Kosten levensonderhoud

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Kosten levensonderhoud

#76 Bericht door dutch » vrijdag 20 juni 2008, 17:20

Beste Edje,
Ik heb een dubbele filterinstallatie maar...... etc.etc.
Een plaatselijke speciaal firma heeft er bij "geholpen" maar....etc.etc.
TIT(This Is Thailand :) )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door elst99 » zaterdag 21 juni 2008, 14:18

Ok, dat je in je jonge enthousiasme naar voren brengt dat het onzin is 1, maar dat je na 6 maanden de wijsheid in pacht hebt is 2. Wil graag van je weten waar er huizen beneden de 10.000 bht te huur zijn! En waar? En zijn dat huizen waar "Farang" willen of kunnen wonen. Dan is het zo, dat ik best wel weet dat er zulke woningen zijn, maar dat is voor de meeste "farang" geen optie! Absoluut geen komfort, zoals je al schreef, geen airco, geen warm water, en midden tussen de thais, (is niks mis mee) maar je zult je dan wel moeten aanpassen aan hun leefomstandigheden. Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Inderdaad als je je daar niet aan ergert dan kun je voor 5000 Bht wonen. Niks mis mee, maar daar moet je je wel bij neerleggen. Dat doe je in Nederland niet en kan me ook niet voorstellen dat je dat in Thailand doet.
Dan boodschappen doen in Hua Hin, wie vertel je wat, na 10 jaar, 10 maanden per jaar!!! Ok, de versmarkt, of de dagmarkt zoals wij dat noemen, die handteert toch echt wel prijzen voor Thais en Farangs, geeft niet, heb daar echt geen problemen mee, maar je bent als farang toch beslist duurder uit! Vergelijk dat maar is met een markt met Pranburi of Chaaam, zelf datkun je met Mart overleggen!!!
Dus!!! ls je al een opsomming geeft na 6 maanden Hua Hin en je zegt dat een "farang" onzin verkoopt, wil ik als een "farang" met 10 jaar ervaring wel even een hartig woordje doorspreken! Zoals je ziet kun je met 26 veel onzin vertellen maar niet aan mij. Voorlichting moet je goed doen, maar geen valse. Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.

Toch een prettig weekend, dit moest ik effe kwijt
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door Emanuel » donderdag 26 juni 2008, 04:55

elst99 schreef:Ok, dat je in je jonge enthousiasme naar voren brengt dat het onzin is 1, maar dat je na 6 maanden de wijsheid in pacht hebt is 2. Wil graag van je weten waar er huizen beneden de 10.000 bht te huur zijn! En waar? En zijn dat huizen waar "Farang" willen of kunnen wonen. Dan is het zo, dat ik best wel weet dat er zulke woningen zijn, maar dat is voor de meeste "farang" geen optie! Absoluut geen komfort, zoals je al schreef, geen airco, geen warm water, en midden tussen de thais, (is niks mis mee) maar je zult je dan wel moeten aanpassen aan hun leefomstandigheden. Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Inderdaad als je je daar niet aan ergert dan kun je voor 5000 Bht wonen. Niks mis mee, maar daar moet je je wel bij neerleggen. Dat doe je in Nederland niet en kan me ook niet voorstellen dat je dat in Thailand doet.
Dan boodschappen doen in Hua Hin, wie vertel je wat, na 10 jaar, 10 maanden per jaar!!! Ok, de versmarkt, of de dagmarkt zoals wij dat noemen, die handteert toch echt wel prijzen voor Thais en Farangs, geeft niet, heb daar echt geen problemen mee, maar je bent als farang toch beslist duurder uit! Vergelijk dat maar is met een markt met Pranburi of Chaaam, zelf datkun je met Mart overleggen!!!
Dus!!! ls je al een opsomming geeft na 6 maanden Hua Hin en je zegt dat een "farang" onzin verkoopt, wil ik als een "farang" met 10 jaar ervaring wel even een hartig woordje doorspreken! Zoals je ziet kun je met 26 veel onzin vertellen maar niet aan mij. Voorlichting moet je goed doen, maar geen valse. Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.

