Levensbewijs SVB

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: Levensbewijs SVB

#76 Bericht door Mart » donderdag 23 juli 2009, 04:10

greenthaiway schreef:Prajak.
Die ellende zoals je omschrijft is er niet.
Het is een fluitje van een cent, dat bewijs van leven leveren.
Een kind kan de was doen.
1 x per jaar wat vraagjes beantwoorden en het opsturen wordt voor je gedaan.
Valt dus echt mee en is een vooruitgang ten opzichte van de vorige regeling m.b.t. bewijs van leven.
Na enkele maanden weet men bij elk SSO kantoor van de hoed en de rand.
Geen geloop meer naar een notaris, stadhuis of wat dies meer zij!

Grtz
Norman
Jij kunt makkelijk kletsen ( geen geloop meer )
Als al die andere pensioen boys of girls ( of die minister, hoe heet die ook weer - Hors of zo ) nu eens gaan samenwerken met SVB , en maar 1x per jaar zo'n formulier eisen, dan is de ellende over.

Op een gegeven moment ( half juni ) constateerde ik dat de uitbetaling van mijn pensioen bij DELTA LLOYD sinds november niet meer was ontvangen.
Ik achter het toetsenbord en naar de reden gevraagd. Geen bewijs van leven ontvangen. Kan gebeuren dacht ik en vroeg dus om een nieuw formulier ( de zwervers hadden niet eens de moeite om mij even te benaderen per post / email /of mobil ) Ik weer in gezelschap van mijn gezelschapsdame naar het stempeltjes kantoor. Vervolgens dat vot weer in enveloppe gedaan en verstuurd. Liegen doe ik zelden dus ofschoon het ongeloofwaardig is.... er kwam geen poen. Na zeer veel emails en een paar telefoontjes heb ik 21/7 het vierde exemplaar verstuurd, mar nu aangetekend en per EMS, kosten 950 TB, en nu maar weer afwachten.

Uiteraard was ik het spuugzat, en heb een samenvatting gemaakt van alle heen en weer emails, en deze verzonden aan uiteraard de directie en al die jongens en meisjes waarvan ik een email adres had.
In de email waarin ik man en paard hebt genoemd, Hfd Klantenservice, manager dit en dat en weet ik veel, en verzocht naar een intern onderzoek.
Ik ben helemaal niet boos of onaardig geweest, maar ca 2 jaar geleden is me nagenoeg het zelfde overkomen, en ook dat is niet zo erg maar iedere keer weer naar dat stempels mannetje bezorgde bij de kriebels.

Tegen mijn vrouw had ik al gezegd dat we dan maar droog brood zouden eten, waarop zij zei: dan haal je toch een beetje uit je schatkist. Ik durfde haar niet te vertellen dat ik niet meer weet waar ik hem begraven hebt.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

joepattaya
Expat
Expat

#77 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juli 2009, 04:33

Mart schreef:
greenthaiway schreef:Prajak.
Die ellende zoals je omschrijft is er niet.
Het is een fluitje van een cent, dat bewijs van leven leveren.
Een kind kan de was doen.
1 x per jaar wat vraagjes beantwoorden en het opsturen wordt voor je gedaan.
Valt dus echt mee en is een vooruitgang ten opzichte van de vorige regeling m.b.t. bewijs van leven.
Na enkele maanden weet men bij elk SSO kantoor van de hoed en de rand.
Geen geloop meer naar een notaris, stadhuis of wat dies meer zij!

Grtz
Norman
Jij kunt makkelijk kletsen ( geen geloop meer )
Als al die andere pensioen boys of girls ( of die minister, hoe heet die ook weer - Hors of zo ) nu eens gaan samenwerken met SVB , en maar 1x per jaar zo'n formulier eisen, dan is de ellende over.

