tijdens zijn regeringsperiode. Ik dacht dat de SP stond achter een sociaal bestuur met mensen aan het hoofd die niet aan corruptie doen en miljarden wegsluizen naar ondefinieerbare bankrekeningen. Valt me heel erg van je tegen, vleespet!
Takki had goede ideeën voor de arme plattelandsbevolking en andere groepen laagbetaalden, kocht voor alle zekerheid even hun stemmen, won de verkiezingen, voerde die populistische maatregelen in maar op zo'n rottige manier dat het land er nu nog schade van lijdt. En deed ondertussen niets aan de puissante rijkdom van de rijken (die 20 % die 69 % van 's lands economie bezit), dus ook niet van de "oude adel". Rijken houden elkaar altijd een hand boven het hoofd, ook al zijn ze het politiek oneens! Dat moet een SP-er toch weten!jumbo schreef: Ik zou wel eens vergelijkende cijfers zien van 30 jaar geleden, pakweg voor de Multinationals hier kwamen en ik durf er wel een Saeng Sommetje op te zetten dat het toen nog veel minder was en met allles en nog meer...maar goed een kniesoor die daarnaar kijkt, dat is geen nieuws. Dat is nu en het moet nu en veel sneller, hoger en verder.....
Nou, niet de eerste levensbehoeften van de Thai: een tv, een mobieltje of een motorcy....Jim schreef:je vergeet er wel bij te vermelden dat alles ook tig keer zo duur is geworden
Ik ben geen SP-erRuudThai schreef:[Rijken houden elkaar altijd een hand boven het hoofd, ook al zijn ze het politiek oneens! Dat moet een SP-er toch weten!
Vergelijkende cijfers met 30 jaar geleden vind ik niet bijster interessant, toen was Thailand nog niet eens democratisch in Westerse ogen.
How will this political mess end? Will Thaksin Shinawatra finally return to haunt us with his bottomless greed? Or will the old, oppressive system that perpetuates social injustice prevail to suffocate us?
Is there any way out of this madness?
Ask historian/thinker Nidhi Eeo-seewong, and his answer is a resounding no. In his latest column in Matichon newspaper, he predicted that the proxy wars between the two ruling elite groups - one led by Thaksin, and the other by the old ruling clique - will not only continue to play out on the streets, but they would also get more violent.
Natuurlijk volgt er geweld. Dat Thaksin hier plots om de hoek verschijnt terwijl de koning afbouwt is geen toeval. Maar zijn meeste vazallen zijn vervangen door kroonprins gezinden / Prem gecontroleerden en uiteindelijk zal het leger een bloedbadje aanrichten als de UDD inderdaad wapens gaat gebruiken die, als toegegeven door (oud-)leiders, in Vietnam en Cambodia zijn gesourced en verspreid naar Thaksin strongholds als Chiang Mai....stevenl schreef:Helaas denk ik dat dit citaat afkomstig uit een post van Vleespet 100% waar is. Ik hoop alleen dat het toenemende geweld niet klopt:How will this political mess end? Will Thaksin Shinawatra finally return to haunt us with his bottomless greed? Or will the old, oppressive system that perpetuates social injustice prevail to suffocate us?
Is there any way out of this madness?
Ask historian/thinker Nidhi Eeo-seewong, and his answer is a resounding no. In his latest column in Matichon newspaper, he predicted that the proxy wars between the two ruling elite groups - one led by Thaksin, and the other by the old ruling clique - will not only continue to play out on the streets, but they would also get more violent.