Je moet het niet zo persoonlijk opvatten, maar als ik dat alledag tegenkom, dan kan ik dat toch gewoon vertellen Elst? Of gaan we nou ineens op leeftijd of duur van verblijf discrimineren en daaruit automatisch opmaken dat iets niet of wel waar is.
Ik ga meestal gewoon van de feiten uit als het om dergelijke materies als huurkosten gaat.

Vriend van mij huurt hier net een huis vlakbij de immigratie in een farang-soi voor 6000 baht per maand. Alles er op en er aan, 3 slaapkamers met in allemaal een airco.
Zeker in het laagseizoen kan je hier voor lagere prijzen terecht en als je dan ook nog voor lange tijd wil tekenen, kan de prijs vaak wat naar beneden.
Ik heb nooit verteld dat dit makkelijk is, maar wel mogelijk. Dat is een kwestie van goed zoeken.

Misschien had ik niet moeten zeggen dat wat jij zei onzin is, maar het is misschien een kwestie van onwetendheid of slechte research.
Als ik van de makelaarsprijzen hier uit ga, zou ik het ook niet geloven, echter als je een rondje rijdt en een bewust huis persoonlijk even op belt kan er een wereld voor je open gaan. Zo niet, dan toch naar het volgende huis..

Bovendien is de Thai generaliseren ook een kunst:
Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.
Zoals we uit Nederland zelf weten zijn er in elk land verschillende bevolkingslagen die goede en slechte buurten met zich meebrengen. Ook de Thaise soi's kunnen dus slecht maar zeker ook goed zijn.
Ik woon in een soi met voor 60% Thais en hoor hier nooit een hond blaffen of keiharde muziek. De huizen zijn nog van alle luxe waar we het eerder over hadden voorzien ook.
Zou dit de enige straat in Thailand zijn waar dat is? Vertel het me maar, want jij zal dat beter weten met 10 jaar ervaring?
Dan bepaalt de voorlichting of je in Hua Hin woont of in de Isaan, dat is een wereld van verschil.
Ik heb nog nooit in Isaan gewoond en heb daar ook helemaal geen kennis van. Snap ook even niet waar je heen wilt met die opmerking?
Laatst gewijzigd door Emanuel op vrijdag 27 juni 2008, 04:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#79 Bericht door sombat » donderdag 26 juni 2008, 06:07

:mrgreen: is de plaatser van dez topic inmiddels al geemigreerd naar thailand?.

jumbo
Expat
Expat

#80 Bericht door jumbo » donderdag 26 juni 2008, 12:56

elst99 schreef:Ok, dat je in je jonge enthousiasme naar voren brengt dat het onzin is 1, maar dat je na 6 maanden de wijsheid in pacht hebt is 2. Wil graag van je weten waar er huizen beneden de 10.000 bht te huur zijn! En waar? En zijn dat huizen waar "Farang" willen of kunnen wonen. Dan is het zo, dat ik best wel weet dat er zulke woningen zijn, maar dat is voor de meeste "farang" geen optie! Absoluut geen komfort, zoals je al schreef, geen airco, geen warm water, en midden tussen de thais, (is niks mis mee) maar je zult je dan wel moeten aanpassen aan hun leefomstandigheden. Dat is kei-harde muziek, honden in de nacht die de hele nacht door blijven blaffen.

Je kan voor minder zelfs in BKK huren en op een riant stuk grond, zonder airco, niet gemeubileerd.
Midden tussen de Thai??? Wil je dan midden tussen de farang wonen?? (wel wat mis mee), dual pricing op de versmarkt heb ik nog nooit meegemaakt, maar het schijnt dat in Hua Hin alles mogelijk is, zelfs een hut laten bouwen door Nederlandse ontwikkelaars waar je NOOOOOOIT geen eigenaar wordt
Misschien dat je daarom wat agressief bent??
Oh ja, ik heb zelf 9 honden die de Thaise buren wakker houden....whooo, whooo, whooo-oooooo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