Op een gegeven moment ( half juni ) constateerde ik dat de uitbetaling van mijn pensioen bij DELTA LLOYD sinds november niet meer was ontvangen.
Ik achter het toetsenbord en naar de reden gevraagd. Geen bewijs van leven ontvangen. Kan gebeuren dacht ik en vroeg dus om een nieuw formulier ( de zwervers hadden niet eens de moeite om mij even te benaderen per post / email /of mobil ) Ik weer in gezelschap van mijn gezelschapsdame naar het stempeltjes kantoor. Vervolgens dat vot weer in enveloppe gedaan en verstuurd. Liegen doe ik zelden dus ofschoon het ongeloofwaardig is.... er kwam geen poen. Na zeer veel emails en een paar telefoontjes heb ik 21/7 het vierde exemplaar verstuurd, mar nu aangetekend en per EMS, kosten 950 TB, en nu maar weer afwachten.

Uiteraard was ik het spuugzat, en heb een samenvatting gemaakt van alle heen en weer emails, en deze verzonden aan uiteraard de directie en al die jongens en meisjes waarvan ik een email adres had.
In de email waarin ik man en paard hebt genoemd, Hfd Klantenservice, manager dit en dat en weet ik veel, en verzocht naar een intern onderzoek.
Ik ben helemaal niet boos of onaardig geweest, maar ca 2 jaar geleden is me nagenoeg het zelfde overkomen, en ook dat is niet zo erg maar iedere keer weer naar dat stempels mannetje bezorgde bij de kriebels.

Tegen mijn vrouw had ik al gezegd dat we dan maar droog brood zouden eten, waarop zij zei: dan haal je toch een beetje uit je schatkist. Ik durfde haar niet te vertellen dat ik niet meer weet waar ik hem begraven hebt.
Oplossing is simpel: iedereen in het bezit van een Nederlands paspoort behoudt zijn/haar BSN/sofi-nummer en dit dient onder andere voor instanties als UVW/SVB en andere uitkering-verstrekkers (pensioenfondsen) als informatie bank. Zo hoef je nog maar 1 keer een formuliertje in te sturen en niet voor elke uitkerings-instantie 1; in sommige gevallen sturen forum-leden 4 of 5 formuliertjes op, op verschillende tijdstippen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid

#78 Bericht door Mart » donderdag 23 juli 2009, 04:40

joepattaya schreef:
Oplossing is simpel: iedereen in het bezit van een Nederlands paspoort behoudt zijn/haar BSN/sofi-nummer en dit dient onder andere voor instanties als UVW/SVB en andere uitkering-verstrekkers (pensioenfondsen) als informatie bank. Zo hoef je nog maar 1 keer een formuliertje in te sturen en niet voor elke uitkerings-instantie 1; in sommige gevallen sturen forum-leden 4 of 5 formuliertjes op, op verschillende tijdstippen.
Dat voorstel heb ik al een aantal jaren geleden bij zowel SVB, als de pensioenfondsen neergelegd, maar tot op heden rijdt iedereen op zijn eigen fiets. :mrgreen:

dutch
Expat
Expat

#79 Bericht door dutch » donderdag 23 juli 2009, 05:21

Ik hou zelf maar zo'n beetje bij wanneer e.e.a. weer volgens verwachting aan de beurt is.
Heb 6 fondsen incl SVB.
Van een ieder had ik het afgelopen jaar wat binnen gekregen, behalve Aegon.
Heb deze op 22 Juni j.l. gebeld met de vraag waar het levensbewijs formulier (is dat goed Nederlands? :D ) bleef.?
Antwoord (naam van de persoon genoteerd): Er was besloten om voorlopig even geen formulieren te sturen.
Daar gaat je controle :evil:
Ik zou het ook logisch vinden om,nu er een sociaal controle apparaat in Thailand met de SVB samenwerkt, e.e.a. te combineren.
(ben er overigens van overtuigd dat er in de toekomst fraudegevallen zullen gaan voorkomen.Lees: mensen zijn al overleden en de uitkering loopt door!Handjeklap onderling) ;) :oops:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#80 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 juli 2009, 06:10

joepattaya schreef:
Mijn idee!
Ze zouden het toch eenvoudiger gaan maken bij de instanties?
Tijd dat ze er wat aan gaan doen.

arie zwart
heeft ervaring
heeft ervaring

#81 Bericht door arie zwart » donderdag 23 juli 2009, 06:11

Mooie verhalen dat de post niet aankomt.

Maar jullie mailen alles.
Waarom scan je het op te sturen document niet en stuur het dan per mail op.

Zo gebeurd.

Gr,
Arie.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#82 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 juli 2009, 06:12

[quote="dutch"
(ben er overigens van overtuigd dat er in de toekomst fraudegevallen zullen gaan voorkomen.Lees: mensen zijn al overleden en de uitkering loopt door!Handjeklap onderling) ;) :oops:[/quote]

Handje klap vanaf het sterfbed...

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#83 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 juli 2009, 06:16

arie zwart schreef:Mooie verhalen dat de post niet aankomt.

Maar jullie mailen alles.
Waarom scan je het op te sturen document niet en stuur het dan per mail op.

Zo gebeurd.

Gr,
Arie.
Weet jij een instantie te noemen welke dat toestaat?
Allen, zo niet bijna allen, willen het schriftelijk toegestuurd krijgen, o.a. ter controle van de handtekening.
Via een faxbericht zou ook nog kunnen maar een scan accepteert men niet.

Grtz
Norman

Mart
Erelid
Erelid

#84 Bericht door Mart » donderdag 23 juli 2009, 07:38

Ook een fax verzending accepteren ze NIET, probeer al jaren naar een oplossing te zoeken.

Ik heb nu SVB gevraagd op welke datum ze de levensbewijzen verzenden, zodra dat binnen is verzoek ik de andere instanties het ook op of omstreeks die datum te doen, dan hoef ik maar 1x naar Kalasin.

Maar wat nu als ik zelf niet meer mobiel ben, bv rolstoel of aan het bed gekluisterd.

Email aan SVB worden doorgaans snel behandeld.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#85 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 juli 2009, 08:55

Mart schreef:Ook een fax verzending accepteren ze NIET, probeer al jaren naar een oplossing te zoeken.

Ik heb nu SVB gevraagd op welke datum ze de levensbewijzen verzenden, zodra dat binnen is verzoek ik de andere instanties het ook op of omstreeks die datum te doen, dan hoef ik maar 1x naar Kalasin.

Maar wat nu als ik zelf niet meer mobiel ben, bv rolstoel of aan het bed gekluisterd.

Email aan SVB worden doorgaans snel behandeld.
Als men niet meer mobiel is zal men een machtiging moeten accepteren.
Wat het SSO betreft, die komen w.s naar je verblijfplaats, als de berg niet naar Mozes komt komt Mozes naar de berg.
Wie dan leeft die dan zorgt...
Moge rolstoel of erger je bespaard blijven!

Grtz
Norman

Mart
Erelid
Erelid

#86 Bericht door Mart » donderdag 23 juli 2009, 11:20

greenthaiway schreef: Als men niet meer mobiel is zal men een machtiging moeten accepteren.
Wat het SSO betreft, die komen w.s naar je verblijfplaats, als de berg niet naar Mozes komt komt Mozes naar de berg.
Wie dan leeft die dan zorgt...
Moge rolstoel of erger je bespaard blijven!

Grtz
Norman
Ja, zo werken ze aan de corruptie !!!!