vogelsuper
komt net kijken
komt net kijken

#81 Bericht door vogelsuper » donderdag 26 juni 2008, 13:26

even wat schrijven over huur in hua-hin.ik ben zelf een 1/2 jaar hier.in mei op zoek gegaan naar en redelijk verblijf hier.
wel met comfor(airco,wasmachine aansluiting electra met meerdee stoppen,en een goed aanzien). dat heb ik ook in holland,dus waarom minder. we leven ook met 4 personen er in ,en dan moet je wel even goed kijken wat er is.
we zijn door een groot deel van hua hin gereden met de brommer op alles goed te bekijken.heel wat tel.nummers genoteerd.
van de ene kant naar de andere kant van hua-hin gezocht. maar voor onder de 10.000 bath niets gevonden wat er netjes en met meubels te huur was. ja met lekkage of nog niet afgewerkt. ik wil maar zeggen dat het echt niet makkelijk is om onder de 10 iets te vinden.nu heb ik voor een jaar voor 14 wat gevonden .net huis met 2 slaapkamers ,2 badkamers grote kamer en een keuken.warm water en mooi betegelde badkamer en buiten ook netjes afgewerkt.

eigenlijk is het wel mooi als er iemand een leuk huis(je) weet te huur staan en dit op het forum kan zetten.je kan er een ander meschien mee helpen.manuel zou dit kunnen als hij goed bekent is met de prijzen in hua hin. :D

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#82 Bericht door elst99 » donderdag 26 juni 2008, 18:45

Ja, ben het met je eens, maar er is een maar, als je in mei huurt zal het voordeliger kunnen, maar kom niet om december of januari, daar ligt het verschil. En een kontrakt in Thailand, daar lacht toch iederen om. Morgen komt ereen die meer biedt en dan?
Ik bedoel te zeggen dat het in Bangkok of in de Isaan beduidend goedkoper is te bouwen en te kopen als in Hua Hin de laatste paar jaren. Ze hebben allemaal $ ogen en willen geld maken. En een ieder die wat langer in Thailand verblijft weet dat de thais op korte termijn denken.
Sinds er westerse makelaars in Hua Hin opereren zijn de prijzen wel met 50% gestegen en niet allemaal met eerlijke bedoelingen, ze verkopen met voorstellingen die niet allemaal eerlijk zijn en de meesten van ons weten dat. Ok. je kan dan nu huren maar niet met een lang kontrakt, omdat de meeste eigenaren het graag verhuren omdat ze bang zijn voor inbraak in de periode dat ze er niet zijn.
Ben ook bang dat met de economische crisis wereldwijd er nog veel meer huizen te koop zullen staan als de 4000 woningen die er nu al te koop zijn in Hua Hin. Kijk alleen al in europa en america waa de crisis al in volle gang is. Heb op niemand kommentaar maar om stel het ook niet te simpel voor!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#83 Bericht door elst99 » donderdag 26 juni 2008, 19:56

Inderdaad Jumbo, je kunt beter in Bangkok huren of kopen dan in Hua Hin. Hua Hin is in vergelijking met Bangkok duurder. Ook de hotels,we kunnen in Bangkok voor 1500 Bht. goed wonen, in Hua Hin betaal je voor eenzelfde hotel al veel meer. Zelfs Condo's zijn in Bangkok veel goedkoper! Al eens uitgeprobeerd? Wanneer mijn thaise hulp boodschappen doet op de markt is ze echt goedkoper uit en daar heb je nog nooit van gehoord? Kom nou!
Ik heb niets tegen thais, hoe kom je er bij, dan woon ik daar toch niet. Ben alleen jaloers, dat ze zich nergens aan storen, niet aan lawaai of honden die uren liggen te blaffen, ze kunnen overal slapen (in bus, trein of op de markt in hun verkoopkraam) en hebben geen last van keiharde muziek (in winkels, op straat, of waar dan ook). En helaas daar hebben wij het wel is moeilijk mee. :(