Mart
Erelid
Erelid

#87 Bericht door Mart » maandag 14 september 2009, 06:23

Het heeft wat moeite gekost. Ik heb diverse emails verzonden naar SVB, kreeg steeds een bericht van ontvangst, maar geen antwoord.
Heb toen een klacht ingediend bij SVB, wederom bericht van ontvangst en een dag later een email:
*Citaat
Wij hebben helaas geen email van 24 augustus en 1 septmeber van u in
onze archieven kunnen vinden.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
* Einde Citaat
Vervolgens heb ik een samenvatting gemaakt van de emails.
Ik ontving de volgende reactie:
** Via bijgevoegde link kunt u een machtigingsformulier vinden.
http://svbweb/Images/3275EH_0609_tcm87-238007.pdf
Het Levensbewijs kan door de gemachtigde worden getekend maar dient wel altijd door een bevoegde instantie te worden geauthoriseerd en daarna naar een SSO te worden gezonden.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben ingelicht.
***De genoemde link werkt niet, dus maar naar de zoek pagina van SVB, er daar vond ik:
http://www.svb.nl/Images/3275NH_0108.pdf
Dus wederom een mail, met de vraag:
a) of dit het juiste formulier is
b) naar welke instantie het machtigings formulier

Wordt vervolgt.

Dat ik dat allemaal nog meemaken ;)

Mart

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#88 Bericht door greenthaiway » maandag 14 september 2009, 10:54

Mart schreef:Het heeft wat moeite gekost. Ik heb diverse emails verzonden naar SVB, kreeg steeds een bericht van ontvangst, maar geen antwoord.
Heb toen een klacht ingediend bij SVB, wederom bericht van ontvangst en een dag later een email:
*Citaat
Wij hebben helaas geen email van 24 augustus en 1 septmeber van u in
onze archieven kunnen vinden.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
* Einde Citaat
Vervolgens heb ik een samenvatting gemaakt van de emails.
Ik ontving de volgende reactie:
** Via bijgevoegde link kunt u een machtigingsformulier vinden.
http://svbweb/Images/3275EH_0609_tcm87-238007.pdf
Het Levensbewijs kan door de gemachtigde worden getekend maar dient wel altijd door een bevoegde instantie te worden geauthoriseerd en daarna naar een SSO te worden gezonden.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben ingelicht.
***De genoemde link werkt niet, dus maar naar de zoek pagina van SVB, er daar vond ik:
http://www.svb.nl/Images/3275NH_0108.pdf
Dus wederom een mail, met de vraag:
a) of dit het juiste formulier is
b) naar welke instantie het machtigings formulier

Wordt vervolgt.

Dat ik dat allemaal nog meemaken ;)

Mart
Het houdt je van de straat Mart. :mrgreen:

Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door Single60Parent » dinsdag 15 september 2009, 09:14

Ik moet zo'n formulier jaarlijks voor mijn zoon invullen vanwege de kinderbijslag.
Jaarlijks doe ik dit bij de toeristenpolitie in Khon Kaen,.
Het afgelopen jaar kreeg ik eveneens vier-kantjes briefpapier mee i.v.m. zijn studie...
vragen als...hoeveel uren p.w. zijn de schooluren? Welke klas hij zit? Wat gaat hij het volgende schooljaar doen? En dit allemaal in het Engels, en voor sléchts E 278,55 per kwartaal. Van de belastingdienst uit Nederland krijg ik voor mijn zoon maandelijks E 84,00
en zij vragen nergens om! Volgend jaar Augustus wordt mijn zoon achtien, en dan is er geen kinderbijslag meer voor hem! Mischien al reeds per 1 Januari 2010...eventjes de bezuinigingen van Prinsjesdag afwachten. Hoe het met de maandelijkse vergoeding voor mijn zoon zal gaan (belastingdienst extra kinderkorting E 84,00 p.m.) moet ik nog eventjes afwachten.,als alleenstaande ouder profiteer mijn zoon hier van.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

RuudThai
Expat
Expat

Re: Levensbewijs UWV

#90 Bericht door RuudThai » maandag 19 oktober 2009, 07:44

Krijg net van het UWV de brief binnen met het jaarlijkse verzoek om een Verklaring van in leven zijn.
Er is wat veranderd.
Je hoeft het formulier voortaan niet meer te laten invullen en ondertekenen door de autoriteiten in je woonplaats.
Je mag de verklaring voortaan zelf invullen en ondertekenen..... :D :D :D
Wel verzenden samen met kopie geldig paspoort.

Makkelijker kunnen ze het niet maken! :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”