joepattaya
Expat
Expat

#84 Bericht door joepattaya » vrijdag 27 juni 2008, 06:22

elst99 schreef:Inderdaad Jumbo, je kunt beter in Bangkok huren of kopen dan in Hua Hin. Hua Hin is in vergelijking met Bangkok duurder. Ook de hotels,we kunnen in Bangkok voor 1500 Bht. goed wonen, in Hua Hin betaal je voor eenzelfde hotel al veel meer. Zelfs Condo's zijn in Bangkok veel goedkoper! Al eens uitgeprobeerd? Wanneer mijn thaise hulp boodschappen doet op de markt is ze echt goedkoper uit en daar heb je nog nooit van gehoord? Kom nou!
Ik heb niets tegen thais, hoe kom je er bij, dan woon ik daar toch niet. Ben alleen jaloers, dat ze zich nergens aan storen, niet aan lawaai of honden die uren liggen te blaffen, ze kunnen overal slapen (in bus, trein of op de markt in hun verkoopkraam) en hebben geen last van keiharde muziek (in winkels, op straat, of waar dan ook). En helaas daar hebben wij het wel is moeilijk mee. :(
elst99, ik weet niet hoelang jij al in Thailand vertoeft, wat jij doet voor de kost (of deed), hoe oud je bent en hoe je staat in het leven, maar op een forum als dit geven mensen van de meest uiteenlopende pluimage, leeftijden, achtergronden, verblijfplaats hun meningen, suggesties en ideeen. Uit jouw posten kan ik tussen de regels opmaken dat er enige frustratie schuilt in je verblijf in Thailand, en dat kan; dat hebben de meesten wel eens, maar je valt ook steeds weer anderen aan, die hier hun ervaringen posten vanuit hun eigen situatie.

Ik kan je hier alles vertellen over de situatie in Pattaya, maar mij zul je niets zien schrijven over bijvoobeeld de huizensituatie in Bangkok, Hua Hin of Uttaradit, want daar heb ik de ballen verstand van. Het enige wat ik weet over mogelijke andere plaatsen, zijn krantenartikelen, andere posten of verhalen die ik ook derde hand heb mogen vernemen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat

#85 Bericht door dutch » vrijdag 27 juni 2008, 08:46

Wijs geschreven.
Geldt overigens ook voor vele andere onderwerpen op dit forum.
Laten we er ALLEMAAL aan denken ;)
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#86 Bericht door greenthaiway » zaterdag 28 juni 2008, 06:02

dutch schreef:Wijs geschreven.
Daar sluit ik mij volledig bij aan :D
Off-topic:
Dutch, wanneer ga jij naar NL op vakantie?
Hoe lang ben je niet in Nederland geweest?
Ik ben benieuwd hoe je het zult vinden als je lang daar niet bent geweest.

Groet,
Norman

dutch
Expat
Expat

#87 Bericht door dutch » zaterdag 28 juni 2008, 06:47

greenthaiway schreef:
Off-topic:
Groet,
Norman
off-topic

Zal daar maar eens een nieuw topic aanwijden,lijkt me
:)
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#88 Bericht door greenthaiway » zaterdag 28 juni 2008, 07:02

dutch schreef:
greenthaiway schreef:
Off-topic:
Groet,
Norman
off-topic

Zal daar maar eens een nieuw topic aanwijden,lijkt me
:)

OK, ok...
Hoor het i.i.g. graag t.z.t.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door weten » woensdag 30 juli 2008, 11:45

sombat schreef::mrgreen: is de plaatser van dez topic inmiddels al geemigreerd naar thailand?.
Nog even wachten hou je op de hoogte gaat goed komen. Iedereen bedankt voor de informatie helemaal top. :) :)
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

kreeftje
komt net kijken
komt net kijken

#90 Bericht door kreeftje » vrijdag 02 december 2011, 05:49

weten schreef:Waar moet ik nu op rekenen aan vaste lasten om te leven in Thailand.
Gas water licht.
Huur van een normaal huis 3 kamers badkamer airco.
Dagelijkse boodschappen.
Verzekeringen hoe hoog af te sluiten Wegenbelasting allrisk verzekering middenklasse auto.
Ik ben 57 m'n vrouw is 51
Dit ivb.met mogelijkvertrek naar Thailand. Huis kopen voordeliger dan huren?, kan dat evt. contant betalen.
Ik ben bezig een financ. plan op te stellen en wil graag overal rekening mee houden ben net terug van Thailand en voel iets van heimwee.
Lees erg veel op het forum maar is me nog niiet helemaal duidelijk.
Please please geef me informatie. bvd.Weten
Zoals jezelf al zei jij en je vrouw hebben gewoon 1000 euro per maand nodig.
Hartelijke groet van kreeftje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”